Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Tez Çalışması |
|
Dersin Kodu |
: |
YLBTT-301 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
24 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. SADIK DİNÇER Prof.Dr. OYA IŞIK Prof.Dr. SEMRA PAYDAŞ Dr.Öğr. Üyesi OSMAN GÜLNAZ Prof.Dr. YEŞİM AYSAN Prof.Dr. N.KEMAL KOÇ Prof.Dr. ELİF ORUÇ Doç.Dr. SERKAN SELLİ Prof.Dr. BELGİN BAYAT Prof.Dr. OKTAY BAYAT Doç.Dr. NESLİHAN YEŞİM YALÇIN MENDİ Prof.Dr. ALİ KEMAL TOPALOĞLU Prof.Dr. G.TAMER KAYAALP Dr.Öğr. ÜyesiDr. IŞIL VAR Prof.Dr. ZERRİN ERGİNKAYA Prof.Dr. HAKAN ÖZKAN Prof.Dr. HÜSEYİN ERTEN Prof.Dr. HATİCE KORKMAZ GÜVENMEZ Prof.Dr. MEHMET TOPAKTAŞ Prof.Dr. SAADET BÜYÜKALACA Prof.Dr. SALİH KAFKAS Prof.Dr. BURHAN ARIKAN Prof.Dr. TURGUT CABAROĞLU Prof.Dr. AYZİN KÜDEN Prof.Dr. KIYMET AKSOY Prof.Dr. RÜŞTÜ HATİPOĞLU Prof.Dr. İBRAHİM ORTAŞ Prof.Dr. MUKADDES KAYIM Doç.Dr. YURDANUR UÇAR Prof.Dr. NEBAHAT SARI Prof.Dr. YILDIZAKA KAÇAR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Biyoteknoloji lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir
Biyoteknolojide edindiği bilgileri farklı displinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yorumlayarak yeni bilgiler oluşturur.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Alanı ile ilgili verilerin toplanmak, yorumlanmak, uygulamak |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Biyoteknoloji anabilimdalı laboratuvarları |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme |
Kaynakların Okunması |
Tartışma |
|
2 |
Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme |
Kaynakların Okunması |
Tartışma |
|
3 |
Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme |
Kaynakların Okunması |
Tartışma |
|
4 |
Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme |
Kaynakların Okunması |
Tartışma |
|
5 |
Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme |
Kaynakların Okunması |
Tartışma |
|
6 |
Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme |
Kaynakların Okunması |
Tartışma |
|
7 |
Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme |
Kaynakların Okunması |
Tartışma |
|
8 |
Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme |
Kaynakların Okunması |
Tartışma |
|
9 |
Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme |
Kaynakların Okunması |
Tartışma |
|
10 |
Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme |
Kaynakların Okunması |
Tartışma |
|
11 |
Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme |
Kaynakların Okunması |
Tartışma |
|
12 |
Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme |
Kaynakların Okunması |
Tartışma |
|
13 |
Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme |
Kaynakların Okunması |
Tartışma |
|
14 |
Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme |
Kaynakların Okunması |
Tartışma |
|
15 |
Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme |
Kaynakların Okunması |
Tartışma |
|
16/17 |
Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme |
Kaynakların Okunması |
Tartışma |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme |
5 |
|
2 |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme |
5 |
|
3 |
Alana ilişkin uluslararası çalışmaları takip edebilme, uluslar arası düzeyde çeşitli sosyal etkileşim ve bilimsel çalışma grupları içinde yer alma ve kendi çalışmalarını uluslar arası düzeyde paylaşabilmek için en az bir yabancı dilde iletişim becerilerine sahip olmak |
5 |
|
4 |
Biyoteknoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini yeterli düzeyde kullanabilme |
5 |
|
5 |
Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme |
5 |
|
6 |
Biyoteknoloji bilimine ilişkin genel bilgi birikimini, çalışma alanına ilişkin temel teori ve uygulamalar çerçevesinde derinleştirmek, alanına ilişkin teori ve uygulamalar arasındaki ilişkileri değerlendirebilmek |
5 |
|
7 |
Alana ilişkin yürütülen çalışmalarda toplumsal, bilimsel ve etik değerlerin farkında olarak; araştırma sürecini bu değerler çerçevesinde yürütebilmek |
5 |
|
8 |
Biyoteknoloji alanıyla ilgili varsayım, düşünce ve teorileri şüpheci, mantıksal, analitik ve bağımsız bir bakış açısıyla ele alarak eleştirel bir gözle değerlendirebilmek |
5 |
|
9 |
Doğal ve uygulamalı bilimlerde uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi edinme |
5 |
|
10 |
Biyoteknoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme |
5 |
|
11 |
Biyoteknolojinin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme |
5 |
|
12 |
Biyoteknolojide edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme |
5 |
|
13 |
Alanını ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme |
5 |
|
14 |
Alanını ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme |
5 |
|
15 |
Biyoteknoloji ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme |
5 |
|
16 |
Biyoteknoloji ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|