|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
İstatistiksel Paket Programlar |
|
Dersin Kodu |
: |
İSB334 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. GÜZİN YÜKSEL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bu ders öğrenciye veri analizi bilgi ve beceri yeteneği kazandırır. Operasyonel iş sorunlarına çözüm bulmaları mümkün olur. Öğrenciler SPSS kullanımını öğrenir. Öğrenciler SPSS ile veri analizi yeteneği kazanır. Öğrencilerin bir iş ortamında SPSS kullanarak temel istatistik yapılarını uygulaması mümkün olur. Problem analizi ve problem çözümü becerisini geliştirir Veri işleme ve manipülasyon becerilerini geliştirir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı farklı alanlarda kullanılan veri analizi ve temel istatistiki yöntemlerin SPSS programı üzerinde teorik ve uygulamalı bir şekilde işlenerek, öğrenciye yorum yapabilme, sorunlar üzerinde analiz edebilme gibi yeteneklerin kazandırılmasıdır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Temel Kavramlar ve Tanımlar, veri hazırlama, tanımlayıcı istatistik, korelasyon, istatistiksel testler, ANOVA analizi, regresyon analizi, anket veri girişi, güvenilirlik analizi |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Laboratuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Temel bilgisayar yeteneklerine bakış |
Kaynak okuma ve uygulama |
Sunum, yorum ve sınıf tartışmaları |
|
2 |
SPSS´e giriş |
Kaynak okuma ve uygulama |
Sunum, yorum ve sınıf tartışmaları |
|
3 |
Veri hazırlama |
Kaynak okuma ve uygulama |
Sunum, yorum ve sınıf tartışmaları |
|
4 |
Veri tarama ve dönüşüm |
Kaynak okuma ve uygulama |
Sunum, yorum ve sınıf tartışmaları |
|
5 |
Tanımlayıcı istatistik |
Kaynak okuma ve uygulama |
Sunum, yorum ve sınıf tartışmaları |
|
6 |
Korelasyon |
Kaynak okuma ve uygulama |
Sunum, yorum ve sınıf tartışmaları |
|
7 |
Ortalamalar için testler |
Kaynak okuma ve uygulama |
Sunum, yorum ve sınıf tartışmaları |
|
8 |
Arasınav |
Anlatılan konular ders notlarından ve kaynaklardan çalışılarak gözden geçirilir |
Yazılı sınav |
|
9 |
İstatistiksel testler |
Kaynak okuma ve uygulama |
Sunum, yorum ve sınıf tartışmaları |
|
10 |
ANOVA analizi |
Kaynak okuma ve uygulama |
Sunum, yorum ve sınıf tartışmaları |
|
11 |
ANOVA analizi |
Kaynak okuma ve uygulama |
Sunum, yorum ve sınıf tartışmaları |
|
12 |
Regresyon analizi |
Kaynak okuma ve uygulama |
Sunum, yorum ve sınıf tartışmaları |
|
13 |
Regresyon analizi |
Kaynak okuma ve uygulama |
Sunum, yorum ve sınıf tartışmaları |
|
14 |
Anket veri girişi |
Kaynak okuma ve uygulama |
Sunum, yorum ve sınıf tartışmaları |
|
15 |
Güvenilirlik analizi |
Kaynak okuma ve uygulama |
Sunum, yorum ve sınıf tartışmaları |
|
16/17 |
Final sınavı |
Anlatılan konular ders notlarından ve kaynaklardan çalışılarak gözden geçirilir |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
SPSS Paket Programı İle İstatistiksel Veri Analizi, Prof.Dr. Hamza Erol, Nobel Kitabevi, 2010, Adana.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
5 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bilgisayar sistemlerini ve programlarını kullanır |
5 |
|
2 |
İstatistiksel analiz yöntemlerini uygular |
5 |
|
3 |
İstatistiksel sonuç çıkarım (tahmin, hipotez testi, v.b.) yapar |
5 |
|
4 |
İstatistiksel teknikleri kullanarak farklı disiplinlerin problemlerine çözüm üretir |
5 |
|
5 |
Görsel, veritabanı ve web programlama tekniklerini anlar ve nesnel program yazabilme yeteneğine sahip olur |
5 |
|
6 |
İstatistiksel paket programları kullanarak model oluşturur ve analiz yapar |
5 |
|
7 |
İstatistiksel metotlar arasındaki farkı ayırt eder |
5 |
|
8 |
İstatistik ile ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimin farkında olur |
5 |
|
9 |
İstatistiksel yöntemleri kullanarak elde edilen sonuçları sözlü ve görsel olarak sunar |
5 |
|
10 |
Bireysel ve ortaklaşa olarak etkili ve üretken çalışma yapma becerisine sahip olur |
5 |
|
11 |
İstatistiğin kullanıldığı bilim alanları ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. |
4 |
|
12 |
Olasılık, İstatistik ve Matematiğin temel kavram ve ilkelerini açıklar |
5 |
|
13 |
Yaşamda istatistiğin yerini ve önemini belirtir |
5 |
|
14 |
İktisadi ve hukuksal temel kavram ve ilkeleri tanımlar |
3 |
|
15 |
Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında, sayısal ve istatistiksel çözümler üretir |
4 |
|
16 |
Matematiksel ve istatistiksel teknikleri kullanarak rasgelelik içeren problemlere model kurma, çözme ve yorumlama |
5 |
|
17 |
İstatistiksel verilerin elde edilmesi ve/veya düzenlenmesi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır |
5 |
|
18 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
5 |
6 |
30 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
20 |
20 |
|
Toplam İş Yükü: | 144 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.76 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|