Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Tez Çalışması |
|
Dersin Kodu |
: |
YLSYT-301 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
24 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. SUAT DİKEL Prof.Dr. İBRAHİM CENGİZLER Prof.Dr. METİN KUMLU Doç.Dr. MAHMUT ALİ GÖKÇE Doç.Dr. MAHMUT YANAR Doç.Dr. ORHAN TUFAN EROLDOĞAN Dr.Öğr. ÜyesiDr. AYSEL AZİZOĞLU ŞAHAN Dr.Öğr. ÜyesiDr. OĞUZ TAŞBOZAN Prof.Dr. SUAT DİKEL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Tez konusunda edindiği bilgileri değerlendirme ve kullanma
becerisi kazanır
Tez konusyla ilgili veri toplama, yorumlama ve yayımlama becerisi kazanır
Tez konusuyla ilgili karşılaştığı problemleri çözme becerisi kazanır
Farklı disiplinler arası edindiği bilgileri açıklar ve yorumlar
Tez konusu ile ilgili bulgularını aktarabilme becerisi kazanır
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Su ürünleri yetiştiricilik alanında ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Su Ürünleri yetiştiricilik alanında ilgili verileri toplanmak, yorumlanmak,
uygulamak
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Su ürünleri Fakültesi laboratuarları ve araştırma istasyonları |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme
|
Kaynakların okunması
|
Tartışma ve beyin fırtınası ve elde
edilen sonuçları düzenleme
|
|
2 |
Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme
|
Kaynakların okunması
|
Tartışma ve beyin fırtınası ve elde
edilen sonuçları düzenleme
|
|
3 |
Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme
|
Kaynakların okunması
|
Tartışma ve beyin fırtınası ve elde
edilen sonuçları düzenleme
|
|
4 |
Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme
|
Kaynakların okunması
|
Tartışma ve beyin fırtınası ve elde
edilen sonuçları düzenleme
|
|
5 |
Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme
|
Kaynakların okunması
|
Tartışma ve beyin fırtınası ve elde
edilen sonuçları düzenleme
|
|
6 |
Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme
|
Kaynakların okunması
|
Tartışma ve beyin fırtınası ve elde
edilen sonuçları düzenleme
|
|
7 |
Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme
|
Kaynakların okunması
|
Tartışma ve beyin fırtınası ve elde
edilen sonuçları düzenleme
|
|
8 |
Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme
|
Kaynakların okunması
|
Tartışma ve beyin fırtınası ve elde
edilen sonuçları düzenleme
|
|
9 |
Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme
|
Kaynakların okunması
|
Tartışma ve beyin fırtınası ve elde
edilen sonuçları düzenleme
|
|
10 |
Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme
|
Kaynakların okunması
|
Tartışma ve beyin fırtınası ve elde
edilen sonuçları düzenleme
|
|
11 |
Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme
|
Kaynakların okunması
|
Tartışma ve beyin fırtınası ve elde
edilen sonuçları düzenleme
|
|
12 |
Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme
|
Kaynakların okunması
|
Tartışma ve beyin fırtınası ve elde
edilen sonuçları düzenleme
|
|
13 |
Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme
|
Kaynakların okunması
|
Tartışma ve beyin fırtınası ve elde
edilen sonuçları düzenleme
|
|
14 |
Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme
|
Kaynakların okunması
|
Tartışma ve beyin fırtınası ve elde
edilen sonuçları düzenleme
|
|
15 |
Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme
|
Kaynakların okunması
|
Tartışma ve beyin fırtınası ve elde
edilen sonuçları düzenleme
|
|
16/17 |
Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme
|
Kaynakların okunması
|
Tartışma ve beyin fırtınası ve elde
edilen sonuçları düzenleme
|
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanıyla ilgili gelişmeleri yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır. |
5 |
|
2 |
Uzmanlaştığı konu ile ilgili olarak yazılı ve sözlü iletişimler kurar, toplantıları, seminerleri takip eder. |
5 |
|
3 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
5 |
|
4 |
Uzmanı olduğu alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
4 |
|
5 |
Su Ürünleri Yetiştiriciliği ve Hastalıklar alanındaki kurumsal ve uygulamalı bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
5 |
|
6 |
Uzmanlaştığı alana ilişkin disiplinler arası etkileşimi kavrar |
4 |
|
7 |
Su Ürünleri Yetiştiriciliği ve Hastalıklar alanında uzmanlaştığı konularla ilgili kullanılan metot ve teknikleri değerlendirme ve ölçme için yeterli bilgiye sahip olur. |
5 |
|
8 |
Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Anabilim Dallarında uzmanlaştığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri paralel bilim dallarındaki bilgilerle sentezler ve yeni teoriler üretir. |
5 |
|
9 |
Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Anabilim Dallarındaki uzmanlaştığı konularla ilgili veri toplar, sonuçları değerlendirir, neden sonuç ilişkisi kurup çözüm önerileri üretir. |
5 |
|
10 |
Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı tek başına planlayabilir ve yürütebilir. |
4 |
|
11 |
Uzmanlaştığı konu itibariyle meydana gelebilecek problemlerin çözümüne, bireysel veya yardımcı araştırıcı olarak katkıda bulunur ve sorumluluk alır. |
5 |
|
12 |
Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanıyla ilgili kaynaklara ulaşır ve bu kaynaklardan yararlanır. |
5 |
|
13 |
Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Alanında kazanmış olduğu uzmanlık düzeyindeki teorik ve pratik birikimleri hayata geçirir ve toplum yararına kullanır. |
4 |
|
14 |
Uzmanlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yorumlanması ve yayımlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir denetler ve bu değerleri öğretir. |
5 |
|
15 |
Uzmanı olduğu Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanları ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde değerlendirir. |
5 |
|
16 |
Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanlarında kazanmış olduğu bilgi ve deneyim birikimlerini, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|