Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Tez Çalışması |
|
Dersin Kodu |
: |
YLTLT-301 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
24 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. RAMAZAN TUĞRUL OĞULATA Prof.Dr. OSMAN BABAARSLAN Doç.Dr. NİHAT ÇELİK Doç.Dr. EMEL CEYHUN SABIR Doç.Dr. PINAR DURU BAYKAL Doç.Dr. BELKIS ZERVENT ÜNAL Dr.Öğr. ÜyesiDr. FÜSUN DOBA KADEM Dr.Öğr. ÜyesiDr. SERİN MAVRUZ MEZARCIÖ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Tekstil Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olur. Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahip olur. Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir Tekstil mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek beceriye sahip olur.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Araştırılmış konular üzerinden yola çıkılarak ve bilime katkı sağlayacak bir konu tespit ederek deneysel metodlarla veya teorik olarak bir çalışma ortaya koymak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Tez çalışmasına yönelik konular hakkında araştırma yapmak, deneysel bir tez çalışması ise izlenmesi gereken yolları izleyerek çalışmayı tamamlamak ve yazılı döküman haline getirmek. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Tekstil Mühendisliği Bölümü |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Tez konusu ile ilgili literatür taramasının hazırlanması |
İlgili eserlerin incelenmesi |
Tartışma |
|
2 |
Tez konusu ile ilgili literatür taramasının yapılması |
İlgili eserlerin incelenmesi |
Tartışma |
|
3 |
Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme |
Kaynak Okuma |
Tartışma |
|
4 |
Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme |
Kaynak Okuma |
Tartışma |
|
5 |
Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme |
Kaynak Okuma |
Tartışma |
|
6 |
Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme |
Kaynak Okuma |
Tartışma |
|
7 |
Tez konusu ile ilgili, temel bilgilerin hazırlanması
Tezin giriş bölümünün oluşturulması |
Kaynak Okuma |
Tartışma |
|
8 |
Tez konusu ile ilgili, temel bilgilerin hazırlanması
Tezin giriş bölümünün oluşturulması |
Kaynak Okuma |
Tartışma |
|
9 |
Tezin materyal ve metot bölümünün hazırlanması |
İlgili eserlerin incelenmesi |
Tartışma |
|
10 |
Tezin materyal ve metot bölümünün hazırlanması |
İlgili eserlerin incelenmesi |
Tartışma |
|
11 |
Tezin materyal ve metot bölümünün hazırlanması |
İlgili eserlerin incelenmesi |
Tartışma |
|
12 |
Tezin materyal ve metot bölümünün hazırlanması |
İlgili eserlerin incelenmesi |
Tartışma |
|
13 |
Tezin deneysel çalışmalar bölümünün hazırlanması |
İlgili eserlerin incelenmesi |
Tartışma |
|
14 |
Tezin deneysel çalışmalar bölümünün hazırlanması |
İlgili eserlerin incelenmesi |
Tartışma |
|
15 |
Tezin deneysel çalışmalar bölümünün hazırlanması |
İlgili eserlerin incelenmesi |
Tartışma |
|
16/17 |
Yarıyıl sonu sınavı |
mevcut dökümanların incelenmesi |
sözlü sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Tekstil Mühendisliği lisans yeterliliklerine sahip olmak |
5 |
|
2 |
Bilgilerini, aynı veya farklı bir alanda uzmanlık düzeyine taşımak ve geliştirmek |
5 |
|
3 |
Alanı ile ilgili disiplinler arası etkileşimi kavramak |
5 |
|
4 |
Tekstil Mühendisliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek |
4 |
|
5 |
Farklı disiplinlerden gelen bilgileri bütünleştirebilmek |
4 |
|
6 |
Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak uzmanlık gerektiren sorunları çözümleyebilmek |
4 |
|
7 |
Tekstil Mühendisliği alanındaki bir sorunu çözümleyebilmek, sonuçlarını değerlendirebilmek ve bu sonuçları uygulayabilmek
|
4 |
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenilemek
|
3 |
|
9 |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilmek
|
5 |
|
10 |
Alanı ile ilgili konularda uygulama planları geliştirebilmek ve sonuçlarını kalite süreci çerçevesinde değerlendirebilmek
|
4 |
|
11 |
Alanı ile ilgili çalışmaları, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek yürütebilmek
|
5 |
|
12 |
Alanında kazandıkları bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilmek
|
4 |
|
13 |
Alanında karşılaşabileceği karmaşık sorunlara, sorumluluk alarak çözüm önerileri geliştirebilmek |
4 |
|
14 |
İleri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek |
4 |
|
15 |
Alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilmek ve öğrenme sürecini planlayabilmek
|
4 |
|
16 |
En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurabilmek
|
4 |
|
17 |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek
|
4 |
|
18 |
Sosyal olaylara duyarlı ve gerektiğinde eleştirel bakış açısına sahip olabilmek
|
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|