|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Biyoteknolojide Enstrümental Analiz ve Analitik Yöntemler I |
|
Dersin Kodu |
: |
BT-561 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. Üyesi OSMAN GÜLNAZ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
analiz, analitik yöntem, analitik cihazların kullanılması, GLP iyi laboratuvar uygulamları
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
biyoteknolojide kullanılan analizler, analitik teknikler ve analitik cihaz uygulamaları |
|
Dersin İçeriği |
: |
Laboratuar analizleri ve kimyasal prensipler, iyi laboratuvar uygulamaları, Kromatografik separasyonların ilkeleri, titrimetrik ve gravimetrik teknikler, su ve su kimyası, , Kirleticiler ve kirletici tipleri, iz kirleticiler, atık ve atıkların analizleri, atmosferik analizler. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik ve laboratvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Laboratuar analizleri ve kimyasal prensipler |
Enstrümental analiz ve analitik kimya kitabı, ders notları |
Anlatım, soru cevap, slayt, uygulama |
|
2 |
iyi laboratuvar uygulamaları |
Enstrümental analiz ve analitik kimya kitabı, ders notları |
Anlatım, soru cevap, slayt, uygulama |
|
3 |
Kromatografik separasyonların ilkeleri |
Enstrümental analiz ve analitik kimya kitabı, ders notları |
Anlatım, soru cevap, slayt, uygulama |
|
4 |
titrimetrik ve gravimetrik teknikler |
Entrümental analiz ve anatik kimya kitabı, ders notları |
Anlatım, soru cevap, slayt, uygulama |
|
5 |
spektrometrik prensipler |
Entrümental analiz ve anatik kimya kitabı, ders notları |
Anlatım, soru cevap, slayt, uygulama |
|
6 |
su ve su kimyası |
Entrümental analiz ve anatik kimya kitabı, ders notları |
Anlatım, soru cevap, slayt, uygulama |
|
7 |
atık su analizleri |
Entrümental analiz ve anatik kimya kitabı, ders notları |
Anlatım, soru cevap, slayt, uygulama |
|
8 |
ara sınav |
|
|
|
9 |
Kirleticiler ve kirletici tipleri |
Entrümental analiz ve anatik kimya kitabı, ders notları |
Anlatım, soru cevap, slayt, uygulama |
|
10 |
iz kirleticiler |
Entrümental analiz ve anatik kimya kitabı, ders notları |
Anlatım, soru cevap, slayt, uygulama |
|
11 |
iz kirleticiler (devamı) |
Entrümental analiz ve anatik kimya kitabı, ders notları |
Anlatım, soru cevap, slayt, uygulama |
|
12 |
toprak analizi |
Entrümental analiz ve anatik kimya kitabı, ders notları |
Anlatım, soru cevap, slayt, uygulama |
|
13 |
katı madde analizi |
Entrümental analiz ve anatik kimya kitabı, ders notları |
Anlatım, soru cevap, slayt, uygulama |
|
14 |
atık ve atıkların analizleri |
Entrümental analiz ve anatik kimya kitabı, ders notları |
Anlatım, soru cevap, slayt, uygulama |
|
15 |
atmosferik analizler |
Entrümental analiz ve anatik kimya kitabı, ders notları |
Anlatım, soru cevap, slayt, uygulama |
|
16/17 |
final sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
ENSTRÜMANTAL ANALİZ İLKELER, Editör Prof. Dr. Esma Kılıç / Prof. Dr. Fitnat Köseoğlu / Prof. Dr. Hamza Yılmaz, Yazar Douglas A. Skoog / F. James Holler / Tımoty A. Nıeman
Yayın Yılı 2000
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
5 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme |
4 |
|
2 |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme |
3 |
|
3 |
Alana ilişkin uluslararası çalışmaları takip edebilme, uluslar arası düzeyde çeşitli sosyal etkileşim ve bilimsel çalışma grupları içinde yer alma ve kendi çalışmalarını uluslar arası düzeyde paylaşabilmek için en az bir yabancı dilde iletişim becerilerine sahip olmak |
3 |
|
4 |
Biyoteknoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini yeterli düzeyde kullanabilme |
2 |
|
5 |
Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme |
4 |
|
6 |
Biyoteknoloji bilimine ilişkin genel bilgi birikimini, çalışma alanına ilişkin temel teori ve uygulamalar çerçevesinde derinleştirmek, alanına ilişkin teori ve uygulamalar arasındaki ilişkileri değerlendirebilmek |
3 |
|
7 |
Alana ilişkin yürütülen çalışmalarda toplumsal, bilimsel ve etik değerlerin farkında olarak; araştırma sürecini bu değerler çerçevesinde yürütebilmek |
3 |
|
8 |
Biyoteknoloji alanıyla ilgili varsayım, düşünce ve teorileri şüpheci, mantıksal, analitik ve bağımsız bir bakış açısıyla ele alarak eleştirel bir gözle değerlendirebilmek |
4 |
|
9 |
Doğal ve uygulamalı bilimlerde uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi edinme |
3 |
|
10 |
Biyoteknoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme |
3 |
|
11 |
Biyoteknolojinin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme |
3 |
|
12 |
Biyoteknolojide edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme |
2 |
|
13 |
Alanını ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme |
3 |
|
14 |
Alanını ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme |
3 |
|
15 |
Biyoteknoloji ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme |
3 |
|
16 |
Biyoteknoloji ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
5 |
5 |
25 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
15 |
15 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
20 |
20 |
|
Toplam İş Yükü: | 144 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.76 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|