Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Biyoteknolojide Enstrümental Analiz ve Analitik Yöntemler II |
|
Dersin Kodu |
: |
BT-560 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. Üyesi OSMAN GÜLNAZ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
biyoteknolojik ürünler, ürün saflastırma, kromatografik analizler, biyoproses uygulamaları
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Biyoteknolojide ayırma prosesleri, analitik uygulamalar, kromatografik analizler |
|
Dersin İçeriği |
: |
Biyoteknolojik ürünlerin ve üretim
Biyolojik nihai ürün ayırma ve analiz yöntemleri
Biyoseparasyon teknikler ve yöntemler
Yüksek performanslı sıvı kromatografisi (HPLC) uygulamaları
Jel geçirgenlik kromatografisi (GPC)
LC MS MS uygulamaları |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
derslik ve laboratuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Biyoteknolojik ürünler ve üretimi |
ders notları ve kaynak kitaplar |
anlatım, soru cevap ve uygulama |
|
2 |
Biyolojik son ürün ayırma ve analiz yöntemleri |
ders notları ve kaynak kitaplar |
anlatım, soru cevap ve uygulama |
|
3 |
Biyolojik ürünlerin analişzleri ve analiz yöntemleri |
ders notları ve kaynak kitaplar |
anlatım, soru cevap ve uygulama |
|
4 |
Biyolojik ürünlerin analişzleri ve analiz yöntemleri |
ders notları ve kaynak kitaplar |
anlatım, soru cevap ve uygulama |
|
5 |
Biyoseparasyon teknik ve yöntemleri |
ders notları ve kaynak kitaplar |
anlatım, soru cevap ve uygulama |
|
6 |
Biyolojik ürün zenginleştirme |
ders notları ve kaynak kitaplar |
anlatım, soru cevap ve uygulama |
|
7 |
Biyolojik son ürün saflaştırma teknikleri |
ders notları ve kaynak kitaplar |
anlatım, soru cevap ve uygulama |
|
8 |
ara sınav |
|
|
|
9 |
Yüksek performans sıvı kromatografisi (HPLC) uygulamaları |
ders notları ve kaynak kitaplar |
anlatım, soru cevap ve uygulama |
|
10 |
Yüksek performans sıvı kromatografisi (HPLC) uygulamaları |
ders notları ve kaynak kitaplar |
anlatım, soru cevap ve uygulama |
|
11 |
jel geçirgenlik kromatografisi (GPC) |
ders notları ve kaynak kitaplar |
anlatım, soru cevap ve uygulama |
|
12 |
LC MS MS uygulamaları |
ders notları ve kaynak kitaplar |
anlatım, soru cevap ve uygulama |
|
13 |
LC MS MS uygulamaları |
ders notları ve kaynak kitaplar |
anlatım, soru cevap ve uygulama |
|
14 |
Gaz kromatografisi (GC, GC/MS) uygulamaları |
ders notları ve kaynak kitaplar |
anlatım, soru cevap ve uygulama |
|
15 |
Gaz kromatografisi (GC, GC/MS) uygulamaları |
ders notları ve kaynak kitaplar |
anlatım, soru cevap ve uygulama |
|
16/17 |
Final sınavı |
|
|
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme |
3 |
|
2 |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme |
3 |
|
3 |
Alana ilişkin uluslararası çalışmaları takip edebilme, uluslar arası düzeyde çeşitli sosyal etkileşim ve bilimsel çalışma grupları içinde yer alma ve kendi çalışmalarını uluslar arası düzeyde paylaşabilmek için en az bir yabancı dilde iletişim becerilerine sahip olmak |
2 |
|
4 |
Biyoteknoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini yeterli düzeyde kullanabilme |
1 |
|
5 |
Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme |
2 |
|
6 |
Biyoteknoloji bilimine ilişkin genel bilgi birikimini, çalışma alanına ilişkin temel teori ve uygulamalar çerçevesinde derinleştirmek, alanına ilişkin teori ve uygulamalar arasındaki ilişkileri değerlendirebilmek |
3 |
|
7 |
Alana ilişkin yürütülen çalışmalarda toplumsal, bilimsel ve etik değerlerin farkında olarak; araştırma sürecini bu değerler çerçevesinde yürütebilmek |
3 |
|
8 |
Biyoteknoloji alanıyla ilgili varsayım, düşünce ve teorileri şüpheci, mantıksal, analitik ve bağımsız bir bakış açısıyla ele alarak eleştirel bir gözle değerlendirebilmek |
3 |
|
9 |
Doğal ve uygulamalı bilimlerde uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi edinme |
3 |
|
10 |
Biyoteknoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme |
3 |
|
11 |
Biyoteknolojinin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme |
3 |
|
12 |
Biyoteknolojide edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme |
3 |
|
13 |
Alanını ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme |
3 |
|
14 |
Alanını ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme |
2 |
|
15 |
Biyoteknoloji ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme |
3 |
|
16 |
Biyoteknoloji ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|