Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Küresel Isınma ve İklim Değişikliği

Dersin Kodu : ÇM-540

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. AHMET YÜCEER

Dersin Öğrenme Kazanımları : Küresel ısınma tanımı ve kaynakları hakkında bilgi sahibi olmaktadır.
İklim değişikliğinin tanımı ve doğal olayların, insan eylemlerinin ve çevresel faaliyetlerin iklim değişikliğine etkisini tartışabilir.
Küresel ısınma ve sonucunda oluşabilecek senaryolar hakkında bilgi sahibi olmaktadır.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Küresel ısınma tanımı ve kaynaklarının açıklanması, iklim değişikliğinin tanımı ve doğal olayların, insan eylemlerinin ve çevresel faaliyetlerin iklim değişikliğine etkisinin tartışılması, küresel ısınma sonuçlan, olası felaketler ve küresel ısınma senaryoları hakkında bilgi edinilmesi, konu ile ilgili güncel çalışmaların, ulusal ve uluslar arası sözleşmelerin incelenerek tartışılması.

Dersin İçeriği : Küresel ısınma, atmosfere salınan gazların neden olduğu düşünülen sera etkisinin sonucunda, dünya üzerinde yıl boyunca kara, deniz ve havada ölçülen ortalama sıcaklıklarda görülen artışa verilen isimdir, iklim değişikliği, karşılaştırılabilir zaman dilimlerinde gözlenen doğal iklim değişikliğine ek olarak, doğrudan veya dolaylı olarak küresel atmosferin bileşimini bozan insan faaliyetleri sonucunda iklimde oluşan bir değişiklik" biçiminde tanımlanmaktadır. Bu dersin kapsamında küresel ısınma ve iklim değişikliği arasındaki ilişkiler, küresel ısınmanın sonuçlan ve felaketleri, küresel ısınma senaryoları, küresel ısınma ve iklim değişikliği ile ilgili alınacak önlemler, konuyla ilgili ulusal ve uluslar arası sözleşmeler ve konuyla ilgili güncel çalışmaların tartışılması planlanmaktadır.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslikler


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Küresel Isınma Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım, tartışma
2 İklim ve iklim değişikliği Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım, tartışma
3 Küresel ısınma ve iklim değişikliği Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım, tartışma
4 Küresel ısınma ve iklim değişikliği Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım, tartışma
5 Küresel ısınma ve iklim değişikliği ile canlı ilişkisi Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım, tartışma
6 Küresel ısınma ve iklim değişikliği ile canlı ilişkisi Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım, tartışma
7 Arasınav Arasınav Hazırlığı Yazılı sınav
8 Ekolojik açıdan küresel ısınma ve iklim değişikliği Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım, tartışma
9 Alınması gereken önlemler ve yaptırımlar Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım, tartışma
10 Türkiye´de küresel ısınma ve iklim değişikliği Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım, tartışma
11 Dünya´da küresel ısınma ve iklim değişikliği Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım, tartışma
12 Ulusal ve uluslararası sözleşmeler ve anlaşmalar Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım, tartışma
13 Güncel örnekler ve yerel yönetimlerde mevcut çalışmalar Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım, tartışma
14 Güncel örnekler ve yerel yönetimlerde mevcut çalışmalar Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım, tartışma
15 Final Sınavı Final sınavına hazırlık Yazılı sınav
16/17 Final Sınavı Final sınavına hazırlık Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Ders Notları ve Makaleler
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 70
    Ödev/Proje/Diğer 5 30
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek 4
2 Kendi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. 3
3 Öğrencilerin lisans derslerinde aldığı bilgilere ek olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yani yeterli bilgi birikimini sağlayabilme 5
4 Kendi alanıyla ilişkili olan disiplinler arası etkileşimleri kavrayabilme. 5
5 Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. 3
6 Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek 5
7 Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek 4
8 Kendi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve beklenmeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik öneriler geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. 4
9 Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek 5
10 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. 4
11 Kendi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. 4
12 Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. 5
13 Kendi alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme. 5
14 Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 13 3 39
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 13 5 65
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 5 5 25
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 133
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.32
Dersin AKTS Kredisi: 5