|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Seminer |
|
Dersin Kodu |
: |
YLISBS-101 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. SADULLAH SAKALLIOĞLU Prof.Dr. SELAHATTİN KAÇIRANLAR Doç.Dr. ALİ İHSANGENÇ Doç.Dr. MAHMUDE REVAN ÖZKALE Doç.Dr. GÜZİN YÜKSEL Doç.Dr. DENİZ ÜNAL Dr.Öğr. ÜyesiDr. GÜLESEN ÜSTÜNDAĞ ŞİRAY |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bilimsel çalışma yapabilme yeteneği kazandırmak Bilimsel bir çalışmayı bilimsel bir topluluk karşında sumna becerisi kazandırmak
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
İstatistiğin herhangi bir alanında bilimsel çalışma yapma ve elde edilen sonuçları bilimsel tekniklere göre sunma becerisi kazandırmaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Seminer konusu belileme ve sunuma hazırlama |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
İstatistik bölüm seminer salonu |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Sunum teknikleri hakkında genel bilgi |
Kaynak Okuma |
Düz anlatım, Tartışma |
|
2 |
Sunum teknikleri hakkında genel bilgi |
Kaynak Okuma |
Düz anlatım, Tartışma |
|
3 |
Seminer konusu ile ilgili ön çalışmanın yapılması |
Kaynak Okuma |
Düz anlatım, Tartışma |
|
4 |
Seminer konusunun belirlenmesi |
Kaynak Okuma |
Düz anlatım, Tartışma |
|
5 |
Kaynak Taraması |
Kaynak Okuma |
Düz anlatım, Tartışma |
|
6 |
Kaynak Taraması |
Kaynak Okuma |
Düz anlatım, Tartışma |
|
7 |
Kaynak Taraması |
Kaynak Okuma |
Düz anlatım, Tartışma |
|
8 |
Kaynak Taraması |
Kaynak Okuma |
Düz anlatım, Tartışma |
|
9 |
Problem çözümü |
Kaynak Okuma |
Düz anlatım, Tartışma |
|
10 |
Problem çözümü |
Kaynak Okuma |
Düz anlatım, Tartışma |
|
11 |
Problem çözümü |
Kaynak Okuma |
Düz anlatım, Tartışma |
|
12 |
Sonuçların değerlendirilmesi |
Kaynak Okuma |
Düz anlatım, Tartışma |
|
13 |
Sonuçların değerlendirilmesi |
Kaynak Okuma |
Düz anlatım, Tartışma |
|
14 |
Sonuçların düzenlenmesi ve yazımı |
Kaynak Okuma |
Düz anlatım, Tartışma |
|
15 |
Sonuçların düzenlenmesi ve yazımı |
Kaynak Okuma |
Düz anlatım, Tartışma |
|
16/17 |
Seminer sunumu |
Sunum hazırlığı |
Sunum |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Seminerle ilgili tüm materyaller
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Olasılık ve İstatistik konularında derinlemesine ve genişlemesine kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptirler |
4 |
|
2 |
Matematik, Olasılık ve İstatistik konularında bilimsel araştırma yaparlar. |
5 |
|
3 |
İstatistik alanında doktora planları yapabilecek bilgilere sahiptirler.
|
0 |
|
4 |
İstatistikte kullanılan analiz ve modelleme yöntemleri hakkında kapsamlı bilgiye sahiptir.
|
4 |
|
5 |
İstatistikte kullanılan yöntemler hakkında kapsamlı bilgiye sahiptir. |
5 |
|
6 |
İstatistiksel problemleri işaret eder, çözmek için yöntem geliştirir.
|
4 |
|
7 |
İstatistiksel problemleri çözümlemede yenilikçi yöntemler uygular. |
5 |
|
8 |
Alanında karşılaştığı problemleri analitik modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular.
|
4 |
|
9 |
Bilgiye erişir ve bununla ilgili kaynak araştırması yapar. |
5 |
|
10 |
Karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır.
|
4 |
|
11 |
Sorumluluk alma özgüvenine sahiptir. |
5 |
|
12 |
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalığa sahip olduğunu çalışmalarıyla gösterir. |
4 |
|
13 |
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını ulusal ve uluslararası ortamlarda açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır.
|
5 |
|
14 |
Verilerin toplanması, işlenmesi, kullanılması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
5 |
|
15 |
Kendini istatistikte ve ilgili alanlarda sürekli yeniler. |
5 |
|
16 |
Türkçe ve İngilizce sözlü ve yazılı iletişim kurar.
|
5 |
|
17 |
İstatistik uygulamaları için gereken donanım ve yazılımları kullanır. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
16 |
5 |
80 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
4 |
64 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
0 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
0 |
0 |
0 |
|
Toplam İş Yükü: | 144 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.76 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|