Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Tez Çalışması

Dersin Kodu : YLÇMT-301

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 20

Eğitici(ler)nin Adı :

Dersin Öğrenme Kazanımları : Belirlenen konuda uzman olmak
Kendi başına problemi tespit etme, çözüm bulma, araştırma yapma yeteneği kazanma

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Yüksek lisans eğitiminin amacına yönelik olarak bilimsel çalışma yapmak

Dersin İçeriği : Tez konusunun belirlenmesi Konuya yönelik literatür taramasının yapılması Çözümü gereken bir problemin ortaya konulması Problemin çözümüne ilişkin yöntemin geliştirilmesi Yönteme uygun deneysel ve matematiksel çalışmaların yapılması Sonuçların değerlendirilmesi ve çözümün ortaya konulması

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Öğretim üyesinin ofisi


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 (Bir örnek olarak) Endüstriyel atıksu arıtımında geleneksel teknolojilerin ve farklı teknolojilerin kullanımının araştırılıp değerlendirilmesi ilgili makalelerin ve kaynakların okunması Yüz yüze, bireysel çalışma
2 (Bir örnek olarak) Endüstriyel atıksu arıtımında geleneksel teknolojilerin ve farklı teknolojilerin kullanımının araştırılıp değerlendirilmesi ilgili makalelerin ve kaynakların okunması Yüz yüze, bireysel çalışma
3 (Bir örnek olarak) Endüstriyel atıksu arıtımında geleneksel teknolojilerin ve farklı teknolojilerin kullanımının araştırılıp değerlendirilmesi ilgili makalelerin ve kaynakların okunması Yüz yüze, bireysel çalışma
4 Endüstriyel atıksu arıtımında kimyasal arıtma yöntemlerinin kullanımın değerlendirilmesi ilgili makalelerin ve kaynakların okunması Yüz yüze, bireysel çalışma
5 Endüstriyel atıksu arıtımında fiziksel arıtma yöntemlerinin kullanımın değerlendirilmesi ilgili makalelerin ve kaynakların okunması Yüz yüze, bireysel çalışma
6 Endüstriyel atıksu arıtımında biyolojik arıtma yöntemlerinin kullanımın değerlendirilmesi ilgili makalelerin ve kaynakların okunması Yüz yüze, bireysel çalışma
7 Araştırma bulgularının değerlendirilmesi Referans alınabilecek ilgili çalışmaların incelenmesi Yüz yüze, bireysel çalışma
8 Araştırma bulgularının değerlendirilmesi Referans alınabilecek ilgili çalışmaların incelenmesi Yüz yüze, bireysel çalışma
9 Araştırma bulgularının değerlendirilmesi Referans alınabilecek ilgili çalışmaların incelenmesi Yüz yüze, bireysel çalışma
10 Arıtılabilirlik çalışmalarının yapılması ve sonuçların değerlendirilmesi Referans alınabilecek ilgili çalışmaların incelenmesi Yüz yüze, laboratuar çalışması
11 Arıtılabilirlik çalışmalarının yapılması ve sonuçların değerlendirilmesi Referans alınabilecek ilgili çalışmaların incelenmesi Yüz yüze, laboratuar çalışması
12 Elde edilen sonuçların değerlendirilmesi sonucu uygun arıtma tesisi tasarımının yapılması Referans alınabilecek ilgili çalışmaların incelenmesi Yüz yüze, laboratuar çalışması
13 Elde edilen sonuçların değerlendirilmesi sonucu uygun arıtma tesisi tasarımının yapılması Referans alınabilecek ilgili çalışmaların incelenmesi Yüz yüze, laboratuar çalışması
14 Elde edilen sonuçların değerlendirilmesi sonucu uygun arıtma tesisi tasarımının yapılması Referans alınabilecek ilgili çalışmaların incelenmesi Yüz yüze, laboratuar çalışması
15 Auto CAD çiziminin yapılması ve 3 boyutlu kesitlerinin alınması Referans alınabilecek ilgili çalışmaların incelenmesi Yüz yüze, laboratuar çalışması
16/17 Auto CAD çiziminin yapılması ve 3 boyutlu kesitlerinin alınması Referans alınabilecek ilgili çalışmaların incelenmesi Yüz yüze, laboratuar çalışması


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Ders notları ve kitaplar
Diğer Kaynaklar  Veritabanı ve süreli yayınlar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 30
    Ödev/Proje/Diğer 13 70
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek 5
2 Kendi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. 4
3 Öğrencilerin lisans derslerinde aldığı bilgilere ek olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yani yeterli bilgi birikimini sağlayabilme 5
4 Kendi alanıyla ilişkili olan disiplinler arası etkileşimleri kavrayabilme. 5
5 Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. 4
6 Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek 4
7 Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek 5
8 Kendi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve beklenmeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik öneriler geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. 3
9 Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek 3
10 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. 5
11 Kendi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. 5
12 Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. 4
13 Kendi alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme. 4
14 Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 13 5 65
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 13 15 195
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 13 16 208
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 488
Toplam İş Yükü / 25 (s): 19.52
Dersin AKTS Kredisi: 20