Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Yapılarda Su Nem Ve Buhar Yalıtımı

Dersin Kodu : MIM420

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. ERKİN ERTEN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Buhar, nem, basıçsız ve basınçlı suyun binaları nasıl etkilediğini öğrenir.
Kullanılan malzemeleri sınıflandırır ve en uygun malzemeyi detaylarda kullanır.
Yalıtımla ilgili detaylar üretir ve uygulanması konusunda becerisinsini artırır.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Binalarda buhar, nem, basınçsız su (sızıntı suyu) ve basınçlı su ile ortaya çıkan sorunlara değinerek bunlara karşı alınabilecek yalıtım önlemlerini ayrıntılı biçimde öğretmek.

Dersin İçeriği : Derste, binayı dışarıdan ve içeriden zorlayan nem türleri anlatıldıktan sonra, çarpan yağmura karşı korunum, açık ve kapalı derzler,zemin nemi, basınçsız ve basınçlı suya karşı korunum amacıyla kullanılan malzemeler ve koruma yöntemleri, detay çizimleri ile tanıtılmaktadır.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Giriş., Tanımlamalar.,Binayı dışarıdan zorlayan nem., Düşey dış kabukta hava, hava-zemin ve hava bölgeleri, bu bölgelerin özellikleri, zorlanma biçimleri. Konu ile ilgili kitapların incelenmesi Düz anlatım ve tartışma
2 Zemin nemi, basınçsız su, basınçlı su. Konu ile ilgili kitapların incelenmesi Düz anlatım ve tartışma
3 İç ortamdan kaynaklanan nem., Subuharının etkisi., Yapı elemanlarında var olan nem. Konu ile ilgili kitapların incelenmesi Düz anlatım ve tartışma
4 Yapı düşey dış kabuğunda çarpan yağmura karşı korunum., Katmanlı (havalandırmalı) duvarlar., Dıştan kaplamalı duvarlar. Konu ile ilgili kitapların incelenmesi Düz anlatım ve tartışma
5 Derzler., Açık ve kapalı derzler., Bağlantılar. Konu ile ilgili kitapların incelenmesi Düz anlatım ve tartışma
6 Zemin nemine karşı korunum., Yalıtımda kullanılan malzemeler. Konu ile ilgili kitapların incelenmesi Düz anlatım ve tartışma
7 Zemin nemine karşı yalıtımın düzenlenmesi. Konu ile ilgili kitapların incelenmesi Düz anlatım ve tartışma
8 Basınçsız suya karşı korunum., Drenaj önlemleri, Kullanılan malzemeler. Konu ile ilgili kitapların incelenmesi Düz anlatım ve tartışma
9 Arasınav., Konu ile ilgili kitapların ve ders notlarının incelenmesi Yazılı Sınav
10 Bina içerisinde oluşan basınçsız suya karşı yalıtımın düzenlenmesi. Konu ile ilgili kitapların incelenmesi Düz anlatım ve tartışma
11 Binayı dışından etkileyen basınçsız suya karşı yalıtımın düzenlenmesi. Konu ile ilgili kitapların incelenmesi Düz anlatım ve tartışma
12 Basınçlı suya karşı korunum, Yalıtımda kullanılan malzemeler Konu ile ilgili kitapların incelenmesi Düz anlatım ve tartışma
13 Basınçlı suya karşı yalıtımın dış taraftan düzenlenmesi. Konu ile ilgili kitapların incelenmesi Düz anlatım ve tartışma
14 Basınçlı suya karşı yalıtımın iç taraftan düzenlenmesi. Konu ile ilgili kitapların incelenmesi Düz anlatım ve tartışma
15 Nem ve su yalıtımları ile uygulama örneklerinden görseller. Konu ile ilgili kitapların incelenmesi Düz anlatım ve tartışma
16/17 Final sınavı. Konu ile ilgili kitapların ve ders notlarının incelenmesi Yazılı Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  TEZCAN, Y., Sıcak Yapı Elemanlarının Kondansaayon Kontrolü Hesaplarında Kullanılacak Dış Sınır Şartları ve Peryotların Belirlenmesi İçin Yeni Bir Metod, Doktora Tezi, İTÜ Mimarlık Fak. , İstanbul, 1970
 SCHILD, E./ OSWALD, R./ ROGIER, D./ SCHWEIKERT, H./ SCHNAPAUFF, V., Schwachstellen - Band II. Aussenwaende und Öffnungsansclüsse, Bauverlag GmbH, Wiesbaden und Berlin, 1979
 KEÇECİLER, A.F./ AKYOL, G., Bitümlü Malzemeler Laboratuvar Elkitabı, Bayındırlık Bakanlığı - Karayolalrı Gn. Müdürlüğü, Ankara, 1979
 SCHMITT, H., Hochbaukonstruktion, Otto Maier Velag,Ravensburg, 1967
 HEBGEN, H./ HECK., Aussenwandkonstruktionen mit Optimalem Waermeschutz, Vieweg Verlag, Braunschweig, 1977
 ERTEN, E., Higro-Termik Davranışlar Açısından Zeminle Sınırlı Duvar, Doktora Tezi, KÜ, Trabzon, 1984
 WITMANN, W., Mauerfeuchtikeit -Ursachen - Auswirkungen - Trockenlegung, Bauverlag GmbH, Wiesbaden, 1965
 SCHILD , E. / OSWALD, R./ ROGIER, D.,/SCHWEIKERT, H./ SCHNAPAUFF, V. Schwachstellen - Band III., Keller - Draenagen, Bauverlag GmbH, Wiesbaden, Berlin, 1980
 LOHMEYER, G., Praktische Bauphysik, B.G. Teubner, Stuttgart, 1985
 REICHERT, H., Sperrschicht und Dichtschicht im Hochbau, Verlagsgesaellschaft Rudolf Müller, Köln-Braunsfeld, 1974
 ÖZER, M., Yapıların Isı, Su ve Buhar yalıtımları, İstanbul, 1974
 LUFSKY, K., Bauwerksabdichtung, B.G. Teubner, Stuttgart, 1983
 SEIFFERT, K., Wasserdampdiffusion im Bauwesen, Bauverlag GmbH, Wiesbaden, 1967
Diğer Kaynaklar  MUTH, W., Bemessung der Draenagung zum Schutz Erdberührter Bauteile, DBZ,7/1979
 MUTH, W., Draenung am Bau mit Draenmatten, DBZ, 10/1983
 DOPPLER,C.W., Sichere Abdichtung und Waermedaemmung, DBZ, 11/1992
 APPL, R., Begrünte Daecher, DBZ, 11/1992


