Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Tez Çalışması

Dersin Kodu : YLMDT-302

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 24

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. MESUT ANIL
Prof.Dr. OKTAY BAYAT
Doç.Dr. MEHMET YILDIRIM
Doç.Dr. SUPHİ URAL
Doç.Dr. A.MAHMUT KILIÇ
Doç.Dr. AHMET DAĞ
Doç.Dr. ÖZEN KILIÇ
Dr.Öğr. ÜyesiDr. HÜSEYİN VAPUR
Öğr.Gör. NİL DÖNDERİCİ YAPICI

Dersin Öğrenme Kazanımları : Yeni bilgilere uygun bilimsel yöntemler kullanarak sistematik bir biçimde ulaşabilme ve değerlendirebilir.
Yüksek lisans düzeyinde edinilen bilgileri geliştirip derinleştirerek bilimsel yöntemler geliştirebilir ve uygulayabilir
Modern tasarım yöntemleri ve araçları kullanarak bir süreci ya da bir sistemi tasarlayabilir
Yeni fikirlerin eleştirel analizini yaparak karmaşık problemlere özgün çözümler getirebilir
Modern tasarım yöntemleri ve araçları kullanarak bir süreci ya da bir sistemi tasarlayabilir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Yüksek Lisans düzeyinde edindiği uzmanlık bilgileri, özgün fikirlerle destekleyerek ve bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak, karmaşık mühendislik problemlerini çözme ve Maden mühendisliğiyle ilgili yenilikleri takip etme, inceleme ve uygulama beceriye , yeni veya disiplinler arası teknolojilere uyum sağlayabilecek esnek bilgi temeline sahip olmak. Bilimsel olayları geniş ve derin bir bakış açısı ile irdeleyerek yorum yapma ve yeni sentezlere ulaşmak için gerekli adımları belirleme yeteneği kazandırmaktır.

Dersin İçeriği : Tez konusu, danışman hoca desteği ile yürütülür

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Yüksek lisans odası


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Deneyler, Tez Yazımı DANIŞMAN DESTEĞİ YÜZ YÜZE
2 Deneyler, Tez Yazımı DANIŞMAN DESTEĞİ YÜZ YÜZE
3 Deneyler, Tez Yazımı DANIŞMAN DESTEĞİ YÜZ YÜZE
4 Deneyler, Tez Yazımı DANIŞMAN DESTEĞİ YÜZ YÜZE
5 Deneyler, Tez Yazımı DANIŞMAN DESTEĞİ YÜZ YÜZE
6 Deneyler, Tez Yazımı DANIŞMAN DESTEĞİ YÜZ YÜZE
7 Deneyler, Tez Yazımı DANIŞMAN DESTEĞİ YÜZ YÜZE
8 Deneyler, Tez Yazımı DANIŞMAN DESTEĞİ YÜZ YÜZE
9 Deneyler, Tez Yazımı DANIŞMAN DESTEĞİ YÜZ YÜZE
10 Deneyler, Tez Yazımı DANIŞMAN DESTEĞİ YÜZ YÜZE
11 Deneyler, Tez Yazımı DANIŞMAN DESTEĞİ YÜZ YÜZE
12 Deneyler, Tez Yazımı DANIŞMAN DESTEĞİ YÜZ YÜZE
13 Deneyler, Tez Yazımı DANIŞMAN DESTEĞİ YÜZ YÜZE
14 Deneyler, Tez Yazımı DANIŞMAN DESTEĞİ YÜZ YÜZE


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  İlgili tüm veriler
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 5 0
    Ödev/Proje/Diğer 3 100
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Maden mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanabilecek. 5
2 Maden mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olacak. 5
3 Maden mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olacak 5
4 Maden mühendisliğinin çalışma konuları ile ilgili proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek beceriye sahip olacak 5
5 Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi 5
6 Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilecek, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilecek 5
7 Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanabilecek. 5
8 Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahip olacak. 5
9 Maden mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanabilecek. 5
10 Maden Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olacak 5
11 Maden Mühendisliği alanında uzmanlık gerektiren bir problemi, kendi başına tanımlama, yaratıcı düşünce kullanarak yeni çözüm yöntemi geliştirme, elde edilen sonuçları değerlendirme becerisi 5
12 Maden mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlama, doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşıyacak. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 15 210
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 12 168
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 3 24 72
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 5 24 120
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü: 594
Toplam İş Yükü / 25 (s): 23.76
Dersin AKTS Kredisi: 24