|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Seminer |
|
Dersin Kodu |
: |
YLSAİS-101 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. MEHMET ÇELİK Doç.Dr. FATİH ÖZOĞUL Prof.Dr. YASEMEN YANAR Doç.Dr. BAHAR TOKUR KARAKAYA Doç.Dr. GÜLSÜN ÖZYURT Dr.Öğr. ÜyesiDr. ERHAN AKAMCA Dr.Öğr. ÜyesiDr. CANER ENVER ÖZYURT Prof.Dr. ABDURRAHMAN POLAT Dr.Öğr. ÜyesiDr. GÖKHAN GÖKÇE Doç.Dr. YEŞİM ÖZOĞUL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek bilgiye ulaşmayı öğrenir Bilişim ve iletişim teknolojilerini araştırma, düzenleme, sunum sürecinde etkili kullanır Elde ettiği sonuçları yazabilir, derleyebilir ve sunabilir Etkin yazılı ve sözlü iletişim kurabilmeyi öğrenme Yaşam boyu öğrenmeye olumlu tutum geliştirir Sunum hazırlama sürecinde toplumsal, çevresel, bilimsel ve mesleki etik değerlerini göz önünde tutar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Su Ürünleri Avlama ve İşleme Teknolojisi ile ilgili bilgileri araştırma, derleme, rapor formuna getirme, sunum hazırlamanın öğretilmesi |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bir danışman gözetiminde çalışarak öğrenci tarafından belirlenen spesifik bir konunun araştırılması, sentezlenmesi ve analiz edilme sürecini kapsar |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Ç.Ü.Su Ürünleri Fakültesi Derslikleri ve Merkezi Kütüphane |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Seminer nedir, nasıl hazırlanır |
Konu ile ilgili bilgilerin araştırılması |
Düz anlatım |
|
2 |
Belirlenen seminer konusunda kaynak nasıl taranır ve kullanılır |
Konu ile ilgili bilgilerin araştırılması |
Düz anlatım |
|
3 |
Bilimsel etik ve intihal nedir |
Konu ile ilgili bilgilerin araştırılması |
Düz anlatım |
|
4 |
Seminer konularının belirlenmesi |
Konu ile ilgili bilgilerin araştırılması |
Beyin fırtınası |
|
5 |
Seminer konularının belirlenmesi ve kaynak taraması |
Konu ile ilgili bilgilerin araştırılması |
Grup çalışması |
|
6 |
Seminer konularının belirlenmesi ve kaynak taraması |
Konu ile ilgili bilgilerin araştırılması |
Grup çalışması |
|
7 |
Seminer konularının belirlenmesi ve kaynak taraması |
Konu ile ilgili bilgilerin araştırılması |
Grup çalışması |
|
8 |
Arasınav |
Arasınava hazırlık |
Sözlü sınav |
|
9 |
Seminer taslaklarının hazırlanması |
Konu ile ilgili bilgilerin araştırılması |
Küçük grup çalışması, Ödev |
|
10 |
Seminer taslaklarının hazırlanması |
Konu ile ilgili bilgilerin araştırılması |
Ödev |
|
11 |
Sonuçların rapor haline getirilmesi |
Konu ile ilgili bilgilerin araştırılması |
Küçük grup tartışmas |
|
12 |
Sonuçların rapor haline getirilmesi |
Konu ile ilgili bilgilerin araştırılması |
Küçük grup tartışmas |
|
13 |
Sonuçların rapor haline getirilmesi |
Konu ile ilgili bilgilerin araştırılması |
Küçük grup tartışmas |
|
14 |
Öğrenci sunumları |
Konu ile ilgili bilgilerin araştırılması |
Öğrencilerin Sözlü sunumu |
|
15 |
Öğrenci sunumları |
Konu ile ilgili bilgilerin araştırılması |
Öğrencilerin Sözlü sunumu |
|
16/17 |
Final sınavı |
Sınava hazırlık |
Sözlü sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
UÇAK, N. Ö ve BİRİNCİ, H. G (2008), “Bilimsel Etik ve İntihal”, Türk Kütüphaneciliği Dergisi, Cilt: 22 (2):187-204.
DAY, R. A (2000), “Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır” (G. A. Altay, Çev.), TÜBİTAK: Ankara (Orijinal çalışma basım tarihi, 1994). http://journals.tubitak.gov.tr/kitap/maknasyaz/
Seminer konularında yazılmış kitap, tez, makale, web sayfası vb. görsel ve yazılı kaynaklar
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
40 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
4 |
60 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Su ürünleri avlama ve işleme teknolojisi konularında lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak edindiği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
5 |
|
2 |
Uzmanlaştığı alanın ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. |
5 |
|
3 |
Su ürünleri avlama ve işleme teknolojisi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgiyi farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturur ve yorumlar |
5 |
|
4 |
Uzmanlık alanında karşılaştığı sorunları uygun bilimsel yöntemleri kullanarak ve neden sonuç ilişkisi kurarak çözümler |
5 |
|
5 |
Su ürünleri avlama ve işleme teknolojisi alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve sonuçlarını değerlendirir. |
5 |
|
6 |
Uzmanlık alanıyla ilgili beklenen ya da öngörülmeyen sorunlara yönelik çözüm yöntemi belirler ve sorumluluk alarak çözüm üretir. |
5 |
|
7 |
Uzmanlık alanıyla ilgili kaynaklara ulaşır, bu kaynaklardan yararlanır, edindiği bilgi ve beceriyi eleştirel olarak değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir. |
5 |
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum geliştirir. |
5 |
|
9 |
Alanındaki güncel bilgileri veya çalışmalarını yazılı görsel ve sözlü olarak sunabilir. |
5 |
|
10 |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel gözle irdeler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir. |
5 |
|
11 |
Bir yabancı dilde sözlü yazılı iletişim kurabilir. |
5 |
|
12 |
Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile iletişim teknolojilerini etkin şekilde kullanabilir. |
5 |
|
13 |
Uzmanlık alanıyla ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yorumlanması ve yayınlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir, denetler ve bu değerleri öğretir. |
5 |
|
14 |
Uzmanlık alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planı geliştirebilir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri kapsamında değerlendirebilir. |
5 |
|
15 |
Alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda uygular. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
4 |
10 |
40 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
8 |
8 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 142 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.68 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|