Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Seminer |
|
Dersin Kodu |
: |
YLTLS-101 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. OSMAN BABAARSLAN Prof.Dr. RAMAZAN TUĞRUL OĞULATA Doç.Dr. NİHAT ÇELİK Doç.Dr. EMEL CEYHUN SABIR Doç.Dr. PINAR DURU BAYKAL Doç.Dr. BELKIS ZERVENT ÜNAL Dr.Öğr. ÜyesiDr. FÜSUN DOBA KADEM Dr.Öğr. ÜyesiDr. SERİN MAVRUZ MEZARCIÖ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bir bilimsel araştırmayı yürütme, araştırma bulgularını değerlendirme ve yazılı ve sözlü olarak sunma becerisi kazanır Bilimsel araştırma yapmak ve sunmak için gerekli araştırma yöntemlerini kavrar Bilimsel bir makaleyi hazırlama ve bilimsel bir çalışmayı sunma yetkinliğine ulaşır
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Seminer dersinin amacı öğrencinin bireysel olarak seçilen bir konu üzerine akademik araştırma yapabilme, araştırmayı makale düzeninde ve sunum olarak hazırlayabilme ve izleyicilerin önünde sunum yapabilme becerisi kazanmasını sağlamaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Araştırma konusu seçimi, bilgi edinme ve araştırma yöntemleri, bilimsel değerlendirme yöntemleri, araştırma sonucunu makale ve sunum düzeninde hazırlama ve sunma |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Tekstil Mühendisliği Bölümü Dersliği |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Giriş |
Referans kitapların okunması |
Sunum |
|
2 |
Konu seçimi |
Referans kitapların okunması |
Tartışma-değerlendirme |
|
3 |
Bilimsel araştırma yöntemleri |
Referans kitapların okunması |
Sunum-tartışma-değerlendirme
|
|
4 |
Bilimsel araştırma yöntemleri |
Referans kitapların okunması |
Sunum-tartışma-değerlendirme
|
|
5 |
Bilimsel araştırma yöntemleri |
Referans kitapların okunması |
Sunum-tartışma-değerlendirme
|
|
6 |
Bilimsel araştırma yöntemleri |
Referans kitapların okunması |
Sunum-tartışma-değerlendirme
|
|
7 |
Makale yazım teknikleri |
Referans kitapların okunması |
Sunum-tartışma-değerlendirme |
|
8 |
Dönem ödevi |
Referans kitapların okunması |
Rapor hazırlama |
|
9 |
Makale yazım teknikleri |
Referans kitapların okunması |
Sunum-tartışma-değerlendirme |
|
10 |
Makale yazım teknikleri |
Referans kitapların okunması |
Sunum-tartışma-değerlendirme |
|
11 |
Makale yazım teknikleri |
Referans kitapların okunması |
Sunum-tartışma-değerlendirme |
|
12 |
Sunum teknikler |
Referans kitapların okunması |
Sunum-tartışma-değerlendirme |
|
13 |
Sunum teknikler |
Referans kitapların okunması |
Sunum-tartışma-değerlendirme |
|
14 |
Sunum teknikler |
Referans kitapların okunması |
Sunum-tartışma-değerlendirme |
|
15 |
Genel Konu tekrarı |
Referans kitapların okunması |
Sunum-tartışma-değerlendirme |
|
16/17 |
Dönem sonu sınavı |
Referans kitapların okunması |
Araştırma bulgularının sunumu |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Tekstil Mühendisliği lisans yeterliliklerine sahip olmak |
5 |
|
2 |
Bilgilerini, aynı veya farklı bir alanda uzmanlık düzeyine taşımak ve geliştirmek |
4 |
|
3 |
Alanı ile ilgili disiplinler arası etkileşimi kavramak |
4 |
|
4 |
Tekstil Mühendisliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek |
4 |
|
5 |
Farklı disiplinlerden gelen bilgileri bütünleştirebilmek |
3 |
|
6 |
Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak uzmanlık gerektiren sorunları çözümleyebilmek |
3 |
|
7 |
Tekstil Mühendisliği alanındaki bir sorunu çözümleyebilmek, sonuçlarını değerlendirebilmek ve bu sonuçları uygulayabilmek
|
4 |
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenilemek
|
5 |
|
9 |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilmek
|
5 |
|
10 |
Alanı ile ilgili konularda uygulama planları geliştirebilmek ve sonuçlarını kalite süreci çerçevesinde değerlendirebilmek
|
3 |
|
11 |
Alanı ile ilgili çalışmaları, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek yürütebilmek
|
5 |
|
12 |
Alanında kazandıkları bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilmek
|
5 |
|
13 |
Alanında karşılaşabileceği karmaşık sorunlara, sorumluluk alarak çözüm önerileri geliştirebilmek |
3 |
|
14 |
İleri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek |
3 |
|
15 |
Alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilmek ve öğrenme sürecini planlayabilmek
|
5 |
|
16 |
En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurabilmek
|
4 |
|
17 |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek
|
3 |
|
18 |
Sosyal olaylara duyarlı ve gerektiğinde eleştirel bakış açısına sahip olabilmek
|
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|