Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Hav Yapılı Kumaş Üretim Teknikleri |
|
Dersin Kodu |
: |
TL-544 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. BELKIS ZERVENT ÜNAL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Hav yapılı kumaşların özelliklerini ve ileri üretim tekniklerini öğrenir Havlı kumaş üretim yöntemlerinde ve makinalarında gerçekleşen teknolojik gelişmeleri yorumlar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Türk tekstil sanayinde önemli bir yere sahip olan hav yapılı kumaşların ileri üretim tekniklerini ve temel özelliklerini kazandırmaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Türkiye’de havlı yapıların imalatı ve dış ticareti, Ev tekstili sektöründe hav yapılı kumaşların yeri ve önemi. Sektör analizi. Hav yapılı kumaş üretiminde yaygın kullanılan elyaf ve iplik özelliklerinin incelenmesi. Havlu kumaş üretim teknikleri (dokuma ve örme) ve kalite kontrolü, üretim hesapları, kadife havlu üretimi. Halı üretim teknikleri, Wilton ve Axminster halıları, halılara uygulanan kalite kontrol testleri. Kadife kumaş üretim teknikleri. Battaniye üretim teknikleri. Havlı kumaş üretim yöntemlerinde ve makinalarında gerçekleşen teknolojik gelişmeler, son yıllarda geliştirilen fonksiyonel/akıllı havlı yapıların irdelenmesi. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Tekstil Mühendisliği Bölümü Derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Türkiye’de havlı yapıların imalatı ve dış ticareti, Ev tekstili sektöründe hav yapılı kumaşların yeri ve önemi. Sektör analizi. |
Ders notları ve referans kitaplar |
Düz anlatım ve tartışma |
|
2 |
Havlu kumaş üretim teknikleri (dokuma ve örme) ve kalite kontrolü, üretim hesapları, |
Ders notları ve referans kitaplar |
Düz anlatım ve tartışma |
|
3 |
Kadife havlu üretimi |
Ders notları ve referans kitaplar |
Düz anlatım ve tartışma |
|
4 |
Bornoz üretimi |
Ders notları ve referans kitaplar |
Düz anlatım ve tartışma |
|
5 |
Halı üretim teknikleri, Wilton ve Axminster halıları |
Ders notları ve referans kitaplar |
Düz anlatım ve tartışma |
|
6 |
Halılara uygulanan kalite kontrol testleri. |
Ders notları ve referans kitaplar |
Düz anlatım ve tartışma, uygulama |
|
7 |
Halılara uygulanan kalite kontrol testleri. |
Ders notları ve referans kitaplar |
Düz anlatım ve tartışma, uygulama |
|
8 |
Ara sınav |
Ders notları ve referans kitaplar |
Yazılı sınav |
|
9 |
Kadife kumaş üretim teknikleri |
Ders notları ve referans kitaplar |
Düz anlatım ve tartışma |
|
10 |
Battaniye üretim teknikleri |
Ders notları ve referans kitaplar |
Yazılı sınav |
|
11 |
Havlı kumaş üretim yöntemlerinde ve makinalarında gerçekleşen teknolojik gelişmeler |
Ders notları ve referans kitaplar |
Düz anlatım ve tartışma |
|
12 |
Havlı kumaş üretim yöntemlerinde ve makinalarında gerçekleşen teknolojik gelişmeler |
Ders notları ve referans kitaplar |
Düz anlatım ve tartışma |
|
13 |
Son yıllarda geliştirilen fonksiyonel/akıllı havlı yapıların irdelenmesi |
Ders notları ve referans kitaplar |
Düz anlatım ve tartışma |
|
14 |
Son yıllarda geliştirilen fonksiyonel/akıllı havlı yapıların irdelenmesi |
Ders notları ve referans kitaplar |
Düz anlatım ve tartışma |
|
15 |
Genel konu tekrarı |
Ders notları ve referans kitaplar |
Düz anlatım ve tartışma |
|
16/17 |
Yarıyılsonu sınavı |
Ders notları ve referans kitaplar |
Yazılı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Tekstil Mühendisliği lisans yeterliliklerine sahip olmak |
5 |
|
2 |
Bilgilerini, aynı veya farklı bir alanda uzmanlık düzeyine taşımak ve geliştirmek |
4 |
|
3 |
Alanı ile ilgili disiplinler arası etkileşimi kavramak |
4 |
|
4 |
Tekstil Mühendisliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek |
3 |
|
5 |
Farklı disiplinlerden gelen bilgileri bütünleştirebilmek |
3 |
|
6 |
Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak uzmanlık gerektiren sorunları çözümleyebilmek |
3 |
|
7 |
Tekstil Mühendisliği alanındaki bir sorunu çözümleyebilmek, sonuçlarını değerlendirebilmek ve bu sonuçları uygulayabilmek
|
0 |
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenilemek
|
3 |
|
9 |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilmek
|
3 |
|
10 |
Alanı ile ilgili konularda uygulama planları geliştirebilmek ve sonuçlarını kalite süreci çerçevesinde değerlendirebilmek
|
2 |
|
11 |
Alanı ile ilgili çalışmaları, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek yürütebilmek
|
4 |
|
12 |
Alanında kazandıkları bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilmek
|
1 |
|
13 |
Alanında karşılaşabileceği karmaşık sorunlara, sorumluluk alarak çözüm önerileri geliştirebilmek |
1 |
|
14 |
İleri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek |
2 |
|
15 |
Alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilmek ve öğrenme sürecini planlayabilmek
|
1 |
|
16 |
En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurabilmek
|
1 |
|
17 |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek
|
1 |
|
18 |
Sosyal olaylara duyarlı ve gerektiğinde eleştirel bakış açısına sahip olabilmek
|
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|