Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Seminer

Dersin Kodu : YLMTS-101

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. NAİME EKİCİ
Prof.Dr. HAYRULLAH AYIK
Prof.Dr. GONCA AYIK
Doç.Dr. AHMET TEMİZYÜREK
Doç.Dr. ZERRİN GÜL ESMERLİGİL
Doç.Dr. ALİ ARSLAN ÖZKURT
Dr.Öğr. ÜyesiDr. ELA AYDIN
Dr.Öğr. ÜyesiDr. ZEYNEP YAPTI ÖZKURT
Dr.Öğr. ÜyesiDr. DİLEK KAHYALAR
Dr.Öğr. ÜyesiDr. NAZAR ŞAHİN ÖĞÜŞLÜ
Dr.Öğr. ÜyesiDr. ŞEHMUS FINDIK
Prof.Dr. DOĞAN DÖNMEZ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Bilimsel çalışma yapabilme yeteneği kazandırmak
Bilimsel bir çalışmayı bilimsel bir topluluk karşında sunma becerisi kazandırmak

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Matematiğin bir alanında bilimsel çalışma yapma ve elde edilen sonuçları çağdaş sunum teknikleri kullanarak sunma becerisi kazandırmaktır.

Dersin İçeriği : Seminer konusu belirleme ve sunuma hazırlama

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Matematik Bölümü seminer Salonu


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Sunum teknikleri hakkında genel bilgi Sunum tekniklerini ve örneklerini incelemek Düz anlatım.
2 Sunum teknikleri hakkında genel bilgi Sunum tekniklerini ve örneklerini incelemek Düz anlatım.
3 Seminer konusu ile ilgili ön çalışmanın yapılması Sunulacak konu araştırması Düz anlatım
4 Seminer konusunun belirlenmesi Sunulacak konu seçimi Düz anlatım
5 Kaynak Taraması Seçilen konunun değişik kaynaklardan taranması Düz anlatım
6 Kaynak Taraması Seçilen konunun değişik kaynaklardan taranması Düz anlatım
7 Kaynak Taraması Seçilen konunun değişik kaynaklardan taranması Düz anlatım
8 Kaynak Taraması Seçilen konunun değişik kaynaklardan taranması Tartışma
9 Problem çözümü Konu ile ilgili problemlerin belirlenip çözülmesi Tartışma
10 Problem çözümü Konu ile ilgili problemlerin belirlenip çözülmesi Tartışma
11 Problem çözümü Konu ile ilgili problemlerin belirlenip çözülmesi Tartışma
12 Sonuçların değerlendirilmesi Sonuçların değerlendirilmesi Tartışma
13 Sonuçların değerlendirilmesi Sonuçların değerlendirilmesi Tartışma
14 Sonuçların düzenlenmesi ve yazımı Sonuçların düzenlenmesi ve yazılması Düz anlatım ve Tartışma
15 Sonuçların düzenlenmesi ve yazımı Sonuçların düzenlenmesi ve yazılması Düz anlatım ve Tartışma
16/17 Seminer sunumu Sunum Sunum


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Seminer konusu ile ilgili tüm materyaller
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Matematiğin farklı ana bilim dallarında araştırma yapabilmeye olanak sağlayacak lisans yeterlilikleri üzerinde bilgiler edinir. 2
2 Alanı ile ilgili konuları teorik temelleri ile birlikte derinlemesine öğrenir. 1
3 Alanında öğrendiği bilgileri matematik problemlerini çözmede kullanır 2
4 Matematiğin farklı ana bilim dallarındaki temel teoremleri ispat eder. 3
5 Matematik alanında karşılaştığı problemler için model oluştururken nesneler arasındaki ilişkiyi en sade ve anlaşılır biçimde ifade eder. 2
6 Alanı ile ilgili gerekli teknik donanımları kullanır. 3
7 Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yapar ve yürütür. 3
8 Meslekdaşları ile birlikte ortak çalışma ve araştırma yaparken gerektiğinde sorumluluk alır. 3
9 Alanı ile ilgili bilgileri sorgular, analiz eder ve gerektiğinde farklı alanlara uygular. 4
10 Alanı ile ilgili kaynakları takip edebilecek ve paydaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde bilgi birikimine sahip olmak. 4
11 Alanındaki bilgileri geliştirmede gerekli dil ve teknolojileri kullanır. Edindiği uzmanlık bilgilerini gerektiğinde sistemli bir şekilde paydaşlarına aktarır. 4
12 Alanındaki problemleri çözmede, yorumlamada ve duyurmada bilimselliğin gerektirdiği etik değerleri öğrenir ve uygular. 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 16 4 64
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 0 0 0
Toplam İş Yükü: 144
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.76
Dersin AKTS Kredisi: 6