Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Gıdalarda Bozulmaya Neden Olan Mayalar

Dersin Kodu : GM-676

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. HÜSEYİN ERTEN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Öğrenciler maya fizyolojisini bilir.
Öğrenciler gıdalarda bulunan ve ham ve işlenmiş ürünlerde bozulmaya neden olabilecek mayaları bilir.
Öğrenciler bozulmaya neden olan mayalarla, bozulmaya neden olan ortam koşulları arasındaki ilişkiyi kavrar.
Öğrenciler maya izolasyon, sayma ve tanımlama yöntemlerini öğrenir.
Ekip çalışmasına uyum sağlama, meslek etiğine saygılı olma ve yaşam boyu öğrenme yetkinliği kazanır.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin amacı gıdalarda bozulmaya neden olan mayaları öğretmektir.

Dersin İçeriği : Gıda kaynaklı mayaların karakteristikleri ve özellikleri, mayaların sınıflandırılması, ekolojisi, metabolizması, gelişme, yaşam döngüsü ve ölüm, mayaların inhibisyonu ve inaktivasyonu, çeşitli gıdalar ve bozulmaya neden olan mayalar, belirleme ve sayım teknikleri, tanımlama, son gelişmeler.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Gıda Mühendisliği Bölümü derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Gıda kaynaklı mayaların karakteristikleri ve özellikleri, mayaların sınıflandırılması, kaynak tarama ve ilgili kitap bölümlerini okuma Düz anlatım, tartışma, standart derslik teknolojileri, bilgisayar sunumları
2 Mayaların ekolojisi, Kaynak tarama ve ilgili kitap bölümlerini okuma Düz anlatım, tartışma, standart derslik teknolojileri, bilgisayar sunumları
3 Mayaların metabolizması Kaynak tarama ve ilgili kitap bölümlerini okuma Düz anlatım, tartışma, standart derslik teknolojileri, bilgisayar sunumları
4 Gelişme, yaşam döngüsü ve ölüm, mayaların inhibisyonu ve inaktivasyonu Kaynak tarama ve ilgili kitap bölümlerini okuma Düz anlatım, tartışma, standart derslik teknolojileri, bilgisayar sunumları
5 Çeşitli gıdalar ve gıdalarda bozulmaya neden olan mayalar Kaynak tarama ve ilgili kitap bölümlerini okuma Düz anlatım, tartışma, standart derslik teknolojileri, bilgisayar sunumları
6 Çeşitli gıdalar ve gıdalarda bozulmaya neden olan mayalar Kaynak tarama ve ilgili kitap bölümlerini okuma Düz anlatım, tartışma, standart derslik teknolojileri, bilgisayar sunumları
7 Çeşitli gıdalar ve gıdalarda bozulmaya neden olan mayalar Kaynak tarama ve ilgili kitap bölümlerini okuma Düz anlatım, tartışma, standart derslik teknolojileri, bilgisayar sunumları
8 Ara sınav Sınava hazırlık Yazılı sınav
9 Çeşitli gıdalar ve gıdalarda bozulmaya neden olan mayalar Kaynak tarama ve ilgili kitap bölümlerini okuma Düz anlatım, tartışma, standart derslik teknolojileri, bilgisayar sunumları
10 Çeşitli gıdalar ve gıdalarda bozulmaya neden olan mayalar Kaynak tarama ve ilgili kitap bölümlerini okuma Düz anlatım, tartışma, standart derslik teknolojileri, bilgisayar sunumları
11 Çeşitli gıdalar ve gıdalarda bozulmaya neden olan mayalar Kaynak tarama ve ilgili kitap bölümlerini okuma Düz anlatım, tartışma, standart derslik teknolojileri, bilgisayar sunumları
12 Mayaları belirleme ve sayım teknikleri Kaynak tarama ve ilgili kitap bölümlerini okuma Düz anlatım, tartışma, standart derslik teknolojileri, bilgisayar sunumları
13 Mayaları tanımlama, Kaynak tarama ve ilgili kitap bölümlerini okuma Düz anlatım, tartışma, standart derslik teknolojileri, bilgisayar sunumları
14 Son gelişmeler. Kaynak tarama ve ilgili kitap bölümlerini okuma Düz anlatım, tartışma, standart derslik teknolojileri, bilgisayar sunumları
15 Öğrenci sunumları
16/17 Yarıyıl sonu sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Deak, T., 2008, Handbook of Food Spoilage Yeasts, 2nd edn., CRC Press, New York.
 Querol, A., Fleet, G.H., 2006, Yeasts in Food and Beverages, The Yeast Handbook, Springer, -Verlag, Berlin.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 2 60
    Ödev/Proje/Diğer 3 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Gıda mühendisliği alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir 4
2 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir 3
3 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi´nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilir 3
4 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilir 3
5 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı Gıda Mühendsiliği alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir ve derinleştirebilir 4
6 Gıda mühendisliğinde uzmanlaştığı alana ilişkin disiplinler arası ilişkiyi kavrayabilir 4
7 Gıda mühendisliğinde uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinlerarası bilgileri sentezleyerek yorumlayabilir ve yeni bilgi üretebilir 4
8 Gıda ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümleyebilir 4
9 Gıda mühendisliği alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir 4
10 Gıda mühendisliği alanındaki uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirebilir ve sorumluluk alarak çözüm üretebilir 3
11 Gıda mühendisliği alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapabilir 3
12 Gıda mühendisliği alanındaki edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirisel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir 4
13 Gıda mühendisliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir 4
14 Gıda mühendisliği alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir 3
15 Gıda mühendisliği alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilir 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 3 10 30
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 2 15 30
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 25 25
Toplam İş Yükü: 141
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.64
Dersin AKTS Kredisi: 6