Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Biyogirişimcilik |
|
Dersin Kodu |
: |
BT-554 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. FARUK TOKLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Biyoteknolojik yöntem ve tekniklerin tarımsal, hayvansal, gıda, sanayi, çevre vb sektörlerde ticari amaçlı kullanım olanaklarını öğrenme Mevcut biyoteknolojik ve moleküler tekniklerin hangi alanlarda girişime dönüştürülebileceğini sentezleme Biyoteknoloji ve moleküler genetik konularını kapsayan sektörlerde bağımsız olarak girişimsel faaliyet yapabilme Halen kullanılan biyoteknolojik ve moleküler yöntemleri uygulayacak tesis ve alt yapı oluşturma kabiliyeti kazanma Alanı ile ilgili farklı disiplinleri koordine edebilme ve yönetebilme
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
SEÇMELİ DERSLER
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Biyoteknolojik ve Moleküler Genetik konularında günümüzde ulaşılan bilimsel kazanımların tarım, hayvancılık, gıda, snayi vb. alanlarda girişimsel faaliyete dönüştürülmesini amaçlamaktadır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Biyoteknolojik ve moleküler genetik konularında Türkiye ve Dünyadaki durumun bilimsel ve teknolojik olarak ulaştığı nokta; biyoteknoloji ve moleküler genetik konularında üniversite, sanayi ve girişimci işbirliği olanakları ve güncel yaşamda biyogirişimciliğin uygulama alan ve olanakları işlenecektir. Bu alandaki mevcut pazar durumu, talep ve arz dengesi gibi konular ile biyolojik, biyoteknolojik ve moleküler genetik konularının girişimcilik yönünden değerlendirilmesi, katma değer yaratma olanakları ele alınacaktır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Biyoteknoloji Araştırma ve Uygulama Merkezi |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Biyogirişimcilik tanımı, amacı, önemi ve uygulanabileceği alanlar |
Web ve yazılı kaynaklardan araştırma |
düz anlatım, tartışma, gösterim |
|
2 |
Dünyada ve ülkemizde başarılı olmuş biyogirişimcilik örneklerinin tartışılması |
Web ve yazılı kaynaklardan araştırma |
düz anlatım, tartışma, gösterim |
|
3 |
Biyoteknolojik ve moleküler genetik konularında günümüzde ulaşılan bilgi birikimi ve bilimsel aşamanın tartışılması |
Web ve yazılı kaynaklardan araştırma |
düz anlatım, tartışma, gösterim |
|
4 |
Makale tartışması |
İnternet ve yazılı kaynaklardan ön araştırma |
düz anlatım, tartışma, gösterim |
|
5 |
Biyogirişimcilik konusunda gelecekte yaşanacak bilimsel gelişmeler konusunda perspektif oluşturma |
İnternet ve yazılı kaynaklardan ön araştırma |
düz anlatım, tartışma, gösterim |
|
6 |
Farklı disiplinlerin bir araya getirilmesinde biyogirişimcilik faaliyetlerinin rolü |
İnternet ve yazılı kaynaklardan ön araştırma |
düz anlatım, tartışma, gösterim |
|
7 |
İş dünyası ve akademik camianın biyogirişimcilik konusunda oluşturabilecekleri işbirliği olanakları |
İnternet ve yazılı kaynaklardan ön araştırma |
düz anlatım, tartışma, gösterim |
|
8 |
ara sınavı |
|
|
|
9 |
Yeni biyogirişimcilik alanlarının ve ekonomik öneminin tartışılması |
İnternet ve yazılı kaynaklardan ön araştırma |
düz anlatım, tartışma, gösterim |
|
10 |
Biyogirişimcilik konusunda proje hazırlama |
İnternet ve yazılı kaynaklardan ön araştırma |
düz anlatım, tartışma, gösterim |
|
11 |
Biyoteknolojik ve moleküler genetik uygulamaları kapsayan farklı biyogirişimcilik faaliyetlerinin yerinde incelenmesi |
İnternet ve yazılı kaynaklardan ön araştırma |
düz anlatım, tartışma, gösterim |
|
12 |
Makale tartışması |
İnternet ve yazılı kaynaklardan ön araştırma |
düz anlatım, tartışma, gösterim |
|
13 |
Farklı ülkelerde sürdürülen biyogirişimcilik faaliyetlerinin ülkemizde uygulanabilme olanaklarının tartışılması |
İnternet ve yazılı kaynaklardan ön araştırma |
düz anlatım, tartışma, gösterim |
|
14 |
Tarımsal alanda biyogirişimcilik uygulamaları |
İnternet ve yazılı kaynaklardan ön araştırma |
düz anlatım, tartışma, gösterim |
|
15 |
Sağlık ve diğer alanlarda biyogirişimcilik uygulamaları |
İnternet ve yazılı kaynaklardan ön araştırma |
düz anlatım, tartışma, gösterim |
|
16/17 |
final sınavı |
|
|
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme |
4 |
|
2 |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme |
4 |
|
3 |
Alana ilişkin uluslararası çalışmaları takip edebilme, uluslar arası düzeyde çeşitli sosyal etkileşim ve bilimsel çalışma grupları içinde yer alma ve kendi çalışmalarını uluslar arası düzeyde paylaşabilmek için en az bir yabancı dilde iletişim becerilerine sahip olmak |
4 |
|
4 |
Biyoteknoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini yeterli düzeyde kullanabilme |
4 |
|
5 |
Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme |
5 |
|
6 |
Biyoteknoloji bilimine ilişkin genel bilgi birikimini, çalışma alanına ilişkin temel teori ve uygulamalar çerçevesinde derinleştirmek, alanına ilişkin teori ve uygulamalar arasındaki ilişkileri değerlendirebilmek |
5 |
|
7 |
Alana ilişkin yürütülen çalışmalarda toplumsal, bilimsel ve etik değerlerin farkında olarak; araştırma sürecini bu değerler çerçevesinde yürütebilmek |
4 |
|
8 |
Biyoteknoloji alanıyla ilgili varsayım, düşünce ve teorileri şüpheci, mantıksal, analitik ve bağımsız bir bakış açısıyla ele alarak eleştirel bir gözle değerlendirebilmek |
4 |
|
9 |
Doğal ve uygulamalı bilimlerde uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi edinme |
3 |
|
10 |
Biyoteknoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme |
4 |
|
11 |
Biyoteknolojinin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme |
5 |
|
12 |
Biyoteknolojide edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme |
5 |
|
13 |
Alanını ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme |
4 |
|
14 |
Alanını ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme |
5 |
|
15 |
Biyoteknoloji ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme |
5 |
|
16 |
Biyoteknoloji ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|