|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Ölüm ve Ölüm Sonrası Değişiklikler (Z) |
|
Dersin Kodu |
: |
ADT-571 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz ve Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. NECMİ ÇEKİN Doç.Dr. AHMET HİLAL Prof.Dr. METE KORKUT GÜLMEN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Ölüm ve ölüm sonrası değişikliklerin ne olduğu hakkında bilgi sahibidir Konu ile ilgili yasal ve sağlık görevlilerinin hukuki sorumluluklara sahiptir Postmortem interval tayinin önemi bilir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Ölüm ve ölümden sonraki dönemin detaylı olarak yorumlanması |
|
Dersin İçeriği |
: |
Ölüm süreci, somatik ölüm, sellüler ölüm. Postmortem değişiklikler, meydana geliş mekanizmaları ve bunlara etkili faktörler. Çok erken postmortem değişiklikler, saptanma yöntemleri, postmortem interval tayininde önemi. Erken ve geç dönem postmortem değişiklikler ve postmortem interval tayininde değeri ve güvenilirliği. Konu ve ilgili yasalar, içtihatlar ve sağlık görevlilerinin hukuki sorumlulukları. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Adli Tıp Dersliği |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Ölüme Genel Bakış |
Kitap ve literatür okuma |
Sunum ve beyin fırtınası |
|
2 |
Ölüm Süreci, Somatik Ölüm, Sellüler Ölüm |
Kitap ve literatür okuma |
Sunum ve beyin fırtınası |
|
3 |
Postmort Değişiklikler, Meydana Geliş Mekanizmaları ve Bunlara Etkili Faktörler |
Kitap ve literatür okuma |
Sunum ve beyin fırtınası |
|
4 |
Çok Erken Postmortem Değişiklikler, Saptama Yöntemler, Postmortem İnterval Tayininde Önemi |
Kitap ve literatür okuma |
Sunum ve beyin fırtınası |
|
5 |
Erken ve geç dönem Postmortem Değişikikler |
Kitap ve literatür okuma |
Sunum ve beyin fırtınası |
|
6 |
Postmortem İnterval Tayininnde Değer ve Güvenilirliği |
Kitap ve literatür okuma |
Sunum ve beyin fırtınası |
|
7 |
Postmortem İnterval Tayininnde Değer ve Güvenilirliği |
Kitap ve literatür okuma |
Sunum ve beyin fırtınası |
|
8 |
Vize |
Sınav |
Sınav |
|
9 |
Konu ile İlgili Yasalar, İçtihatlar |
Kitap ve literatür okuma |
Sunum ve beyin fırtınası |
|
10 |
Konu ile İlgili Yasalar, İçtihatlarVize |
Kitap ve literatür okuma |
Sunum ve beyin fırtınası |
|
11 |
Sağlık Görevlilerinin Hukuki Sorumlulukları |
Kitap ve literatür okuma |
Sunum ve beyin fırtınası |
|
12 |
Sağlık Görevlilerinin Hukuki Sorumlulukları |
Kitap ve literatür okuma |
Sunum ve beyin fırtınası |
|
13 |
Sağlık Görevlilerinin Hukuki Sorumlulukları |
Kitap ve literatür okuma |
Sunum ve beyin fırtınası |
|
14 |
Seminer Sıunumu |
Kitap ve literatür okuma |
Sunum ve beyin fırtınası |
|
15 |
Seminer Sıunumu |
Kitap ve literatür okuma |
Sunum ve beyin fırtınası |
|
16/17 |
Final |
Sınav |
Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
SUDDEN DEATHS IN CUSTODY, edited by Darrell L. Ross and Ted Chan, 2006
DRUGS OF ABUSE: BODY FLUID TESTING, edited by Raphael C. Wong
and Harley Y. Tse, 2005
Robbins and Cotran PATHOLOGIC BASIS OF DISEASE Seventh Edition, 2005
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Temel Adli Tıp Bilgisine sahip olabilir |
5 |
|
2 |
Türk Ceza Kanununda ve Ceza Muhakemeleri kanununda bulunan ilgili yasaları bilir |
5 |
|
3 |
Adli Bilimler ve alt başlıkları bilir |
4 |
|
4 |
Adli Bilimler laboratuvar çalışmalarını uygular |
3 |
|
5 |
Adli Bilimler alanında kullanılan araştırma yöntemlerini tanıma |
4 |
|
6 |
laboratuvar sonuçlarının yorumlar |
4 |
|
7 |
Adli olaylarda karşılaşılan olayları çözebilir |
5 |
|
8 |
Biyolojik örneklerin analizi ve yorumlar |
4 |
|
9 |
Bağımsız bilirkişi olarak hizmet verebilir |
5 |
|
10 |
Meslek sorumluluğu kazanır |
3 |
|
11 |
Meslek Etiğini Öğrenebilir |
4 |
|
12 |
Bir araştırmayı planlar |
2 |
|
13 |
Blgilerini akademik ortamda sunabilme yeteneğine sahipdir |
3 |
|
14 |
Adli Bilimlerin herbir alanında bilirkişi donanımına sahip olabilir |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
5 |
10 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 67 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.68 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|