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 2 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin bir biçimde çalışır 2
2 B1 düzeyinde mesleğinin gerektirdiği yabancı dil bilgisine sahip olur. 0
3 Mimarlık alanıyla ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır. 4
4 Mimarlık alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar, olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar. 3
5 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 0
6 Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır. 1
7 Sürdürülebilirliğin mimari ve kentsel tasarım kararlarında doğal ve kültürel açıdan önemli bina ve alanları da kapsayan yapay kaynakların korunması ve sağlıklı bina ve yerleşimlerin oluşturulmasını sağlar. 0
8 Geniş kapsamlı programı olan bir mimari projeyi eskiz aşamasından uygulama projesi aşamasına kadar (strüktürel ve çevresel sistemler, güvenlik, bölücü sistemler vb.) geliştirir, değerlendirir ve uygular. 2
9 Mimarlık ile ilgili toplumsal bilinç oluşturur ve tasarım verilerinin sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olur. 1
10 Düşey ve yanal kuvvetlerle ayakta duran strüktürlerin davranış ilkeleri ile çağdaş taşıyıcı sistemlerin gelişimlerini ve uygulamalarını anlar ve yorumlar. 4
11 Mesleki gelişimde stajın rolünü ve işveren ve stajyerin hak ve sorumluluklarını anlar. 2
12 Mimarlık alanıyla ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, mimarlık ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurtdışı kaynaklı yayınları takip eder. 2
13 Mimarlık alanında yeterli bilgiye sahip olur; bu alanda edindiği teorik ve uygulamalı bilgileri mimarlık uygulamalarında bir arada kullanır. 3
14 Mimarlık alanında veri toplar, tasarım çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. 3
15 Mimarlık alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar. 2
16 Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. 2
17 Mimarlık alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 1
18 Temel mimari ilkeleri bina, iç mekan ve yerleşim tasarımı düzeyinde uygular. 2
19 Tarihi çevreyi tanıma ve koruma bilinci kazanır; tarihi anıtları ve yapıları belgeler ve restorasyon projelerini hazırlamak için gerekli temel teknikleri bilir ve uygular. 1
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 3 6
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 80
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.2
Dersin AKTS Kredisi: 3