Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Tez Çalışması

Dersin Kodu : YLSTT-301

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 24

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. MUSTAFA AKAR
Prof.Dr. M.ZİYA LUGAL GÖKSU
Prof.Dr. OYA IŞIK
Prof.Dr. SEVİM POLAT
Doç.Dr. CEM ÇEVİK
Doç.Dr. FATMA ÇEVİK
Doç.Dr. TUNCAY KULELİ
Dr.Öğr. ÜyesiDr. CANAN TÜRELİ
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MAKBULE YANGÜN BAYLAN
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MELTEM MANAŞIRLI
Prof.Dr. DURSUN AVŞAR

Dersin Öğrenme Kazanımları : Bilgiye ulaşma ve etik değerler doğrultusunda değerlendirme becerisi kazanır.
Alanı ile ilgili uygulamalarda yeni yaklaşımlar getirir, problem çözme becerisi kazanır.
Alanı ile ilgili güncel gelişmeleri takip eder.
Çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır.
Bireysel veya bir ekibin üyesi olarak çalışma planlar veri toplar.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Çalıştığı alan ile ilgili bilgiye erişme, çalışma kurma, veri elde etme, etik kurallara uygun bilgiyi değerlendirme ve yorumlamaya yönelik çalışma yapmasını sağlamaktır.

Dersin İçeriği : Yüksek lisans tezine yönelik literatür tarama, veri toplama ve değerlendirme, analiz yapma ve sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak sunma

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Su Ürünleri Fakültesi araştırma laboratuvarları, enformatik laboratuvarı,


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar Tez konusu ile ilgili kaynak tarama yüzyüze görüşme, tartışma
2 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar Tez konusu ile ilgili kaynak tarama yüzyüze görüşme, tartışma
3 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar Tez konusu ile ilgili kaynak tarama yüzyüze görüşme, tartışma
4 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar Tez konusu ile ilgili kaynak tarama yüzyüze görüşme, tartışma
5 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar Tez konusu ile ilgili kaynak tarama yüzyüze görüşme, tartışma
6 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar Tez konusu ile ilgili kaynak tarama yüzyüze görüşme, tartışma
7 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar Tez konusu ile ilgili kaynak tarama yüzyüze görüşme, tartışma
8 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar Tez konusu ile ilgili kaynak tarama yüzyüze görüşme, tartışma
9 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar Tez konusu ile ilgili kaynak tarama yüzyüze görüşme, tartışma
10 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar Tez konusu ile ilgili kaynak tarama yüzyüze görüşme, tartışma
11 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar Tez konusu ile ilgili kaynak tarama yüzyüze görüşme, tartışma
12 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar Tez konusu ile ilgili kaynak tarama yüzyüze görüşme, tartışma
13 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar Tez konusu ile ilgili kaynak tarama yüzyüze görüşme, tartışma
14 Yaptığı çalışmalar ile ilgili dönem raporu hazırlama Tez konusu ile ilgili kaynak tarama yüzyüze görüşme, tartışma
15 Yaptığı çalışmalar ile ilgili dönem raporu hazırlama Tez konusu ile ilgili kaynak tarama yüzyüze görüşme, tartışma
16/17 Yüksek Lisans tezi hakkında dönem raporu sunma Dönem raporu hazırlığı Seminer


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Tez konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 14 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. 5
2 Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili disiplinler arası etkileşimleri kavrar. 4
3 Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı alan ile ilgili stratejileri belirler; yöntem ve teknikleri ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur. 5
4 Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, farklı disiplinler arası bilgileri sentezler, yorumlar, yeni bilgi ve teoriler üretir. 5
5 Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında veri toplar, sonuçları değerlendirir; araştırma yöntemlerini kullanarak, neden-sonuç ilişkisi kurup, sorunlara çözüm önerileri geliştirir. 5
6 Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak planlar, projelendirir ve yürütür. 4
7 Uzmanlaştığı alan ile ilgili uygulamalarda ortaya çıkabilecek sorunların çözümü için bireysel veya ekip üyesi olarak yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir, sorumluluk alarak çözüm üretir. 5
8 Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynaklara ulaşır, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirecek deneyim kazanır. 5
9 Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında edindiği teorik ve uygulamalı bilgi ve becerilerle yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve toplum yararına kullanır. 4
10 Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili gelişmeleri takip eder, çalışma ve araştırmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır; alanında toplumsal bilinç oluşumuna katkı sağlar. 5
11 Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, seminer ve toplantıları izler, eleştirir. 5
12 Yabancı dil bilgilerini kullanarak yurt dışı kaynaklı yayınları izler, sözlü ve yazılı iletişim kurar. 5
13 Çalışma alanında gereksinim duyduğu bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. 4
14 Uygulama alanı ile ilgili verilerin bilimsel yönden değerlendirilmesi ve yayınlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder, denetler ve bu değerleri öğretir. 5
15 Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip ederek strateji, politika ve uygulama planları geliştirir; elde ettiği sonuçları toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde toplum yararına değerlendirir ve yaygınlaştırır. 5
16 Yüksek lisans eğitimi sürecinde edindiği bilgi ve deneyimlerle, uygulama ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 16 224
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 16 224
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 14 10 140
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 608
Toplam İş Yükü / 25 (s): 24.32
Dersin AKTS Kredisi: 24