|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
(Bir örnek olarak) Endüstriyel atıksu arıtımında geleneksel teknolojilerin ve farklı teknolojilerin kullanımının araştırılıp değerlendirilmesi |
ilgili makalelerin ve kaynakların okunması |
Yüz yüze, bireysel çalışma |
|
2 |
(Bir örnek olarak) Endüstriyel atıksu arıtımında geleneksel teknolojilerin ve farklı teknolojilerin kullanımının araştırılıp değerlendirilmesi |
ilgili makalelerin ve kaynakların okunması |
Yüz yüze, bireysel çalışma |
|
3 |
(Bir örnek olarak) Endüstriyel atıksu arıtımında geleneksel teknolojilerin ve farklı teknolojilerin kullanımının araştırılıp değerlendirilmesi |
ilgili makalelerin ve kaynakların okunması |
Yüz yüze, bireysel çalışma |
|
4 |
Endüstriyel atıksu arıtımında kimyasal arıtma yöntemlerinin kullanımın değerlendirilmesi |
ilgili makalelerin ve kaynakların okunması |
Yüz yüze, bireysel çalışma |
|
5 |
Endüstriyel atıksu arıtımında fiziksel arıtma yöntemlerinin kullanımın değerlendirilmesi |
ilgili makalelerin ve kaynakların okunması |
Yüz yüze, bireysel çalışma |
|
6 |
Endüstriyel atıksu arıtımında biyolojik arıtma yöntemlerinin kullanımın değerlendirilmesi |
ilgili makalelerin ve kaynakların okunması |
Yüz yüze, bireysel çalışma |
|
7 |
Araştırma bulgularının değerlendirilmesi |
Referans alınabilecek ilgili çalışmaların incelenmesi |
Yüz yüze, bireysel çalışma |
|
8 |
Araştırma bulgularının değerlendirilmesi |
Referans alınabilecek ilgili çalışmaların incelenmesi |
Yüz yüze, bireysel çalışma |
|
9 |
Araştırma bulgularının değerlendirilmesi |
Referans alınabilecek ilgili çalışmaların incelenmesi |
Yüz yüze, bireysel çalışma |
|
10 |
Arıtılabilirlik çalışmalarının yapılması ve sonuçların değerlendirilmesi |
Referans alınabilecek ilgili çalışmaların incelenmesi |
Yüz yüze, laboratuar çalışması |
|
11 |
Arıtılabilirlik çalışmalarının yapılması ve sonuçların değerlendirilmesi |
Referans alınabilecek ilgili çalışmaların incelenmesi |
Yüz yüze, laboratuar çalışması |
|
12 |
Elde edilen sonuçların değerlendirilmesi sonucu uygun arıtma tesisi tasarımının yapılması |
Referans alınabilecek ilgili çalışmaların incelenmesi |
Yüz yüze, laboratuar çalışması |
|
13 |
Elde edilen sonuçların değerlendirilmesi sonucu uygun arıtma tesisi tasarımının yapılması |
Referans alınabilecek ilgili çalışmaların incelenmesi |
Yüz yüze, laboratuar çalışması |
|
14 |
Elde edilen sonuçların değerlendirilmesi sonucu uygun arıtma tesisi tasarımının yapılması |
Referans alınabilecek ilgili çalışmaların incelenmesi |
Yüz yüze, laboratuar çalışması |
|
15 |
Auto CAD çiziminin yapılması ve 3 boyutlu kesitlerinin alınması |
Referans alınabilecek ilgili çalışmaların incelenmesi |
Yüz yüze, laboratuar çalışması |
|
16/17 |
Auto CAD çiziminin yapılması ve 3 boyutlu kesitlerinin alınması |
Referans alınabilecek ilgili çalışmaların incelenmesi |
Yüz yüze, laboratuar çalışması |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek |
5 |
|
2 |
Kendi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
|
4 |
|
3 |
Öğrencilerin lisans derslerinde aldığı bilgilere ek olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yani yeterli bilgi birikimini sağlayabilme |
5 |
|
4 |
Kendi alanıyla ilişkili olan disiplinler arası etkileşimleri kavrayabilme.
|
5 |
|
5 |
Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. |
4 |
|
6 |
Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek |
4 |
|
7 |
Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek |
5 |
|
8 |
Kendi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve beklenmeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik öneriler geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. |
3 |
|
9 |
Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek |
3 |
|
10 |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. |
5 |
|
11 |
Kendi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. |
5 |
|
12 |
Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
4 |
|
13 |
Kendi alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme. |
4 |
|
14 |
Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|