|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Klinik Adli Tıp Uygulamalarına Giriş (Z) |
|
Dersin Kodu |
: |
ADT-562 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. METE KORKUT GÜLMEN Doç.Dr. AHMET HİLAL Prof.Dr. NECMİ ÇEKİN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Klinik uygulamalarda hastaya yaklaşımı bilir Uygun analiz yöntemlerine karar verir Sonuçları yorumlar Alkol ve uyutucu-uyuşturucu madde kullanımında uygulanacak yasal düzenlemeler bilir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Canlı hasta muayene ve değerlendirmelerine adli yaklaşım |
|
Dersin İçeriği |
: |
Yaralı bireyin muayenesi ve değerlendirilmesi ile adli rapor düzenlenmesi. Cinsel saldırı olgularına yaklaşım, değerlendirilmesi, yaş tayinleri, tüm klinik uygulamalarda hastaya yaklaşım, yorumlama, laboratuvar yöntemleri ve sonuçların yorumlanması. Alkol ve uyuşturucu madde kullanımının değerlendirilmesi, bu olguların irdelenmesi için gerekenler ve konu ile ilgili yasal düzenlemeler. Seksüel saldırıya uğrayanların muayenesi, kullanılacak laboratuvar yöntemleri, konuyla ilgili hekimleri ilgilendiren yasa maddeleri. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Adli Tıp Anabilim Dalı Dersliği |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Canlı hasta muayene ve değerlendirmelerinde temel ilkeler |
Kitap ve literatür okuma |
Sunum ve beyin fırtınası |
|
2 |
Adli Rapor düzenleme |
Kitap ve literatür okuma |
Sunum ve beyin fırtınası |
|
3 |
Cinsel saldırı olgularına yaklaşım |
Kitap ve literatür okuma |
Sunum ve beyin fırtınası |
|
4 |
Yaş tayinleri |
Kitap ve literatür okuma |
Sunum ve beyin fırtınası |
|
5 |
Alkol ve uyuşturucu madde kullanımının değerlendirilmesi |
Kitap ve literatür okuma |
Sunum ve beyin fırtınası |
|
6 |
Alkollünün muayene yöntemleri ve bu konu ile ilgili yasal düzenlemeler |
Kitap ve literatür okuma |
Sunum ve beyin fırtınası |
|
7 |
Alkollünün muayene yöntemleri ve bu konu ile ilgili yasal düzenlemeler |
Kitap ve literatür okuma |
Sunum ve beyin fırtınası |
|
8 |
Vize |
Sınav |
Sınav |
|
9 |
Seksüel saldırıya uğrayanların muayenesi |
Kitap ve literatür okuma |
Sunum ve beyin fırtınası |
|
10 |
Seksüel saldırıya uğrayanların muayenesi |
Kitap ve literatür okuma |
Sunum ve beyin fırtınası |
|
11 |
Analiz Yöntemleri |
Kitap ve literatür okuma |
Sunum ve beyin fırtınası |
|
12 |
Analiz Yöntemleri |
Kitap ve literatür okuma |
Sunum ve beyin fırtınası |
|
13 |
Yasal düzenlemeler |
Kitap ve literatür okuma |
Sunum ve beyin fırtınası |
|
14 |
Yasal düzenlemeler |
Kitap ve literatür okuma |
Sunum ve beyin fırtınası |
|
15 |
Seminer sunumu |
Kitap ve literatür okuma |
Sunum ve beyin fırtınası |
|
16/17 |
Final |
Sınav |
Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Handbook of Forensic Pathology (Richard C.Froede)
A PHYSICIAN’S GUIDE TO CLINICAL FORENSIC MEDICINE, edited by Margaret M. Stark, 2000
CLINICAL FORENSIC MEDICINE: A PHYSICIAN´S GUIDE, SECOND EDITION, edited by
Margaret M. Stark, 2005
Forensic Pathology (Dominick DiMaio)
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
5 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Temel Adli Tıp Bilgisine sahip olabilir |
5 |
|
2 |
Türk Ceza Kanununda ve Ceza Muhakemeleri kanununda bulunan ilgili yasaları bilir |
5 |
|
3 |
Adli Bilimler ve alt başlıkları bilir |
4 |
|
4 |
Adli Bilimler laboratuvar çalışmalarını uygular |
3 |
|
5 |
Adli Bilimler alanında kullanılan araştırma yöntemlerini tanıma |
4 |
|
6 |
laboratuvar sonuçlarının yorumlar |
5 |
|
7 |
Adli olaylarda karşılaşılan olayları çözebilir |
4 |
|
8 |
Biyolojik örneklerin analizi ve yorumlar |
3 |
|
9 |
Bağımsız bilirkişi olarak hizmet verebilir |
4 |
|
10 |
Meslek sorumluluğu kazanır |
5 |
|
11 |
Meslek Etiğini Öğrenebilir |
4 |
|
12 |
Bir araştırmayı planlar |
2 |
|
13 |
Blgilerini akademik ortamda sunabilme yeteneğine sahipdir |
3 |
|
14 |
Adli Bilimlerin herbir alanında bilirkişi donanımına sahip olabilir |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
5 |
8 |
40 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
20 |
20 |
|
Toplam İş Yükü: | 126 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.04 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|