|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Seminer |
|
Dersin Kodu |
: |
YLSTS-101 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. MUSTAFA AKAR Prof.Dr. M.ZİYA LUGAL GÖKSU Prof.Dr. OYA IŞIK Prof.Dr. SEVİM POLAT Doç.Dr. CEM ÇEVİK Doç.Dr. FATMA ÇEVİK Doç.Dr. TUNCAY KULELİ Dr.Öğr. ÜyesiDr. CANAN TÜRELİ Dr.Öğr. ÜyesiDr. MAKBULE YANGÜN BAYLAN Dr.Öğr. ÜyesiDr. MELTEM MANAŞIRLI Prof.Dr. DURSUN AVŞAR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Verilen konuda ulusal ve uluslararası literatür araştırması yapar. Elde ettiği bilgileri sentezler, analiz eder, yorumlar ve rapor haline getirir. Raporu toplum önünde sunar, soruları ve eleştirileri cevaplar. Araştırma süresince bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Su Ürünleri Temel Bilimler alanında özel bir konu hakkında veri toplama, raporlama ve yayınlamayı öğretmektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Seminer konusu belirleme, literatür araştırması, veri toplama, verilerin anallizi, bilgiyi raporlama ve sunum |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Su Ürünleri Fakültesi Toplantı salonu ve enformatik laboratuvarı |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Giriş, bilimsel etik |
|
Tartışmalı Ders |
|
2 |
Konu araştırılması, Yazım teknikleri hakkında bilgi, intihal |
Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri |
Tartışmalı Ders |
|
3 |
Konu araştırılması, Sunum teknikleri hakkında bilgi |
Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri |
Beyin fırtınası,Tartışmalı Ders |
|
4 |
Kaynak tarama |
Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri |
Beyin fırtınası, Tartışmalı Ders |
|
5 |
Kaynak tarama |
Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri |
Öğrenci Faaliyetleri / Projeleri |
|
6 |
Kaynak tarama |
Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri |
Öğrenci Faaliyetleri / Projeleri |
|
7 |
Kaynak tarama |
Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri |
Öğrenci Faaliyetleri / Projeleri |
|
8 |
Ara rapor sunma |
Ara rapor hazırlığı |
Seminer |
|
9 |
Kaynak tarama |
Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri |
Öğrenci Faaliyetleri / Projeleri |
|
10 |
Sonuçların değerlendirilmesi |
DAY, R.A., 1996^dan ilgili konunun okunması |
Tartışma, Beyin fırtınası |
|
11 |
Sonuçların değerlendirilmesi |
Derlenen notları değerlendirme |
Öğrenci Faaliyetleri / Projeleri |
|
12 |
Sonuçların değerlendirilmesi |
Derlenen notları değerlendirme |
Öğrenci Faaliyetleri / Projeleri |
|
13 |
Sonuçların rapor haline getirilmesi |
Ç.Ü. Fen Bilimleri Enstitüsü Tez Yazım Kuralları´nın okunması |
Öğrenci Faaliyetleri / Projeleri |
|
14 |
Sonuçların rapor haline getirilmesi |
Ç.Ü. Fen Bilimleri Enstitüsü Tez Yazım Kuralları |
Öğrenci Faaliyetleri / Projeleri |
|
15 |
Sunum ve tartışma |
Sunuma hazırlık |
Seminer ve tartışma |
|
16/17 |
Sunumun değerlendirilmesi |
Değerlendirmeye hazırlık |
Tartışma |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Seminer konusu ile ilgili kitap ve makaleler.
Ç.Ü. Fen Bilimleri Enstitüsü Tez Yazım Kuralları
DAY, R.A., 1996. Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır? (Ankara:TUBİTAK)
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
5 |
|
2 |
Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili disiplinler arası etkileşimleri kavrar. |
4 |
|
3 |
Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı alan ile ilgili stratejileri belirler; yöntem ve teknikleri ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur. |
5 |
|
4 |
Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, farklı disiplinler arası bilgileri sentezler, yorumlar, yeni bilgi ve teoriler üretir. |
4 |
|
5 |
Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında veri toplar, sonuçları değerlendirir; araştırma yöntemlerini kullanarak, neden-sonuç ilişkisi kurup, sorunlara çözüm önerileri geliştirir. |
4 |
|
6 |
Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak planlar, projelendirir ve yürütür. |
5 |
|
7 |
Uzmanlaştığı alan ile ilgili uygulamalarda ortaya çıkabilecek sorunların çözümü için bireysel veya ekip üyesi olarak yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir, sorumluluk alarak çözüm üretir. |
4 |
|
8 |
Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynaklara ulaşır, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirecek deneyim kazanır. |
5 |
|
9 |
Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında edindiği teorik ve uygulamalı bilgi ve becerilerle yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve toplum yararına kullanır. |
4 |
|
10 |
Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili gelişmeleri takip eder, çalışma ve araştırmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır; alanında toplumsal bilinç oluşumuna katkı sağlar. |
4 |
|
11 |
Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, seminer ve toplantıları izler, eleştirir. |
5 |
|
12 |
Yabancı dil bilgilerini kullanarak yurt dışı kaynaklı yayınları izler, sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
5 |
|
13 |
Çalışma alanında gereksinim duyduğu bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
5 |
|
14 |
Uygulama alanı ile ilgili verilerin bilimsel yönden değerlendirilmesi ve yayınlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder, denetler ve bu değerleri öğretir. |
5 |
|
15 |
Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip ederek strateji, politika ve uygulama planları geliştirir; elde ettiği sonuçları toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde toplum yararına değerlendirir ve yaygınlaştırır. |
5 |
|
16 |
Yüksek lisans eğitimi sürecinde edindiği bilgi ve deneyimlerle, uygulama ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
5 |
70 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
5 |
70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
0 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
0 |
0 |
0 |
|
Toplam İş Yükü: | 140 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.6 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|