|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Mühendislikte İstatistik Metotlar |
|
Dersin Kodu |
: |
TL-551 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. BELKIS ZERVENT ÜNAL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Yeterli düzeyde istatistik bilgisine sahip olur Seçilmiş istatistiksel yöntemleri paket programlar yardımıyla uygular Uygulanan istatistiksel analizleri yorumlayabilir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Deneysel çalışmalarla elde edilen verilere uygulanabilecek istatistiksel yöntemlerin seçilebilmesi ve uygulanabilmesini sağlamaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Frekans dağılımları, merkezi eğilim ve dağılım ölçüleri, mod ve medyan kavramları, standart sapma. Süreksiz ve sürekli dağılım tipleri. Grafik oluşturma. Parametrik testler, parametrik olmayan testler. normal dağılım testi, rastgelelik testi, varyans analizi, t-testi, regresyon analizi, korelasyon analizi, eğri uydurma. Bilgisayar destekli istatistiksel paket program (SPSS) yardımıyla istatistiksel yöntemlerin tekstil uygulamaları. Optimizasyon teknikleri, matematiksel modelleme, LINGO optimizasyon paket programı kullanımı. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Tekstil Mühendisliği Bölümü Derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Mühendislik uygulamalarında istatistiksel yöntemlerin yeri ve önemi |
Referans kitaplar |
Düz anlatım, uygulama |
|
2 |
Frekans dağılımları, merkezi eğilim ve dağılım ölçüleri, mod ve medyan kavramları, standart sapma |
Teorik bilgilerin paket program ile uygulanması |
Düz anlatım, uygulama |
|
3 |
Süreksiz ve sürekli dağılım tipleri. Grafik oluşturma. |
Teorik bilgilerin paket program ile uygulanması |
Düz anlatım, uygulama |
|
4 |
Parametrik testler, parametrik olmayan testler. |
Teorik bilgilerin paket program ile uygulanması |
Düz anlatım, uygulama |
|
5 |
Normal dağılım testi, rastgelelik testi, varyans analizi |
Teorik bilgilerin paket program ile uygulanması |
Düz anlatım, uygulama |
|
6 |
Örnek veri grupları ile uygulama |
Teorik bilgilerin paket program ile uygulanması |
Uygulama |
|
7 |
t-testi, regresyon analizi, korelasyon analizi, eğri uydurma. |
Teorik bilgilerin paket program ile uygulanması |
Düz anlatım, uygulama |
|
8 |
Arasınav |
Teorik bilgilerin paket program ile uygulanması |
Yazılı sınav |
|
9 |
Örnek veri grupları ile uygulama |
Teorik bilgilerin paket program ile uygulanması |
Uygulama |
|
10 |
Bilgisayar destekli istatistiksel paket program (SPSS) yardımıyla istatistiksel yöntemlerin tekstil uygulamaları. |
Teorik bilgilerin paket program ile uygulanması |
Uygulama |
|
11 |
Bilgisayar destekli istatistiksel paket program (SPSS) yardımıyla istatistiksel yöntemlerin tekstil uygulamaları. |
Teorik bilgilerin paket program ile uygulanması |
Uygulama |
|
12 |
Optimizasyon teknikleri, matematiksel modelleme. |
Teorik bilgilerin paket program ile uygulanması |
Düz anlatım, uygulama |
|
13 |
LINGO optimizasyon paket programı kullanımı. |
Teorik bilgilerin paket program ile uygulanması |
Düz anlatım, uygulama |
|
14 |
LINGO optimizasyon paket programı yardımıyla tekstil uygulamaları |
Teorik bilgilerin paket program ile uygulanması |
Uygulama |
|
15 |
Genel Konu tekrarı |
Teorik bilgilerin paket program ile uygulanması |
Uygulama |
|
16/17 |
Yarıyılsonu sınavı |
Teorik bilgilerin paket program ile uygulanması |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
URAL, A., Kılıç, İ., 2005, Bilimsel Araştırma Süreci ve SPSS ile Veri Analizi, Detay Yayıncılık, Ankara.
KINNEAR, P.R., GRAY C.D., 1995, SPSS for Windows Made Simple, Lawrence Erlbaum Associates, Publishers, USA
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Tekstil Mühendisliği lisans yeterliliklerine sahip olmak |
2 |
|
2 |
Bilgilerini, aynı veya farklı bir alanda uzmanlık düzeyine taşımak ve geliştirmek |
1 |
|
3 |
Alanı ile ilgili disiplinler arası etkileşimi kavramak |
4 |
|
4 |
Tekstil Mühendisliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek |
2 |
|
5 |
Farklı disiplinlerden gelen bilgileri bütünleştirebilmek |
4 |
|
6 |
Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak uzmanlık gerektiren sorunları çözümleyebilmek |
2 |
|
7 |
Tekstil Mühendisliği alanındaki bir sorunu çözümleyebilmek, sonuçlarını değerlendirebilmek ve bu sonuçları uygulayabilmek
|
5 |
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenilemek
|
2 |
|
9 |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilmek
|
0 |
|
10 |
Alanı ile ilgili konularda uygulama planları geliştirebilmek ve sonuçlarını kalite süreci çerçevesinde değerlendirebilmek
|
0 |
|
11 |
Alanı ile ilgili çalışmaları, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek yürütebilmek
|
0 |
|
12 |
Alanında kazandıkları bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilmek
|
0 |
|
13 |
Alanında karşılaşabileceği karmaşık sorunlara, sorumluluk alarak çözüm önerileri geliştirebilmek |
0 |
|
14 |
İleri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek |
0 |
|
15 |
Alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilmek ve öğrenme sürecini planlayabilmek
|
2 |
|
16 |
En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurabilmek
|
0 |
|
17 |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek
|
5 |
|
18 |
Sosyal olaylara duyarlı ve gerektiğinde eleştirel bakış açısına sahip olabilmek
|
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
10 |
10 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 114 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.56 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|