Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Uzmanlık Alan Dersi

Dersin Kodu : YLİSB-201

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. SADULLAH SAKALLIOĞLU
Prof.Dr. SELAHATTİN KAÇIRANLAR
Doç.Dr. ALİ İHSANGENÇ
Doç.Dr. MAHMUDE REVAN ÖZKALE
Doç.Dr. GÜZİN YÜKSEL
Doç.Dr. DENİZ ÜNAL
Dr.Öğr. ÜyesiDr. GÜLESEN ÜSTÜNDAĞ ŞİRAY

Dersin Öğrenme Kazanımları : Bilimsel çalışma yapmanın temel prensiblerini kavratmak
Tez konusuyla ilgili bilgiye ulaşma yöntemlerini öğrenir ve ulaştığı bilgileri yorumlama becerisi kazanır.
Tez çalışmasını akademik kurallara uygun olarak yazabilme ve bir topluluk karşısında sunabilme becerisi kazanır.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Uzman olmanın gerektirdiği bilgi birikimini sağlamak, araştırma teknikleri ve sonuçlarının bilimsel tekniklere ugun olarak sunma becerilerini kazandırmaktır.

Dersin İçeriği : Uzmanlık alanı ile ilgili makale ve kitapların incelenmesi

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : İstatistik Bölümü Seminer Salonu


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme Kaynak Okuma Anlatım, tartışma, ve uygulama
2 Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme Kaynak Okuma Anlatım, tartışma, ve uygulama
3 Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme Kaynak Okuma Anlatım, tartışma, ve uygulama
4 Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme Kaynak Okuma Anlatım, tartışma, ve uygulama
5 Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme Kaynak Okuma Anlatım, tartışma, ve uygulama
6 Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme Kaynak Okuma Anlatım, tartışma, ve uygulama
7 Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme Kaynak Okuma Anlatım, tartışma, ve uygulama
8 Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme Kaynak Okuma Anlatım, tartışma, ve uygulama
9 Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme Kaynak Okuma Anlatım, tartışma, ve uygulama
10 Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme Kaynak Okuma Anlatım, tartışma, ve uygulama
11 Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme Kaynak Okuma Anlatım, tartışma, ve uygulama
12 Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme Kaynak Okuma Anlatım, tartışma, ve uygulama
13 Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme Kaynak Okuma Anlatım, tartışma, ve uygulama
14 Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme Kaynak Okuma Anlatım, tartışma, ve uygulama
15 Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme Kaynak Okuma Anlatım, tartışma, ve uygulama
16/17 Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme Kaynak Okuma Anlatım, tartışma, ve uygulama


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Çalışma alanı ile ilgili Kitap, makale ve diğer bilimsel dokümanlar.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Olasılık ve İstatistik konularında derinlemesine ve genişlemesine kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptirler 5
2 Matematik, Olasılık ve İstatistik konularında bilimsel araştırma yaparlar. 5
3 İstatistik alanında doktora planları yapabilecek bilgilere sahiptirler. 0
4 İstatistikte kullanılan analiz ve modelleme yöntemleri hakkında kapsamlı bilgiye sahiptir. 5
5 İstatistikte kullanılan yöntemler hakkında kapsamlı bilgiye sahiptir. 5
6 İstatistiksel problemleri işaret eder, çözmek için yöntem geliştirir. 5
7 İstatistiksel problemleri çözümlemede yenilikçi yöntemler uygular. 5
8 Alanında karşılaştığı problemleri analitik modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular. 5
9 Bilgiye erişir ve bununla ilgili kaynak araştırması yapar. 5
10 Karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır. 4
11 Sorumluluk alma özgüvenine sahiptir. 4
12 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalığa sahip olduğunu çalışmalarıyla gösterir. 5
13 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını ulusal ve uluslararası ortamlarda açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. 5
14 Verilerin toplanması, işlenmesi, kullanılması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. 5
15 Kendini istatistikte ve ilgili alanlarda sürekli yeniler. 5
16 Türkçe ve İngilizce sözlü ve yazılı iletişim kurar. 5
17 İstatistik uygulamaları için gereken donanım ve yazılımları kullanır. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 16 5 80
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 0 0 0
Toplam İş Yükü: 144
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.76
Dersin AKTS Kredisi: 6