Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Seminer

Dersin Kodu : YLSAİS-101

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. MEHMET ÇELİK
Doç.Dr. FATİH ÖZOĞUL
Prof.Dr. YASEMEN YANAR
Doç.Dr. BAHAR TOKUR KARAKAYA
Doç.Dr. GÜLSÜN ÖZYURT
Dr.Öğr. ÜyesiDr. ERHAN AKAMCA
Dr.Öğr. ÜyesiDr. CANER ENVER ÖZYURT
Prof.Dr. ABDURRAHMAN POLAT
Dr.Öğr. ÜyesiDr. GÖKHAN GÖKÇE
Doç.Dr. YEŞİM ÖZOĞUL

Dersin Öğrenme Kazanımları : Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek bilgiye ulaşmayı öğrenir
Bilişim ve iletişim teknolojilerini araştırma, düzenleme, sunum sürecinde etkili kullanır
Elde ettiği sonuçları yazabilir, derleyebilir ve sunabilir
Etkin yazılı ve sözlü iletişim kurabilmeyi öğrenme
Yaşam boyu öğrenmeye olumlu tutum geliştirir
Sunum hazırlama sürecinde toplumsal, çevresel, bilimsel ve mesleki etik değerlerini göz önünde tutar

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Su Ürünleri Avlama ve İşleme Teknolojisi ile ilgili bilgileri araştırma, derleme, rapor formuna getirme, sunum hazırlamanın öğretilmesi

Dersin İçeriği : Bir danışman gözetiminde çalışarak öğrenci tarafından belirlenen spesifik bir konunun araştırılması, sentezlenmesi ve analiz edilme sürecini kapsar

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Ç.Ü.Su Ürünleri Fakültesi Derslikleri ve Merkezi Kütüphane


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Seminer nedir, nasıl hazırlanır Konu ile ilgili bilgilerin araştırılması Düz anlatım
2 Belirlenen seminer konusunda kaynak nasıl taranır ve kullanılır Konu ile ilgili bilgilerin araştırılması Düz anlatım
3 Bilimsel etik ve intihal nedir Konu ile ilgili bilgilerin araştırılması Düz anlatım
4 Seminer konularının belirlenmesi Konu ile ilgili bilgilerin araştırılması Beyin fırtınası
5 Seminer konularının belirlenmesi ve kaynak taraması Konu ile ilgili bilgilerin araştırılması Grup çalışması
6 Seminer konularının belirlenmesi ve kaynak taraması Konu ile ilgili bilgilerin araştırılması Grup çalışması
7 Seminer konularının belirlenmesi ve kaynak taraması Konu ile ilgili bilgilerin araştırılması Grup çalışması
8 Arasınav Arasınava hazırlık Sözlü sınav
9 Seminer taslaklarının hazırlanması Konu ile ilgili bilgilerin araştırılması Küçük grup çalışması, Ödev
10 Seminer taslaklarının hazırlanması Konu ile ilgili bilgilerin araştırılması Ödev
11 Sonuçların rapor haline getirilmesi Konu ile ilgili bilgilerin araştırılması Küçük grup tartışmas
12 Sonuçların rapor haline getirilmesi Konu ile ilgili bilgilerin araştırılması Küçük grup tartışmas
13 Sonuçların rapor haline getirilmesi Konu ile ilgili bilgilerin araştırılması Küçük grup tartışmas
14 Öğrenci sunumları Konu ile ilgili bilgilerin araştırılması Öğrencilerin Sözlü sunumu
15 Öğrenci sunumları Konu ile ilgili bilgilerin araştırılması Öğrencilerin Sözlü sunumu
16/17 Final sınavı Sınava hazırlık Sözlü sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  UÇAK, N. Ö ve BİRİNCİ, H. G (2008), “Bilimsel Etik ve İntihal”, Türk Kütüphaneciliği Dergisi, Cilt: 22 (2):187-204.
 DAY, R. A (2000), “Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır” (G. A. Altay, Çev.), TÜBİTAK: Ankara (Orijinal çalışma basım tarihi, 1994). http://journals.tubitak.gov.tr/kitap/maknasyaz/
 Seminer konularında yazılmış kitap, tez, makale, web sayfası vb. görsel ve yazılı kaynaklar
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 40
    Ödev/Proje/Diğer 4 60
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Su ürünleri avlama ve işleme teknolojisi konularında lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak edindiği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. 5
2 Uzmanlaştığı alanın ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. 5
3 Su ürünleri avlama ve işleme teknolojisi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgiyi farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturur ve yorumlar 5
4 Uzmanlık alanında karşılaştığı sorunları uygun bilimsel yöntemleri kullanarak ve neden sonuç ilişkisi kurarak çözümler 5
5 Su ürünleri avlama ve işleme teknolojisi alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve sonuçlarını değerlendirir. 5
6 Uzmanlık alanıyla ilgili beklenen ya da öngörülmeyen sorunlara yönelik çözüm yöntemi belirler ve sorumluluk alarak çözüm üretir. 5
7 Uzmanlık alanıyla ilgili kaynaklara ulaşır, bu kaynaklardan yararlanır, edindiği bilgi ve beceriyi eleştirel olarak değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir. 5
8 Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum geliştirir. 5
9 Alanındaki güncel bilgileri veya çalışmalarını yazılı görsel ve sözlü olarak sunabilir. 5
10 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel gözle irdeler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir. 5
11 Bir yabancı dilde sözlü yazılı iletişim kurabilir. 5
12 Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile iletişim teknolojilerini etkin şekilde kullanabilir. 5
13 Uzmanlık alanıyla ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yorumlanması ve yayınlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir, denetler ve bu değerleri öğretir. 5
14 Uzmanlık alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planı geliştirebilir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri kapsamında değerlendirebilir. 5
15 Alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda uygular. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 4 10 40
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 142
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.68
Dersin AKTS Kredisi: 6