Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Tez Çalışması

Dersin Kodu : YLTBT-302

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 24

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. HALİS ARIOĞLU
Prof.Dr. RÜŞTÜ HATİPOĞLU
Prof.Dr. MENŞURE ÖZGÜVEN
Prof.Dr. HAKAN ÖZKAN
Prof.Dr. HASAN GÜLCAN
Prof.Dr. MÜJDE KOÇ
Prof.Dr. VEYİS TANSI
Prof.Dr. TACETTİN YAĞBASANLAR
Prof.Dr. A.EMİN ANLARSAL
Prof.Dr. LEYLA SEZEN TANSI
Prof.Dr. SALİHA KIRICI
Doç.Dr. CELALEDDİN BARUTÇULAR
Doç.Dr. ÖZGÜL GÖRMÜŞ
Dr.Öğr. ÜyesiDr. NURİ SEZER SİNAN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Bir bilimsel çalışmada dikkat edilmesi gereken etik kuralların farkındalığını kazanır
Tez konusuyla ilgili bilgiye ulaşma yöntemlerini öğrenir ve ulaştığı bilgileri yorumlama becerisi kazanır
Tez konusuyla ilgili araştırma sorularını ve bu sorulara uygun araştırma yöntemini belirler; bu yöntem çerçevesinde araştırmayı gerçekleştirir; araştırma sonucunda elde edilen verileri analiz eder
Tez çalışmasını akademik kurallara uygun olarak yazabilme ve bir topluluk karşısında sunabilme becerisi kazanır

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : TB-535 Yembitkilerinde Kalite Özellikleri

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Yüksek lisans tezinin amacı, öğrencilerin tarla bitkileri alanında bilimsel, bağımsız ve etik kuralları gözeten bir çalışma yapmasını; belirli bir zaman dilimi çalışmasını bitirerek bulgularını ikna edici bir biçimde sunmasını ve yayınlamasını sağlamak

Dersin İçeriği : Tez çalışması, önceden belirlenmiş bir konuya yönelik olup bir akademik danışman tarafından yönetilir. Danışmanlar, öğrencilere, ilgili literatüre nasıl ulaşılacağına ve uğraşılan konunun etik kurallar gözetilerek araştırılmasına yönelik destek sağlar

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik, laboratuvar, sera, arazi


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Literatür tarama, bilgiye ulaşma, deneysel çalışmalar Yok Anlatım, tartışma, uygulama
2 Literatür tarama, bilgiye ulaşma, deneysel çalışmalar Yok Anlatım, tartışma, uygulama
3 Literatür tarama, bilgiye ulaşma, deneysel çalışmalar Yok Anlatım, tartışma, uygulama
4 Literatür tarama, bilgiye ulaşma, deneysel çalışmalar Yok Anlatım, tartışma, uygulama
5 Literatür tarama, bilgiye ulaşma, deneysel çalışmalar Yok Anlatım, tartışma, uygulama
6 Literatür tarama, bilgiye ulaşma, deneysel çalışmalar Yok Anlatım, tartışma, uygulama
7 Literatür tarama, bilgiye ulaşma, deneysel çalışmalar Yok Anlatım, tartışma, uygulama
8 Literatür tarama, bilgiye ulaşma, deneysel çalışmalar Yok Anlatım, tartışma, uygulama
9 Literatür tarama, bilgiye ulaşma, deneysel çalışmalar Yok Anlatım, tartışma, uygulama
10 Literatür tarama, bilgiye ulaşma, deneysel çalışmalar Yok Anlatım, tartışma, uygulama
11 Literatür tarama, bilgiye ulaşma, deneysel çalışmalar Yok Anlatım, tartışma, uygulama
12 Literatür tarama, bilgiye ulaşma, deneysel çalışmalar Yok Anlatım, tartışma, uygulama
13 Literatür tarama, bilgiye ulaşma, deneysel çalışmalar Yok Anlatım, tartışma, uygulama
14 Literatür tarama, bilgiye ulaşma, deneysel çalışmalar Yok Anlatım, tartışma, uygulama
15 Literatür tarama, bilgiye ulaşma, deneysel çalışmalar Yok Anlatım, tartışma, uygulama
16/17 Literatür tarama, bilgiye ulaşma, deneysel çalışmalar Yok Anlatım, tartışma, uygulama


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  İlgili öğretim üyesi tarafından önerilen, tez çalışmasını yürütmek üzere kullanılacak tüm materyaller
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 5 60
    Ödev/Proje/Diğer 2 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Tarla Bitkileri alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirerek derinleştirme. 5
2 Tarla Bitkilerinin ilişkili olduğu uzmanlaştığı alanlarda disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. 3
3 Tarla Bitkileri alanında son gelişmeler ve temel bilgi kaynaklarına ulaşılabilir ve bunlardan konusu ile ilgili bilgileri alarak derleme mevcut çalışmaları değerlendirerek yeni bir bilgi ve senteze ulaşma bu bilgileri yönlendirilebilir, edindiği bilgileri sürekli kullanma ve mesleğinde sağlayacak uygulamaları takip etme. 5
4 Tarla Bitkileri alanında uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinler arası bilgileri sentezleyerek yorumlayabilme ve yeni bilgi üretebilme. 5
5 Tarla Bitkileri ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümleyebilme. 5
6 Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. 5
7 Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek. 5
8 Tarla Bitkileri alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapabilme. 3
9 Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek. 5
10 Tarla Bitkileri alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. 4
11 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. 0
12 Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. 0
13 Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek. 4
14 Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 20 280
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 20 280
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 20 40
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 5 0 0
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 5 0 0
Toplam İş Yükü: 600
Toplam İş Yükü / 25 (s): 24
Dersin AKTS Kredisi: 24