Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Fertigasyon |
|
Dersin Kodu |
: |
TYP460 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. BÜLENT ÖZEKİCİ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
- Damla sulama ile gübrelemenin temel ilkelerini (sistem, bitki, çevre ve ekonomi) farklı kültür bitkileri için değerlendirebilme,
- Damla sulama ile gübreleme önerisinde teknik bilgi ve verileri kullanabilme
- Damla sulama ile gübreleme proğramlarını hazırlayabilme becerisi kazanabilme
- Damla sulama ile gübreleme proğramlarının pratikte uygulama becerisini geliştirme
- Damla sulama ile gübrelemede ortaya çıkan problemlere pratik çözüm getirme yeteneği kazanabilme
- Damla sulama ile gübrelemenin avantaj ve dezavantajlarını değerlendirme yetisi kazanılması.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrencilerin; damla sulama ile gübreleme önerisinde teknik bilgi ve verileri kullanabilme, gübreleme programlarını hazırlayabilmesini sağlamaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Damla sulama sisteminin tanıtılması, Damla sulama ile gübrelemede dikkat edilecek hususlar, stok besin elementi çözeltisinin hazırlanması, farklı kültür bitkilerinde damla sulama ile gübreleme programlarının hazırlanması |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik. |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
- Dersin tanıtımı, içeriği, önemi, ve ilgili literatürlerin (kaynakların) tanıtımı |
Ders notlarının incelenmesi |
Düz anlatım, slayt gösterimi |
|
2 |
- Damla Sulamaya Giriş
|
Ders notlarının incelenmesi |
Düz anlatım, slayt gösterimi |
|
3 |
- Fertigasyon´a Giriş |
Ders notlarının incelenmesi |
Düz anlatım, slayt gösterimi |
|
4 |
- Fertigasyo´nun Avantajları ve Dezavantajları |
Ders notlarının incelenmesi |
Düz anlatım, slayt gösterimi |
|
5 |
- Toprak ve Su Özellikleri |
Ders notlarının incelenmesi |
Düz anlatım, slayt gösterimi |
|
6 |
- Gübreler |
Ders notlarının incelenmesi |
Düz anlatım, slayt gösterimi |
|
7 |
- Gübrelerin Özellikleri |
Ders notlarının incelenmesi |
Düz anlatım, slayt gösterimi |
|
8 |
- Ara Sınav |
Ders notlarının incelenmesi |
Ara sınava kadar işlenmiş konuları kaynak kitaptan ve verilen sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak |
|
9 |
- Gübre Uygulama Yöntemleri |
Ders notlarının incelenmesi |
Düz anlatım, slayt gösterimi |
|
10 |
- Stok çözeltilerin hazırlanması ve sulama suyuna besin elementlerinin enjeksiyon yöntemleri: II Dağıtıcı Sistemler: Basınçl tank (By-Pass) yöntemi, Membranlı tank yöntemi |
Ders notlarının incelenmesi |
Düz anlatım, slayt gösterimi |
|
11 |
- Damlatıcılarda tıkanma nedenleri ve olası çözüm yolları |
Ders notlarının incelenmesi |
Düz anlatım, slayt gösterimi |
|
12 |
- Damla sulama ile gübreleme programlarının hazırlanması ilkeleri |
Ders notlarının incelenmesi |
Düz anlatım, slayt gösterimi |
|
13 |
- Gübre Uygulama Yöntemleri |
Ders notlarının incelenmesi |
Düz anlatım, slayt gösterimi |
|
14 |
- Domateste Gübre Teknolojisi |
Ders notlarının incelenmesi |
Düz anlatım, slayt gösterimi |
|
15 |
- Narenciye de Gübre Teknolojisi |
Ders notlarının incelenmesi |
Düz anlatım, slayt gösterimi |
|
16/17 |
- Bitirme Sınavı |
Ders notlarının incelenmesi |
Dönem sonuna kadar işlenmiş konuları kaynak kitaptan ve verilen sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak. |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sulama şebekelerinin işletme, bakım ve onarımlarına ilişkin faaliyetleri planlar; izleme ve değerlendirilmesine yönelik proje formülasyonları geliştirir, sulama şebekelerini işletir. |
1 |
|
2 |
Toprak -Bitki -Su ilişkileri ve toprağın mühendislik özelliklerini kullanarak sulama programlarını geliştirir ve uygulayabilir. |
4 |
|
3 |
Atık sular, drenaj suları, yüzey akış suları, arıtılmış atık sular gibi geleneksel olmayan suların çevreyi olumsuz yönde etkilemeden yeniden kullanılması için stratejiler geliştirir ve uygular, suların sulamaya uygunluğu ve tuzlu alkali toprakların ıslahı ile ilgili laboratuvar analizlerini yapar ve rapor hazırlar. |
2 |
|
4 |
Toprak su yapıları, hayvan barınakları, depo yapıları ile bitkisel üretim yapılarının projelerini hazırlar. Statik, mukavemet yönünden analiz eder. Yapımda kullanılacak malzeme özelliklerini belirler, malzemeler ile ilgili testleri yapar. |
0 |
|
5 |
Bitkisel üretim yapılarını tasarlar, çevre içi koşulları denetler ve işletir; kullanılacak malzemelerin seçimini yapar, test eder ve rapor hazırlar.
|
1 |
|
6 |
Tarım alanlarında drenaj etütlerini yapar; drenaj sistemlerini planlar, projelerini hazırlar ve uygulamasını yapar; kullanılacak malzemelerin seçimini yapar, test eder ve rapor hazırlar
|
1 |
|
7 |
Toprak ve su koruma (erozyon) ve su hasadı konularında sorunları ortaya koyar, proje hazırlar ve uygular.
|
1 |
|
8 |
Gölet ve küçük barajları tasarlar projeler geliştirir. Entegre havza yönetimi kapsamında kuraklık ve taşkın eylem planlarını hazırlar uygular.
|
1 |
|
9 |
Bağımsız Çalışabilir ve Sorumluluk Alabilir |
3 |
|
10 |
Sürdürülebilir tarımsal üretim ve su kaynaklarının korunması amaçlarına uygun su yönetimi stratejilerini geliştirir ve uygular |
4 |
|
11 |
Sulama sistemlerinin mühendislik tasarımını ve aplikasyonunu yapar; bu sistemlerde kullanılacak malzemelerin testini yapar ve rapor hazırlar. |
4 |
|
12 |
Arazi toplulaştırma projeleri hazırlar, uygular. Tarla içi geliştirme hizmetlerini gerçekleştirir. Kırsal kalkınma projelerini hazırlar ve uygular.
|
1 |
|
13 |
Sürdürülebilir tarımsal üretim için pratik, etkin çözümler üretir.
|
3 |
|
14 |
Temel mühendislik, temel tarım mühendisliği ile tarımsal yapılar ve sulama mühendisliği bilgilerini kullanarak toprak, su gibi doğal kaynaklarını korunması amacıyla projeler geliştirir ve toplum yararına sunar
|
4 |
|
15 |
Mesleki konularda sorunları tanıma karar verme ve çözümleme yeteneğine sahip olur.
|
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|