Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Uzmanlık Alan Dersi

Dersin Kodu : YLST-203

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. MUSTAFA AKAR
Prof.Dr. M.ZİYA LUGAL GÖKSU
Prof.Dr. OYA IŞIK
Prof.Dr. SEVİM POLAT
Doç.Dr. CEM ÇEVİK
Doç.Dr. FATMA ÇEVİK
Doç.Dr. TUNCAY KULELİ
Dr.Öğr. ÜyesiDr. CANAN TÜRELİ
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MAKBULE YANGÜN BAYLAN
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MELTEM MANAŞIRLI
Prof.Dr. DURSUN AVŞAR

Dersin Öğrenme Kazanımları : Temel Bilimler alanında araştırma ve öğrenme becerisi kazanarak öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, başkalarına aktarır, tartışır
Seçilen konu ile ilgili uygun içeriği belirler ve düzenler
Etkili bir yazılı sunum için yapılacakları planlar
Bilişim ve iletişim teknolojilerini araştırma, düzenleme, sunum sürecinde etkili kullanır
Yazılı ve sözlü sunum için uygun yöntem ve teknikleri seçer ve uygular
Araştırmaların tüm süreçlerinde toplumsal, çevresel, bilimsel ve mesleki etik değerlerini göz önünde tutar

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Öğrencilere bir konuda bir akademisyen gözetiminde bilgiye erişme, derleme, analiz etme, yorumlama, yazım ve sunum yetisini su ürünleri temel bilimler alanında kazandırmaktır.

Dersin İçeriği : Araştırma planlama, araştırma yapma, veri toplama ve analiz, çıktıların yazılması, intihal, yazım teknikleri.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Enformatik Laboratuvarı, Çalışma odası


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Giriş, dersin planının oluşturulması İnternette ve kütüphane tarama ve okuma Belge/bilgi listeleri oluşturma, arşiv çalışması
2 Konu araştırılması İnternette ve kütüphane tarama ve okuma Belge/bilgi listeleri oluşturma, arşiv çalışması
3 Konu araştırılması İnternette ve kütüphane tarama ve okuma Belge/bilgi listeleri oluşturma, arşiv çalışması
4 Konu belirleme Literatür okuma ve derleme Beyin fırtınası
5 Belirlenen konudaki bilgileri derleme Literatür okuma ve derleme Soru-cevap
6 Çalışma planı oluşturmak Planlama yapma Soru-cevap
7 Çalışma ile ilgili ön hazırlıklar Çalışma ile ilgili ön hazırlıklar Uygulama
8 Ara rapor sunma Ara rapor sunum hazırlığı Seminer
9 Çalışmaları gerçekleştirmek Laboratuvar/saha çalışması Uygulama
10 Çalışmaları gerçekleştirmek Laboratuvar/saha çalışması Uygulama
11 Çalışmaları gerçekleştirmek Laboratuvar/saha çalışması Uygulama
12 Çalışmaları gerçekleştirmek ve sonuçların değerlendirilmeye başlanması Laboratuvar/saha çalışması, sonuçların derlenmesi Uygulama
13 Sonuçların değerlendirilmesi Sonuçların derlenmesi Anlatım ve tartışma
14 Sonuçların değerlendirilmesi i ve rapor haline getirilmesi Sonuçların derlenmesi Anlatım ve tartışma
15 Sonuçların rapor haline getirilmesi Sonuçların derlenmesi Anlatım ve tartışma
16/17 Dönem raporu sunum ve tartışma Dönem raporu sunumu hazırlığı Seminer


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Ç.Ü. Fen Bilimleri Enstitüsü Tez Yazım Kuralları
 DAY, R.A., 1996. Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır? (Ankara:TUBİTAK) (http://journals.tubitak.gov.tr/kitap/maknasyaz/maknasyaz.pdf
 Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri
 SEYİDOĞLU, H. (2003), “Bilimsel Araştırma ve Yazma El Kitabı”, Güzem Yayınları, 9. Baskı: İstanbul
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 50
    Ödev/Proje/Diğer 0 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. 5
2 Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili disiplinler arası etkileşimleri kavrar. 4
3 Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı alan ile ilgili stratejileri belirler; yöntem ve teknikleri ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur. 5
4 Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, farklı disiplinler arası bilgileri sentezler, yorumlar, yeni bilgi ve teoriler üretir. 5
5 Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında veri toplar, sonuçları değerlendirir; araştırma yöntemlerini kullanarak, neden-sonuç ilişkisi kurup, sorunlara çözüm önerileri geliştirir. 5
6 Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak planlar, projelendirir ve yürütür. 4
7 Uzmanlaştığı alan ile ilgili uygulamalarda ortaya çıkabilecek sorunların çözümü için bireysel veya ekip üyesi olarak yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir, sorumluluk alarak çözüm üretir. 4
8 Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynaklara ulaşır, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirecek deneyim kazanır. 5
9 Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında edindiği teorik ve uygulamalı bilgi ve becerilerle yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve toplum yararına kullanır. 4
10 Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili gelişmeleri takip eder, çalışma ve araştırmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır; alanında toplumsal bilinç oluşumuna katkı sağlar. 5
11 Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, seminer ve toplantıları izler, eleştirir. 5
12 Yabancı dil bilgilerini kullanarak yurt dışı kaynaklı yayınları izler, sözlü ve yazılı iletişim kurar. 5
13 Çalışma alanında gereksinim duyduğu bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. 5
14 Uygulama alanı ile ilgili verilerin bilimsel yönden değerlendirilmesi ve yayınlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder, denetler ve bu değerleri öğretir. 5
15 Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip ederek strateji, politika ve uygulama planları geliştirir; elde ettiği sonuçları toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde toplum yararına değerlendirir ve yaygınlaştırır. 5
16 Yüksek lisans eğitimi sürecinde edindiği bilgi ve deneyimlerle, uygulama ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 6 84
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 0 0 0
Toplam İş Yükü: 140
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.6
Dersin AKTS Kredisi: 6