|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Uzmanlık Alan Dersi |
|
Dersin Kodu |
: |
YLSAİ-204 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. MEHMET ÇELİK Prof.Dr. YASEMEN YANAR Doç.Dr. YEŞİM ÖZOĞUL Doç.Dr. FATİH ÖZOĞUL Doç.Dr. BAHAR TOKUR KARAKAYA Doç.Dr. GÜLSÜN ÖZYURT Dr.Öğr. ÜyesiDr. CANER ENVER ÖZYURT Dr.Öğr. ÜyesiDr. ERHAN AKAMCA Dr.Öğr. ÜyesiDr. GÖKHAN GÖKÇE Prof.Dr. ABDURRAHMAN POLAT |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Alanı ile ilgili bilgiye ulaşmayı öğrenir
Bilişim ve iletişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır Veri toplama, değerlendirme ve yayınlama aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetmeyi öğrenir
Çalışma alanı ile ilgili bir sorunu çözmede yöntem uyarlayabilir, geliştirebilir ve sorunları çözebilir
Çalışma alanı ile ilgili olarak elde ettiği veya derlediği bilgileri yazılı, sözlü ve görsel olarak sunabilir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bir akademisyen gözetiminde öğrencilere uzmanlık alanı ile ilgili konularda bilgiye erişme, derleme, analiz etme, yorumlama ve yazım yetisini kazandırmaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Beklenmedik problemleri çözümleyebilmek için yöntem geliştirme, elde ettiği sonuçları değerlendirebilme ve yayınlama, literatür tarama ve veri toplama sırasında etik değerlere bağlı kalma öğretilmektedir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Ç.Ü.Su Ürünleri Fakültesi Derslikleri ve Merkezi Kütüphane
|
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Öğrenci danışmanının belirleyeceği konular |
Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması |
Düz anlatım, proje, takım projesi, grup tartışması, tekne ile yapılan örnekleme, laboratuar çalışması |
|
2 |
Öğrenci danışmanının belirleyeceği konular |
Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması |
Düz anlatım, proje, takım projesi, grup tartışması, tekne ile yapılan örnekleme, laboratuar çalışması |
|
3 |
Öğrenci danışmanının belirleyeceği konular |
Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması |
Düz anlatım, proje, takım projesi, grup tartışması, tekne ile yapılan örnekleme, laboratuar çalışması |
|
4 |
Öğrenci danışmanının belirleyeceği konular |
Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması |
Düz anlatım, proje, takım projesi, grup tartışması, tekne ile yapılan örnekleme, laboratuar çalışması |
|
5 |
Öğrenci danışmanının belirleyeceği konular |
Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması |
Düz anlatım, proje, takım projesi, grup tartışması, tekne ile yapılan örnekleme, laboratuar çalışması |
|
6 |
Öğrenci danışmanının belirleyeceği konular |
Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması |
Düz anlatım, proje, takım projesi, grup tartışması, tekne ile yapılan örnekleme, laboratuar çalışması |
|
7 |
Öğrenci danışmanının belirleyeceği konular |
Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması |
Düz anlatım, proje, takım projesi, grup tartışması, tekne ile yapılan örnekleme, laboratuar çalışması |
|
8 |
Ara sınav |
Sınava hazırlık |
Sözlü sınav |
|
9 |
Öğrenci danışmanının belirleyeceği konular |
Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması |
Düz anlatım, proje, takım projesi, grup tartışması, tekne ile yapılan örnekleme, laboratuar çalışması |
|
10 |
Öğrenci danışmanının belirleyeceği konular |
Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması |
Düz anlatım, proje, takım projesi, grup tartışması, tekne ile yapılan örnekleme, laboratuar çalışması |
|
11 |
Öğrenci danışmanının belirleyeceği konular |
Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması |
Düz anlatım, proje, takım projesi, grup tartışması, tekne ile yapılan örnekleme, laboratuar çalışması |
|
12 |
Öğrenci danışmanının belirleyeceği konular |
Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması |
Düz anlatım, proje, takım projesi, grup tartışması, tekne ile yapılan örnekleme, laboratuar çalışması |
|
13 |
Öğrenci danışmanının belirleyeceği konular |
Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması |
Düz anlatım, proje, takım projesi, grup tartışması, tekne ile yapılan örnekleme, laboratuar çalışması |
|
14 |
Öğrenci danışmanının belirleyeceği konular |
Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması |
Düz anlatım, proje, takım projesi, grup tartışması, tekne ile yapılan örnekleme, laboratuar çalışması |
|
15 |
Öğrenci danışmanının belirleyeceği konular |
Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması |
Düz anlatım, proje, takım projesi, grup tartışması, tekne ile yapılan örnekleme, laboratuar çalışması |
|
16/17 |
Final sınavı |
Sınava hazırlık |
Sözlü sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Çalışma alanı ile ilgili yayınlar (Makaleler ve kitaplar)
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
0 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
100 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Su ürünleri avlama ve işleme teknolojisi konularında lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak edindiği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
5 |
|
2 |
Uzmanlaştığı alanın ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. |
5 |
|
3 |
Su ürünleri avlama ve işleme teknolojisi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgiyi farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturur ve yorumlar |
5 |
|
4 |
Uzmanlık alanında karşılaştığı sorunları uygun bilimsel yöntemleri kullanarak ve neden sonuç ilişkisi kurarak çözümler |
5 |
|
5 |
Su ürünleri avlama ve işleme teknolojisi alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve sonuçlarını değerlendirir. |
5 |
|
6 |
Uzmanlık alanıyla ilgili beklenen ya da öngörülmeyen sorunlara yönelik çözüm yöntemi belirler ve sorumluluk alarak çözüm üretir. |
5 |
|
7 |
Uzmanlık alanıyla ilgili kaynaklara ulaşır, bu kaynaklardan yararlanır, edindiği bilgi ve beceriyi eleştirel olarak değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir. |
5 |
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum geliştirir. |
5 |
|
9 |
Alanındaki güncel bilgileri veya çalışmalarını yazılı görsel ve sözlü olarak sunabilir. |
5 |
|
10 |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel gözle irdeler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir. |
5 |
|
11 |
Bir yabancı dilde sözlü yazılı iletişim kurabilir. |
5 |
|
12 |
Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile iletişim teknolojilerini etkin şekilde kullanabilir. |
5 |
|
13 |
Uzmanlık alanıyla ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yorumlanması ve yayınlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir, denetler ve bu değerleri öğretir. |
5 |
|
14 |
Uzmanlık alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planı geliştirebilir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri kapsamında değerlendirebilir. |
5 |
|
15 |
Alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda uygular. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
5 |
70 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
15 |
30 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 144 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.76 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|