Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Geoteknikte Sayısal Yöntemler |
|
Dersin Kodu |
: |
İM-592 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. ABDULAZİM YILDIZ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Geoteknik problemleri, nümerik yöntemler kullanarak analiz eder ve çözebilir. Nümerik analiz sonuçlarını analitik sonuçlarla karşılaştırır ve nümerik sonuçların geçerliliğini araştırır. Ulaşılan sonuçları mühendislik muhakemesi çerçevesinde yorumlar ve tartışır
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Zemin problemlerinin bilgisayar ortamına taşınması, geoteknik mühendisliğinde sonlu elemanlar yöntemi ve nümerik modelleme teknikleri, PLAXIS gibi programların öğrenilmesi, farklı geoteknik problemlerin sayısal yöntemlerle analizi ve çözümleri |
|
Dersin İçeriği |
: |
Geoteknik mühendisliğinde sonlu elemanlar yöntemi ve nümerik modelleme teknikleri, elastisite ve plastisite, ileri düzey zemin modelleri, PLAXIS paket programı, farklı geoteknik problemlerin sonlu elemanlar yöntemi ile analizi, gerilme, konsolidasyon-oturma, temel taşıma gücü gibi problemlerin PLAXIS ile analizi |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Geoteknik mühendisliğinde analiz ve tasarım yöntemleri |
Ders kaynaklarından konunun araştırılması ve öğrenilmesi |
Power point sunumu ve tartışma |
|
2 |
Geoteknik mühendisliğinde sayısal yöntemler ve sonlu elemanlar metodu |
Ders kaynaklarından konunun araştırılması ve öğrenilmesi |
Power point sunumu ve tartışma |
|
3 |
Sonlu elemanlar yöntemine dayalı bilgisayar programlarının öğrenilmesi |
Ders kaynaklarından konunun araştırılması ve öğrenilmesi |
Power point sunumu ve tartışma |
|
4 |
Geomekanikte elasitisite ve plasitisite |
Ders kaynaklarından konunun araştırılması ve öğrenilmesi |
Power point sunumu ve bilgisayar uygulaması |
|
5 |
Zeminlerde sonlu elemanlar yöntemi ile gerilme analizi |
Ders kaynaklarından konunun araştırılması ve öğrenilmesi |
Power point sunumu ve tartışma |
|
6 |
Zeminlerde sonlu elemanlar yöntemi ile konsolidasyon ve oturma analizi, ödev |
Ders kaynaklarından konunun araştırılması ve öğrenilmesi |
Power point sunumu, bilgisayar uygulaması ve ödev |
|
7 |
Zeminlerde sonlu elemanlar yöntemi ile yüzeysel temellerin sayısal analizleri, ödev |
Ders kaynaklarından konunun araştırılması ve öğrenilmesi |
Power point sunumu ve tartışma |
|
8 |
Arasınav |
sınava hazırlık |
Geoteknik bir problemin Plaxis bilgisayar programı ile çözümü |
|
9 |
Zeminlerde sonlu elemanlar yöntemi ile derin temellerin sayısal analizleri |
Ders kaynaklarından konunun araştırılması ve öğrenilmesi |
Power point sunumu, bilgisayar uygulaması ve ödev |
|
10 |
Sonlu elemanlar yöntemi ile derin kazı ve iksa sistemlerinin sayısal analizleri, ödev. |
Ders kaynaklarından konunun araştırılması ve öğrenilmesi |
Power point sunumu, bilgisayar uygulaması ve ödev |
|
11 |
Sonlu elemanlar yöntemi ile tünellerin sayısal analizi |
Ders kaynaklarından konunun araştırılması ve öğrenilmesi |
Power point sunumu ve tartışma |
|
12 |
Zeminlerde sonlu elemanlar yöntemi ile şevlerin sayısal analizleri |
Ders kaynaklarından konunun araştırılması ve öğrenilmesi |
Power point sunumu, bilgisayar uygulaması ve ödev |
|
13 |
Zemin iyileştirme yöntemlerinde sayısal yöntemler |
Ders kaynaklarından konunun araştırılması ve öğrenilmesi |
Power point sunumu ve tartışma |
|
14 |
Düşey drenler ve taş kolonların nümerik analizi (vaka analizleri), ödev. |
Ders kaynaklarından konunun araştırılması ve öğrenilmesi |
Power point sunumu ve tartışma |
|
15 |
Baraj altındaki sızma probleminin nümerik analizi |
Ders kaynaklarından konunun araştırılması ve öğrenilmesi |
Power point sunumu ve tartışma |
|
16/17 |
Dönem sonu sınav |
sınava hazırlık |
Geoteknik bir problemin Plaxis bilgisayar programı ile çözümü |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde İnşaat Mühendisliği temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
5 |
|
2 |
Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. |
5 |
|
3 |
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. |
5 |
|
4 |
Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. |
5 |
|
5 |
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. |
5 |
|
6 |
Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. |
4 |
|
7 |
Öğrenme becerilerine sahiptir. |
4 |
|
8 |
İnşaat Mühendisliğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. |
5 |
|
9 |
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını İnşaat Mühendisliği alanındaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda açık bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarır. |
5 |
|
10 |
İnşaat Mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olur. |
5 |
|
11 |
İnşaat Mühendisliğinin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır. |
5 |
|
12 |
Mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|