|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Tez Çalışması |
|
Dersin Kodu |
: |
YLTBT-301 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
24 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. HALİS ARIOĞLU Prof.Dr. RÜŞTÜ HATİPOĞLU Prof.Dr. MENŞURE ÖZGÜVEN Prof.Dr. HAKAN ÖZKAN Prof.Dr. HASAN GÜLCAN Prof.Dr. MÜJDE KOÇ Prof.Dr. VEYİS TANSI Prof.Dr. TACETTİN YAĞBASANLAR Prof.Dr. A.EMİN ANLARSAL Prof.Dr. LEYLA SEZEN TANSI Prof.Dr. SALİHA KIRICI Doç.Dr. CELALEDDİN BARUTÇULAR Doç.Dr. ÖZGÜL GÖRMÜŞ Dr.Öğr. ÜyesiDr. NURİ SEZER SİNAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bir bilimsel çalışmada dikkat edilmesi gereken etik kuralların farkındalığını kazanır Tez konusuyla ilgili bilgiye ulaşma yöntemlerini öğrenir ve ulaştığı bilgileri yorumlama becerisi kazanır Tez konusuyla ilgili araştırma sorularını ve bu sorulara uygun araştırma yöntemini belirler; bu yöntem çerçevesinde araştırmayı gerçekleştirir; araştırma sonucunda elde edilen verileri analiz eder Tez çalışmasını akademik kurallara uygun olarak yazabilme ve bir topluluk karşısında sunabilme becerisi kazanır
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Yüksek lisans tezinin amacı, öğrencilerin tarla bitkileri alanında bilimsel, bağımsız ve etik kuralları gözeten bir çalışma yapmasını; belirli bir zaman dilimi çalışmasını bitirerek bulgularını ikna edici bir biçimde sunmasını ve yayınlamasını sağlamak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Tez çalışması, önceden belirlenmiş bir konuya yönelik olup bir akademik danışman tarafından yönetilir. Danışmanlar, öğrencilere, ilgili literatüre nasıl ulaşılacağına ve uğraşılan konunun etik kurallar gözetilerek araştırılmasına yönelik destek sağlar |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik, laboratuvar, sera, arazi |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Literatür tarama, bilgiye ulaşma, deneysel çalışmalar |
Yok |
Anlatım, tartışma, uygulama |
|
2 |
Literatür tarama, bilgiye ulaşma, deneysel çalışmalar |
Yok |
Anlatım, tartışma, uygulama |
|
3 |
Literatür tarama, bilgiye ulaşma, deneysel çalışmalar |
Yok |
Anlatım, tartışma, uygulama |
|
4 |
Literatür tarama, bilgiye ulaşma, deneysel çalışmalar |
Yok |
Anlatım, tartışma, uygulama |
|
5 |
Literatür tarama, bilgiye ulaşma, deneysel çalışmalar |
Yok |
Anlatım, tartışma, uygulama |
|
6 |
Literatür tarama, bilgiye ulaşma, deneysel çalışmalar |
Yok |
Anlatım, tartışma, uygulama |
|
7 |
Literatür tarama, bilgiye ulaşma, deneysel çalışmalar |
Yok |
Anlatım, tartışma, uygulama |
|
8 |
Literatür tarama, bilgiye ulaşma, deneysel çalışmalar |
Yok |
Anlatım, tartışma, uygulama |
|
9 |
Literatür tarama, bilgiye ulaşma, deneysel çalışmalar |
Yok |
Anlatım, tartışma, uygulama |
|
10 |
Literatür tarama, bilgiye ulaşma, deneysel çalışmalar |
Yok |
Anlatım, tartışma, uygulama |
|
11 |
Literatür tarama, bilgiye ulaşma, deneysel çalışmalar |
Yok |
Anlatım, tartışma, uygulama |
|
12 |
Literatür tarama, bilgiye ulaşma, deneysel çalışmalar |
Yok |
Anlatım, tartışma, uygulama |
|
13 |
Literatür tarama, bilgiye ulaşma, deneysel çalışmalar |
Yok |
Anlatım, tartışma, uygulama |
|
14 |
Literatür tarama, bilgiye ulaşma, deneysel çalışmalar |
Yok |
Anlatım, tartışma, uygulama |
|
15 |
Literatür tarama, bilgiye ulaşma, deneysel çalışmalar |
Yok |
Anlatım, tartışma, uygulama |
|
16/17 |
Literatür tarama, bilgiye ulaşma, deneysel çalışmalar |
Yok |
Anlatım, tartışma, uygulama |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
İlgili öğretim üyesi tarafından önerilen, tez çalışmasını yürütmek üzere kullanılacak tüm materyaller
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
5 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Tarla Bitkileri alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirerek derinleştirme. |
5 |
|
2 |
Tarla Bitkilerinin ilişkili olduğu uzmanlaştığı alanlarda disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. |
5 |
|
3 |
Tarla Bitkileri alanında son gelişmeler ve temel bilgi kaynaklarına ulaşılabilir ve bunlardan konusu ile ilgili bilgileri alarak derleme mevcut çalışmaları değerlendirerek yeni bir bilgi ve senteze ulaşma bu bilgileri yönlendirilebilir, edindiği bilgileri sürekli kullanma ve mesleğinde sağlayacak uygulamaları takip etme. |
5 |
|
4 |
Tarla Bitkileri alanında uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinler arası bilgileri sentezleyerek yorumlayabilme ve yeni bilgi üretebilme. |
5 |
|
5 |
Tarla Bitkileri ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümleyebilme. |
5 |
|
6 |
Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. |
5 |
|
7 |
Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek. |
5 |
|
8 |
Tarla Bitkileri alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapabilme. |
5 |
|
9 |
Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek. |
5 |
|
10 |
Tarla Bitkileri alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. |
4 |
|
11 |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. |
0 |
|
12 |
Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
0 |
|
13 |
Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek. |
4 |
|
14 |
Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
20 |
280 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
20 |
280 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
20 |
40 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
5 |
0 |
0 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
5 |
0 |
0 |
|
Toplam İş Yükü: | 600 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 24 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 24 |
|
|
|