Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Ölüm ve Ölüm Sonrası Değişiklikler (Z)

Dersin Kodu : ADT-571

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz ve Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. NECMİ ÇEKİN
Doç.Dr. AHMET HİLAL
Prof.Dr. METE KORKUT GÜLMEN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Ölüm ve ölüm sonrası değişikliklerin ne olduğu hakkında bilgi sahibidir
Konu ile ilgili yasal ve sağlık görevlilerinin hukuki sorumluluklara sahiptir
Postmortem interval tayinin önemi bilir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Ölüm ve ölümden sonraki dönemin detaylı olarak yorumlanması

Dersin İçeriği : Ölüm süreci, somatik ölüm, sellüler ölüm. Postmortem değişiklikler, meydana geliş mekanizmaları ve bunlara etkili faktörler. Çok erken postmortem değişiklikler, saptanma yöntemleri, postmortem interval tayininde önemi. Erken ve geç dönem postmortem değişiklikler ve postmortem interval tayininde değeri ve güvenilirliği. Konu ve ilgili yasalar, içtihatlar ve sağlık görevlilerinin hukuki sorumlulukları.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Adli Tıp Dersliği


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Ölüme Genel Bakış Kitap ve literatür okuma Sunum ve beyin fırtınası
2 Ölüm Süreci, Somatik Ölüm, Sellüler Ölüm Kitap ve literatür okuma Sunum ve beyin fırtınası
3 Postmort Değişiklikler, Meydana Geliş Mekanizmaları ve Bunlara Etkili Faktörler Kitap ve literatür okuma Sunum ve beyin fırtınası
4 Çok Erken Postmortem Değişiklikler, Saptama Yöntemler, Postmortem İnterval Tayininde Önemi Kitap ve literatür okuma Sunum ve beyin fırtınası
5 Erken ve geç dönem Postmortem Değişikikler Kitap ve literatür okuma Sunum ve beyin fırtınası
6 Postmortem İnterval Tayininnde Değer ve Güvenilirliği Kitap ve literatür okuma Sunum ve beyin fırtınası
7 Postmortem İnterval Tayininnde Değer ve Güvenilirliği Kitap ve literatür okuma Sunum ve beyin fırtınası
8 Vize Sınav Sınav
9 Konu ile İlgili Yasalar, İçtihatlar Kitap ve literatür okuma Sunum ve beyin fırtınası
10 Konu ile İlgili Yasalar, İçtihatlarVize Kitap ve literatür okuma Sunum ve beyin fırtınası
11 Sağlık Görevlilerinin Hukuki Sorumlulukları Kitap ve literatür okuma Sunum ve beyin fırtınası
12 Sağlık Görevlilerinin Hukuki Sorumlulukları Kitap ve literatür okuma Sunum ve beyin fırtınası
13 Sağlık Görevlilerinin Hukuki Sorumlulukları Kitap ve literatür okuma Sunum ve beyin fırtınası
14 Seminer Sıunumu Kitap ve literatür okuma Sunum ve beyin fırtınası
15 Seminer Sıunumu Kitap ve literatür okuma Sunum ve beyin fırtınası
16/17 Final Sınav Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  SUDDEN DEATHS IN CUSTODY, edited by Darrell L. Ross and Ted Chan, 2006
 DRUGS OF ABUSE: BODY FLUID TESTING, edited by Raphael C. Wong and Harley Y. Tse, 2005
 Robbins and Cotran PATHOLOGIC BASIS OF DISEASE Seventh Edition, 2005
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 2 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Temel Adli Tıp Bilgisine sahip olabilir 5
2 Türk Ceza Kanununda ve Ceza Muhakemeleri kanununda bulunan ilgili yasaları bilir 5
3 Adli Bilimler ve alt başlıkları bilir 4
4 Adli Bilimler laboratuvar çalışmalarını uygular 3
5 Adli Bilimler alanında kullanılan araştırma yöntemlerini tanıma 4
6 laboratuvar sonuçlarının yorumlar 4
7 Adli olaylarda karşılaşılan olayları çözebilir 5
8 Biyolojik örneklerin analizi ve yorumlar 4
9 Bağımsız bilirkişi olarak hizmet verebilir 5
10 Meslek sorumluluğu kazanır 3
11 Meslek Etiğini Öğrenebilir 4
12 Bir araştırmayı planlar 2
13 Blgilerini akademik ortamda sunabilme yeteneğine sahipdir 3
14 Adli Bilimlerin herbir alanında bilirkişi donanımına sahip olabilir 1
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 5 10
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 67
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.68
Dersin AKTS Kredisi: 3