Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Tez Çalışması |
|
Dersin Kodu |
: |
YLMTT-301 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
24 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. NAİME EKİCİ Prof.Dr. HAYRULLAH AYIK Prof.Dr. GONCA AYIK Doç.Dr. AHMET TEMİZYÜREK Doç.Dr. ZERRİN GÜL ESMERLİGİL Doç.Dr. ALİ ARSLAN ÖZKURT Dr.Öğr. ÜyesiDr. ELA AYDIN Dr.Öğr. ÜyesiDr. ZEYNEP YAPTI ÖZKURT Dr.Öğr. ÜyesiDr. DİLEK KAHYALAR Dr.Öğr. ÜyesiDr. NAZAR ŞAHİN ÖĞÜŞLÜ Dr.Öğr. ÜyesiDr. ŞEHMUS FINDIK Prof.Dr. DOĞAN DÖNMEZ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bilimsel çalışma yapmanın temel ilkelerini kavratmak Tez çalışması ile ilgili problemleri çözme ve çalışma alanındaki bilimsel çalışmaları takip etme becerisi kazandırmak. Bir bilimsel çalışmayı bilimsel ilkelere bağlı olarak sistemli bir şekilde düzenleme ve sunma özgüveni kazandırmaktır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Uzmanlık alanında danışmanı ile beraber bilimsel çalışma yapmanın temel prensiplerini öğretmek, problem çözme ve sonuçlarını değerlendirme becerisini kazandırmaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Tez çalışması, önceden belirlenmiş bir konuya yönelik olup bir akademik danışman tarafından yönetilir. Danışmanlar, öğrencilere, ilgili literatüre nasıl ulaşılacağına ve uğraşılan konunun etik kurallar gözetilerek araştırılmasına yönelik destek sağlar. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Matematik Bölümü seminer salonu |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Yüksek Lisans tez konusunun belirlenmesi |
Yüksek Lisans tez konusunun belirlenmesi |
Düz anlatım, inceleme ve tartışma |
|
2 |
Yüksek Lisans tez önerisinin hazırlanması |
Yüksek Lisans tez önerisinin hazırlanması |
Düz anlatım, inceleme ve tartışma |
|
3 |
Yüksek Lisans tezi ile ilgili materyallerin toplanması |
Yüksek Lisans tezi ile ilgili materyallerin toplanması |
Düz anlatım, inceleme ve tartışma |
|
4 |
Yüksek Lisans tezi ile ilgili materyallerin toplanması |
Yüksek Lisans tezi ile ilgili materyallerin toplanması |
Düz anlatım, inceleme ve tartışma |
|
5 |
Yüksek Lisans tezi ile ilgili çalışmalar |
Yüksek Lisans tezi ile ilgili çalışma ve problem çözme |
Düz anlatım, inceleme ve tartışma |
|
6 |
Yüksek Lisans tezi ile ilgili çalışmalar |
Yüksek Lisans tezi ile ilgili çalışma ve problem çözme |
Düz anlatım, inceleme ve tartışma |
|
7 |
Yüksek Lisans tezi ile ilgili çalışmalar |
Yüksek Lisans tezi ile ilgili çalışma ve problem çözme |
Düz anlatım, inceleme ve tartışma |
|
8 |
Yüksek Lisans tezi ile ilgili çalışmalar |
Yüksek Lisans tezi ile ilgili çalışma ve problem çözme |
Düz anlatım, inceleme ve tartışma |
|
9 |
Yüksek Lisans tezi ile ilgili çalışmalar |
Yüksek Lisans tezi ile ilgili çalışma ve problem çözme |
Düz anlatım, inceleme ve tartışma |
|
10 |
Yüksek Lisans tezi ile ilgili çalışmalar |
Yüksek Lisans tezi ile ilgili çalışma ve problem çözme |
Düz anlatım, inceleme ve tartışma |
|
11 |
Yüksek Lisans tezi ile ilgili çalışmalar |
Yüksek Lisans tezi ile ilgili çalışma ve problem çözme |
Düz anlatım, inceleme ve tartışma |
|
12 |
Yüksek Lisans tezi ile ilgili çalışmalar |
Yüksek Lisans tezi ile ilgili çalışma ve problem çözme |
Düz anlatım, inceleme ve tartışma |
|
13 |
Yüksek Lisans tezi ile ilgili çalışmalar |
Yüksek Lisans tezi ile ilgili çalışma ve problem çözme |
Düz anlatım, inceleme ve tartışma |
|
14 |
Yüksek Lisans tezi ile ilgili çalışmalar |
Yüksek Lisans tezi ile ilgili çalışma ve problem çözme |
Düz anlatım, inceleme ve tartışma |
|
15 |
Yüksek Lisans tezi ile ilgili çalışmalar |
Yüksek Lisans tezi ile ilgili çalışma ve problem çözme |
Düz anlatım, inceleme ve tartışma |
|
16/17 |
Çalışmada elde edilen sonuçların belirlenmesi |
Çalışmada elde edilen sonuçların belirlenmesi |
Tartışma |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Matematiğin farklı ana bilim dallarında araştırma yapabilmeye olanak sağlayacak lisans yeterlilikleri üzerinde bilgiler edinir. |
5 |
|
2 |
Alanı ile ilgili konuları teorik temelleri ile birlikte derinlemesine öğrenir.
|
5 |
|
3 |
Alanında öğrendiği bilgileri matematik problemlerini çözmede kullanır |
4 |
|
4 |
Matematiğin farklı ana bilim dallarındaki temel teoremleri ispat eder. |
5 |
|
5 |
Matematik alanında karşılaştığı problemler için model oluştururken nesneler arasındaki ilişkiyi en sade ve anlaşılır biçimde ifade eder. |
5 |
|
6 |
Alanı ile ilgili gerekli teknik donanımları kullanır. |
5 |
|
7 |
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yapar ve yürütür. |
5 |
|
8 |
Meslekdaşları ile birlikte ortak çalışma ve araştırma yaparken gerektiğinde sorumluluk alır. |
5 |
|
9 |
Alanı ile ilgili bilgileri sorgular, analiz eder ve gerektiğinde farklı alanlara uygular. |
5 |
|
10 |
Alanı ile ilgili kaynakları takip edebilecek ve paydaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde bilgi birikimine sahip olmak. |
5 |
|
11 |
Alanındaki bilgileri geliştirmede gerekli dil ve teknolojileri kullanır. Edindiği uzmanlık bilgilerini gerektiğinde sistemli bir şekilde paydaşlarına aktarır. |
5 |
|
12 |
Alanındaki problemleri çözmede, yorumlamada ve duyurmada bilimselliğin gerektirdiği etik değerleri öğrenir ve uygular. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|