|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Seminer |
|
Dersin Kodu |
: |
YLÇMS-101 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
|
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bir konuyu bireysel olarak araştırma ve sunma yeteneğini kazanmak
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Lisansüstü eğitim-öğretim öğrencilerinin bilimsel bir konu üzerine detaylı araştırmalar yaparak yazılı bir çalışma ortaya koymalarını sağlamak |
|
Dersin İçeriği |
: |
Lisansüstü eğitim-öğretim öğrencilerinin ders döneminde bilimsel bir konuyu incelenip irdelemeleri ve araştırmalar sonucu elde ettikleri verilerden oluşan sözlü sunulup değerlendirilecek ve yazılı bir metinden oluşacak çalışmanın ortaya konulması |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Sınıf veya ilgili öğretim üyesinin ofisi |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Seminer çalışması olarak hazırlanacak çalışma için bilimsel bir konu belirlenmesi |
Yok |
Yüz yüze |
|
2 |
Literatür Çalışması Yapılması (Online veri tabanın incelenmesi, yazılı kaynakların araştırılması ) |
ilgili makalelerin ve kaynakların okunması |
anlatım, tartışma |
|
3 |
Literatür Çalışması Yapılması (Online veri tabanın incelenmesi, yazılı kaynakların araştırılması ) |
ilgili makalelerin ve kaynakların okunması |
anlatım, tartışma |
|
4 |
Literatür Çalışması Yapılması (Online veri tabanın incelenmesi, yazılı kaynakların araştırılması ) |
ilgili makalelerin ve kaynakların okunması |
anlatım, tartışma |
|
5 |
Literatür Çalışması Yapılması (Online veri tabanın incelenmesi, yazılı kaynakların araştırılması ) |
ilgili makalelerin ve kaynakların okunması |
anlatım, tartışma |
|
6 |
Literatür Çalışması Yapılması (Online veri tabanın incelenmesi, yazılı kaynakların araştırılması ) |
ilgili makalelerin ve kaynakların okunması |
anlatım, tartışma |
|
7 |
Literatür Çalışması Yapılması (Online veri tabanın incelenmesi, yazılı kaynakların araştırılması ) |
ilgili makalelerin ve kaynakların okunması |
anlatım, tartışma |
|
8 |
(Gerekiyor ise) Laboratuvar çalışmaları ve çalışılan konu üzerine gözlemler yapılması |
Referans alınabilecek ilgili çalışmaların incelenmesi |
anlatım, tartışma |
|
9 |
(Gerekiyor ise) Laboratuvar çalışmaları ve çalışılan konu üzerine gözlemler yapılması |
Referans alınabilecek ilgili çalışmaların incelenmesi |
anlatım, tartışma |
|
10 |
(Gerekiyor ise) Laboratuvar çalışmaları ve çalışılan konu üzerine gözlemler yapılması |
Referans alınabilecek ilgili çalışmaların incelenmesi |
anlatım, tartışma |
|
11 |
(Gerekiyor ise) Laboratuvar çalışmaları ve çalışılan konu üzerine gözlemler yapılması |
Referans alınabilecek ilgili çalışmaların incelenmesi |
anlatım, tartışma |
|
12 |
Yapılan literatür araştırmaları, laboratuvar çalışmaları ve gözlemler sonucu elde edilen verilerin derlenmesi, değerlendirilmesi ve yazılı metin haline getirilmesi |
Referans alınabilecek ilgili çalışmaların incelenmesi |
anlatım, tartışma |
|
13 |
Yapılan literatür araştırmaları, laboratuvar çalışmaları ve gözlemler sonucu elde edilen verilerin derlenmesi, değerlendirilmesi ve yazılı metin haline getirilmesi |
Referans alınabilecek ilgili çalışmaların incelenmesi |
anlatım, tartışma |
|
14 |
Yapılan literatür araştırmaları, laboratuvar çalışmaları ve gözlemler sonucu elde edilen verilerin derlenmesi, değerlendirilmesi ve yazılı metin haline getirilmesi |
Referans alınabilecek ilgili çalışmaların incelenmesi |
anlatım, tartışma |
|
15 |
Yapılan literatür araştırmaları, laboratuvar çalışmaları ve gözlemler sonucu elde edilen verilerin derlenmesi, değerlendirilmesi ve yazılı metin haline getirilmesi |
Referans alınabilecek ilgili çalışmaların incelenmesi |
anlatım, tartışma |
|
16/17 |
Yapılan literatür araştırmaları, laboratuvar çalışmaları ve gözlemler sonucu elde edilen verilerin derlenmesi, değerlendirilmesi ve yazılı metin haline getirilmesi |
Referans alınabilecek ilgili çalışmaların incelenmesi |
anlatım, tartışma |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Kitaplar ve ders notları
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Veritabanları ve süreli yayınlar
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
8 |
100 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek |
5 |
|
2 |
Kendi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
|
4 |
|
3 |
Öğrencilerin lisans derslerinde aldığı bilgilere ek olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yani yeterli bilgi birikimini sağlayabilme |
5 |
|
4 |
Kendi alanıyla ilişkili olan disiplinler arası etkileşimleri kavrayabilme.
|
5 |
|
5 |
Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. |
4 |
|
6 |
Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek |
4 |
|
7 |
Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek |
5 |
|
8 |
Kendi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve beklenmeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik öneriler geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. |
3 |
|
9 |
Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek |
3 |
|
10 |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. |
5 |
|
11 |
Kendi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. |
5 |
|
12 |
Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
4 |
|
13 |
Kendi alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme. |
4 |
|
14 |
Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
13 |
2 |
26 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
13 |
5 |
65 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
8 |
5 |
40 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
0 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 133 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.32 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|