Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Biyoteknolojide Enstrümental Analiz ve Analitik Yöntemler I

Dersin Kodu : BT-561

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. Üyesi OSMAN GÜLNAZ

Dersin Öğrenme Kazanımları : analiz, analitik yöntem, analitik cihazların kullanılması, GLP iyi laboratuvar uygulamları

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : biyoteknolojide kullanılan analizler, analitik teknikler ve analitik cihaz uygulamaları

Dersin İçeriği : Laboratuar analizleri ve kimyasal prensipler, iyi laboratuvar uygulamaları, Kromatografik separasyonların ilkeleri, titrimetrik ve gravimetrik teknikler, su ve su kimyası, , Kirleticiler ve kirletici tipleri, iz kirleticiler, atık ve atıkların analizleri, atmosferik analizler.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik ve laboratvar


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Laboratuar analizleri ve kimyasal prensipler Enstrümental analiz ve analitik kimya kitabı, ders notları Anlatım, soru cevap, slayt, uygulama
2 iyi laboratuvar uygulamaları Enstrümental analiz ve analitik kimya kitabı, ders notları Anlatım, soru cevap, slayt, uygulama
3 Kromatografik separasyonların ilkeleri Enstrümental analiz ve analitik kimya kitabı, ders notları Anlatım, soru cevap, slayt, uygulama
4 titrimetrik ve gravimetrik teknikler Entrümental analiz ve anatik kimya kitabı, ders notları Anlatım, soru cevap, slayt, uygulama
5 spektrometrik prensipler Entrümental analiz ve anatik kimya kitabı, ders notları Anlatım, soru cevap, slayt, uygulama
6 su ve su kimyası Entrümental analiz ve anatik kimya kitabı, ders notları Anlatım, soru cevap, slayt, uygulama
7 atık su analizleri Entrümental analiz ve anatik kimya kitabı, ders notları Anlatım, soru cevap, slayt, uygulama
8 ara sınav
9 Kirleticiler ve kirletici tipleri Entrümental analiz ve anatik kimya kitabı, ders notları Anlatım, soru cevap, slayt, uygulama
10 iz kirleticiler Entrümental analiz ve anatik kimya kitabı, ders notları Anlatım, soru cevap, slayt, uygulama
11 iz kirleticiler (devamı) Entrümental analiz ve anatik kimya kitabı, ders notları Anlatım, soru cevap, slayt, uygulama
12 toprak analizi Entrümental analiz ve anatik kimya kitabı, ders notları Anlatım, soru cevap, slayt, uygulama
13 katı madde analizi Entrümental analiz ve anatik kimya kitabı, ders notları Anlatım, soru cevap, slayt, uygulama
14 atık ve atıkların analizleri Entrümental analiz ve anatik kimya kitabı, ders notları Anlatım, soru cevap, slayt, uygulama
15 atmosferik analizler Entrümental analiz ve anatik kimya kitabı, ders notları Anlatım, soru cevap, slayt, uygulama
16/17 final sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  ENSTRÜMANTAL ANALİZ İLKELER, Editör Prof. Dr. Esma Kılıç / Prof. Dr. Fitnat Köseoğlu / Prof. Dr. Hamza Yılmaz, Yazar Douglas A. Skoog / F. James Holler / Tımoty A. Nıeman Yayın Yılı 2000
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 5 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 - Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme 4
2 Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme 3
3 Alana ilişkin uluslararası çalışmaları takip edebilme, uluslar arası düzeyde çeşitli sosyal etkileşim ve bilimsel çalışma grupları içinde yer alma ve kendi çalışmalarını uluslar arası düzeyde paylaşabilmek için en az bir yabancı dilde iletişim becerilerine sahip olmak 3
4 Biyoteknoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini yeterli düzeyde kullanabilme 2
5 Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme 4
6 Biyoteknoloji bilimine ilişkin genel bilgi birikimini, çalışma alanına ilişkin temel teori ve uygulamalar çerçevesinde derinleştirmek, alanına ilişkin teori ve uygulamalar arasındaki ilişkileri değerlendirebilmek 3
7 Alana ilişkin yürütülen çalışmalarda toplumsal, bilimsel ve etik değerlerin farkında olarak; araştırma sürecini bu değerler çerçevesinde yürütebilmek 3
8 Biyoteknoloji alanıyla ilgili varsayım, düşünce ve teorileri şüpheci, mantıksal, analitik ve bağımsız bir bakış açısıyla ele alarak eleştirel bir gözle değerlendirebilmek 4
9 Doğal ve uygulamalı bilimlerde uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi edinme 3
10 Biyoteknoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme 3
11 Biyoteknolojinin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme 3
12 Biyoteknolojide edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme 2
13 Alanını ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme 3
14 Alanını ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme 3
15 Biyoteknoloji ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme 3
16 Biyoteknoloji ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 5 5 25
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü: 144
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.76
Dersin AKTS Kredisi: 6