Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Tez Çalışması

Dersin Kodu : YLSAİT-301

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 24

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. MEHMET ÇELİK
Prof.Dr. YASEMEN YANAR
Doç.Dr. YEŞİM ÖZOĞUL
Doç.Dr. FATİH ÖZOĞUL
Doç.Dr. BAHAR TOKUR KARAKAYA
Doç.Dr. GÜLSÜN ÖZYURT
Dr.Öğr. ÜyesiDr. CANER ENVER ÖZYURT
Dr.Öğr. ÜyesiDr. ERHAN AKAMCA
Dr.Öğr. ÜyesiDr. GÖKHAN GÖKÇE
Prof.Dr. ABDURRAHMAN POLAT

Dersin Öğrenme Kazanımları : Çalışma alanında edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde değerlendirebilir ve kullanabilir
Alanı ile ilgili bilgiye ulaşmayı öğrenir
Tez konusu ile ilgili veri toplayabilir ve değerlendirebilir
Tez çalışması sırasında karşılaşacağı sorunları çözebilme ve bu amaçla yöntem kurgulayabilmeyi öğrenir
Tez konusundaki son gelişmeleri ve elde ettiği bilgileri yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Akademik danışman gözetiminde, öğrencinin çalıştığı alan ile ilgili belirlenen bir konuda literatür taraması, bilgileri toplaması ve derlemesi, bilimsel bir araştırma yapması, elde ettiği verileri yorumlayarak yazılı bir rapor formuna getirebilmesi öğretilir

Dersin İçeriği : Bir danışman gözetiminde alanı ile ilgili bağımsız bilimsel bir çalışmayı yürütebilme, veri toplayabilme, değerlendirme ve yayınlamayı kapsar

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Ç.Ü.Su Ürünleri Fakültesi Laboratuarları ve Tesisleri, İçsular ve denizel alanlar


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Yüksek lisans tez çalışmasına yönelik çalışmalar Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması Düz anlatım, proje, takım projesi, grup tartışması, tekne ile yapılan örnekleme, laboratuar çalışması
2 Yüksek lisans tez çalışmasına yönelik çalışmalar Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması Düz anlatım, proje, takım projesi, grup tartışması, tekne ile yapılan örnekleme, laboratuar çalışması
3 Yüksek lisans tez çalışmasına yönelik çalışmalar Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması Düz anlatım, proje, takım projesi, grup tartışması, tekne ile yapılan örnekleme, laboratuar çalışması
4 Yüksek lisans tez çalışmasına yönelik çalışmalar Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması Düz anlatım, proje, takım projesi, grup tartışması, tekne ile yapılan örnekleme, laboratuar çalışması
5 Yüksek lisans tez çalışmasına yönelik çalışmalar Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması Düz anlatım, proje, takım projesi, grup tartışması, tekne ile yapılan örnekleme, laboratuar çalışması
6 Yüksek lisans tez çalışmasına yönelik çalışmalar, Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması Düz anlatım, proje, takım projesi, grup tartışması, tekne ile yapılan örnekleme, laboratuar çalışması
7 Yüksek lisans tez çalışmasına yönelik çalışmalar Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması Düz anlatım, proje, takım projesi, grup tartışması, tekne ile yapılan örnekleme, laboratuar çalışması
8 Yüksek lisans tez çalışmasına yönelik çalışmalar ve ara rapor sunumu Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması Düz anlatım, yazılı ve görsel sunum
9 Yüksek lisans tez çalışmasına yönelik çalışmalar Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması Düz anlatım, proje, takım projesi, grup tartışması, tekne ile yapılan örnekleme, laboratuar çalışması
10 Yüksek lisans tez çalışmasına yönelik çalışmalar Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması Düz anlatım, proje, takım projesi, grup tartışması, tekne ile yapılan örnekleme, laboratuar çalışması
11 Yüksek lisans tez çalışmasına yönelik çalışmalar Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması Düz anlatım, proje, takım projesi, grup tartışması, tekne ile yapılan örnekleme, laboratuar çalışması
12 Yüksek lisans tez çalışmasına yönelik çalışmalar Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması Düz anlatım, proje, takım projesi, grup tartışması, tekne ile yapılan örnekleme, laboratuar çalışması
13 Yüksek lisans tez çalışmasına yönelik çalışmalar Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması Düz anlatım, proje, takım projesi, grup tartışması, tekne ile yapılan örnekleme, laboratuar çalışması
14 Yüksek lisans tez çalışmasına yönelik çalışmalar Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması Düz anlatım, proje, takım projesi, grup tartışması, tekne ile yapılan örnekleme, laboratuar çalışması
15 Yüksek lisans tez çalışmasına yönelik çalışmalar Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması Düz anlatım, proje, takım projesi, grup tartışması, tekne ile yapılan örnekleme, laboratuar çalışması
16/17 Tez savunması Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması Düz anlatım, yazılı ve görsel sunum


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Tez çalışması ile ilgili yayınlar (kitap ve makaleler)
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 0
    Ödev/Proje/Diğer 3 100
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Su ürünleri avlama ve işleme teknolojisi konularında lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak edindiği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. 5
2 Uzmanlaştığı alanın ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. 5
3 Su ürünleri avlama ve işleme teknolojisi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgiyi farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturur ve yorumlar 5
4 Uzmanlık alanında karşılaştığı sorunları uygun bilimsel yöntemleri kullanarak ve neden sonuç ilişkisi kurarak çözümler 5
5 Su ürünleri avlama ve işleme teknolojisi alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve sonuçlarını değerlendirir. 5
6 Uzmanlık alanıyla ilgili beklenen ya da öngörülmeyen sorunlara yönelik çözüm yöntemi belirler ve sorumluluk alarak çözüm üretir. 5
7 Uzmanlık alanıyla ilgili kaynaklara ulaşır, bu kaynaklardan yararlanır, edindiği bilgi ve beceriyi eleştirel olarak değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir. 5
8 Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum geliştirir. 5
9 Alanındaki güncel bilgileri veya çalışmalarını yazılı görsel ve sözlü olarak sunabilir. 5
10 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel gözle irdeler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir. 5
11 Bir yabancı dilde sözlü yazılı iletişim kurabilir. 5
12 Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile iletişim teknolojilerini etkin şekilde kullanabilir. 5
13 Uzmanlık alanıyla ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yorumlanması ve yayınlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir, denetler ve bu değerleri öğretir. 5
14 Uzmanlık alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planı geliştirebilir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri kapsamında değerlendirebilir. 5
15 Alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda uygular. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 0 0
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 40 560
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 3 15 45
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 607
Toplam İş Yükü / 25 (s): 24.28
Dersin AKTS Kredisi: 24