|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Technology of Meat Processing and Improving Meat Quality |
|
Dersin Kodu |
: |
GM-693 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. HAKAN BENLİ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Describe muscle ultrastructure and the biochemical and mechanical processes of muscle contraction Define meat quality and factors affecting the quality of raw meat Discuss pre- and post-harvest factors affecting meat quality
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
The purpose of this course is to teach students the fundemental concepts and application of Technology of Meat Processing and Improving Meat |
|
Dersin İçeriği |
: |
Muscle ultrastructure. Muscle contration. Conversion of muscle to meat. Defining meat quality. Factors affecting the quality of raw meat. The beef quality puzzle and beef quality relationships. Meat packaging. Meat Color. Lipid-derived flavors in meat products. The fat content of meat and meat products. Measuring quality. |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Bölüm derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Introduction and syllabus overview |
Ders materyallerindeki ilgili konular |
Düz anlatım, tartışma |
|
2 |
Muscle ultrastructure |
Ders materyallerindeki ilgili konular |
Düz anlatım, tartışma |
|
3 |
Muscle ultrastructure |
Ders materyallerindeki ilgili konular |
Düz anlatım, tartışma |
|
4 |
Muscle contration |
Ders materyallerindeki ilgili konular |
Düz anlatım, tartışma |
|
5 |
Conversion of muscle to meat |
Ders materyallerindeki ilgili konular |
Düz anlatım, tartışma |
|
6 |
Conversion of muscle to meat |
Ders materyallerindeki ilgili konular |
Düz anlatım, tartışma |
|
7 |
Defining meat quality |
Ders materyallerindeki ilgili konular |
Düz anlatım, tartışma |
|
8 |
MIDTERM EXAM |
|
|
|
9 |
Factors affecting the quality of raw meat |
Ders materyallerindeki ilgili konular |
Düz anlatım, tartışma |
|
10 |
The beef quality puzzle and beef quality relationship |
Ders materyallerindeki ilgili konular |
Düz anlatım, tartışma |
|
11 |
Meat packaging |
Ders materyallerindeki ilgili konular |
Düz anlatım, tartışma |
|
12 |
Meat color |
Ders materyallerindeki ilgili konular |
Düz anlatım, tartışma |
|
13 |
Lipid-derived flavors in meat products |
Ders materyallerindeki ilgili konular |
Düz anlatım, tartışma |
|
14 |
The fat content of meat and meat products |
Ders materyallerindeki ilgili konular |
Düz anlatım, tartışma |
|
15 |
Measuring meat quality |
Ders materyallerindeki ilgili konular |
Düz anlatım, tartışma |
|
16/17 |
FINAL EXAM |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Romans et al., 2001. The Meat We Eat. Interstate Publishers, Inc., Danville, Illinois, USA
Aberle et al., 2001. Principles of Meat Science. Kendall/Hunt Publishing Company, Dubuque, Iowa, USA.
Kerry et al., 2002. Meat Processing Improving quality. CRC Press. Boca Raton, USA.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Gıda mühendisliği alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir |
4 |
|
2 |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir |
1 |
|
3 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi´nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilir |
5 |
|
4 |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilir |
4 |
|
5 |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı Gıda Mühendsiliği alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir ve derinleştirebilir |
4 |
|
6 |
Gıda mühendisliğinde uzmanlaştığı alana ilişkin disiplinler arası ilişkiyi kavrayabilir |
5 |
|
7 |
Gıda mühendisliğinde uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinlerarası bilgileri sentezleyerek yorumlayabilir ve yeni bilgi üretebilir |
4 |
|
8 |
Gıda ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümleyebilir
|
4 |
|
9 |
Gıda mühendisliği alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir |
2 |
|
10 |
Gıda mühendisliği alanındaki uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirebilir ve sorumluluk alarak çözüm üretebilir |
3 |
|
11 |
Gıda mühendisliği alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapabilir |
3 |
|
12 |
Gıda mühendisliği alanındaki edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirisel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir |
3 |
|
13 |
Gıda mühendisliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir |
4 |
|
14 |
Gıda mühendisliği alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir |
2 |
|
15 |
Gıda mühendisliği alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilir |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
15 |
15 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
20 |
20 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
20 |
20 |
|
Toplam İş Yükü: | 139 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.56 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|