Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Seminer

Dersin Kodu : YLTLS-101

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. OSMAN BABAARSLAN
Prof.Dr. RAMAZAN TUĞRUL OĞULATA
Doç.Dr. NİHAT ÇELİK
Doç.Dr. EMEL CEYHUN SABIR
Doç.Dr. PINAR DURU BAYKAL
Doç.Dr. BELKIS ZERVENT ÜNAL
Dr.Öğr. ÜyesiDr. FÜSUN DOBA KADEM
Dr.Öğr. ÜyesiDr. SERİN MAVRUZ MEZARCIÖ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Bir bilimsel araştırmayı yürütme, araştırma bulgularını değerlendirme ve yazılı ve sözlü olarak sunma becerisi kazanır
Bilimsel araştırma yapmak ve sunmak için gerekli araştırma yöntemlerini kavrar
Bilimsel bir makaleyi hazırlama ve bilimsel bir çalışmayı sunma yetkinliğine ulaşır

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Seminer dersinin amacı öğrencinin bireysel olarak seçilen bir konu üzerine akademik araştırma yapabilme, araştırmayı makale düzeninde ve sunum olarak hazırlayabilme ve izleyicilerin önünde sunum yapabilme becerisi kazanmasını sağlamaktır.

Dersin İçeriği : Araştırma konusu seçimi, bilgi edinme ve araştırma yöntemleri, bilimsel değerlendirme yöntemleri, araştırma sonucunu makale ve sunum düzeninde hazırlama ve sunma

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Tekstil Mühendisliği Bölümü Dersliği


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Giriş Referans kitapların okunması Sunum
2 Konu seçimi Referans kitapların okunması Tartışma-değerlendirme
3 Bilimsel araştırma yöntemleri Referans kitapların okunması Sunum-tartışma-değerlendirme
4 Bilimsel araştırma yöntemleri Referans kitapların okunması Sunum-tartışma-değerlendirme
5 Bilimsel araştırma yöntemleri Referans kitapların okunması Sunum-tartışma-değerlendirme
6 Bilimsel araştırma yöntemleri Referans kitapların okunması Sunum-tartışma-değerlendirme
7 Makale yazım teknikleri Referans kitapların okunması Sunum-tartışma-değerlendirme
8 Dönem ödevi Referans kitapların okunması Rapor hazırlama
9 Makale yazım teknikleri Referans kitapların okunması Sunum-tartışma-değerlendirme
10 Makale yazım teknikleri Referans kitapların okunması Sunum-tartışma-değerlendirme
11 Makale yazım teknikleri Referans kitapların okunması Sunum-tartışma-değerlendirme
12 Sunum teknikler Referans kitapların okunması Sunum-tartışma-değerlendirme
13 Sunum teknikler Referans kitapların okunması Sunum-tartışma-değerlendirme
14 Sunum teknikler Referans kitapların okunması Sunum-tartışma-değerlendirme
15 Genel Konu tekrarı Referans kitapların okunması Sunum-tartışma-değerlendirme
16/17 Dönem sonu sınavı Referans kitapların okunması Araştırma bulgularının sunumu


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Day, Robert (2005) Bilimsel Makale Nasıl Yazılır, Nasıl Yayımlanır, TÜBİTAK Yayınları, Ankara
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0
    Ödev/Proje/Diğer 1 100
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Tekstil Mühendisliği lisans yeterliliklerine sahip olmak 5
2 Bilgilerini, aynı veya farklı bir alanda uzmanlık düzeyine taşımak ve geliştirmek 4
3 Alanı ile ilgili disiplinler arası etkileşimi kavramak 4
4 Tekstil Mühendisliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek 4
5 Farklı disiplinlerden gelen bilgileri bütünleştirebilmek 3
6 Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak uzmanlık gerektiren sorunları çözümleyebilmek 3
7 Tekstil Mühendisliği alanındaki bir sorunu çözümleyebilmek, sonuçlarını değerlendirebilmek ve bu sonuçları uygulayabilmek 4
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenilemek 5
9 Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilmek 5
10 Alanı ile ilgili konularda uygulama planları geliştirebilmek ve sonuçlarını kalite süreci çerçevesinde değerlendirebilmek 3
11 Alanı ile ilgili çalışmaları, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek yürütebilmek 5
12 Alanında kazandıkları bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilmek 5
13 Alanında karşılaşabileceği karmaşık sorunlara, sorumluluk alarak çözüm önerileri geliştirebilmek 3
14 İleri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek 3
15 Alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilmek ve öğrenme sürecini planlayabilmek 5
16 En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurabilmek 4
17 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek 3
18 Sosyal olaylara duyarlı ve gerektiğinde eleştirel bakış açısına sahip olabilmek 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 6 84
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 10 10
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 0 0 0
Toplam İş Yükü: 150
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6
Dersin AKTS Kredisi: 6