|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Uzmanlık Alan Dersi |
|
Dersin Kodu |
: |
YLÇM-203 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
10 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. MESUT BAŞIBÜYÜK Prof.Dr. GALİP SEÇKİN Prof.Dr. BELGİN BAYAT Prof.Dr. FUAT BUDAK Prof.Dr. BİNNAZ ZEYNEP ZAİMOĞLU Prof.Dr. OLCAYTO KESKİNKAN Doç.Dr. ÇAĞATAYHAN BEKİRERSU Dr.Öğr. ÜyesiDr. ZELİHA SELEK Dr.Öğr. ÜyesiDr. TURAN YILMAZ Öğr.Gör.Dr. NİLGÜN SULTAN YÜCEER Öğr.Gör.Dr. BÜLENT SARI Öğr.Gör.Dr. DEMET KALAT Öğr.Gör.Dr. A.AZRABİLGİN PEHLİVANOĞLU Prof.Dr. AHMET YÜCEER |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1.Problem çözme konusunda ki aşamaları uygular 2.Özel bir konuda araştırma yapar 3.Araştırdığı konuyu uzman yada uzman olmayan gruplara sunar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Tez çalışması doğrultusunda güncel bilgi birikimini oluşturmak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Tez çalışmasının kapsamı doğrultusunda literatür taraması, güncel bilgi birikimi oluşturulması ve laboratuvar çalışmaları yapılması |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Sınıf veya dersi veren öğretim üyesinin ofisi |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Tez ve seminer çalışmasının kapsamı doğrultusunda literatür taraması yapılması hakkında bilgi verilmesi |
Yok |
Yüz yüze, bireysel araştırma |
|
2 |
Tez ve seminer çalışmasının kapsamı doğrultusunda literatür taraması yapılması hakkında bilgi verilmesi |
Yok |
Araştırma |
|
3 |
Tez ve seminer çalışmasının kapsamı doğrultusunda literatür taraması yapılması hakkında bilgi verilmesi |
Yok |
Araştırma |
|
4 |
Tez ve seminer çalışmasının kapsamı doğrultusunda literatür taraması yapılması hakkında bilgi verilmesi |
Yok |
Araştırma |
|
5 |
Tez ve seminer çalışması hazırlanması sırasında güncel bilgi birikiminin oluşturması, gözlemlerin ve laboratuvar çalışmalarının yapılması hakkında detaylı bilgi verilmesi |
Literatür taraması |
Veri/bilgi değerlendirme |
|
6 |
Tez ve seminer çalışması hazırlanması sırasında güncel bilgi birikiminin oluşturması, gözlemlerin ve laboratuvar çalışmalarının yapılması hakkında detaylı bilgi verilmesi |
Literatür taraması |
Veri/bilgi değerlendirme |
|
7 |
Tez ve seminer çalışması hazırlanması sırasında güncel bilgi birikiminin oluşturması, gözlemlerin ve laboratuvar çalışmalarının yapılması hakkında detaylı bilgi verilmesi |
Literatür taraması |
Veri/bilgi değerlendirme |
|
8 |
Tez ve seminer çalışması hazırlanması sırasında güncel bilgi birikiminin oluşturması, gözlemlerin ve laboratuvar çalışmalarının yapılması hakkında detaylı bilgi verilmesi |
Literatür taraması |
Veri/bilgi değerlendirme |
|
9 |
Tez ve seminer çalışması hazırlanması sırasında güncel bilgi birikiminin oluşturması, gözlemlerin ve laboratuvar çalışmalarının yapılması hakkında detaylı bilgi verilmesi |
Literatür taraması |
Veri/bilgi değerlendirme |
|
10 |
Tez ve seminer çalışması kapsamında yapılacak çalışmaların derlenmesi, değerlendirilmesi ve sonuçların yorumlanmasına ilişkin çalışılması |
Literatür taraması |
Veri/bilgi değerlendirme |
|
11 |
Tez ve seminer çalışması kapsamında yapılacak çalışmaların derlenmesi, değerlendirilmesi ve sonuçların yorumlanmasına ilişkin çalışılması |
Literatür taraması |
Veri/bilgi değerlendirme |
|
12 |
Tez ve seminer çalışması kapsamında yapılacak çalışmaların derlenmesi, değerlendirilmesi ve sonuçların yorumlanmasına ilişkin çalışılması |
Literatür taraması |
Veri/bilgi değerlendirme |
|
13 |
Tez ve seminer çalışması kapsamında yapılacak çalışmaların derlenmesi, değerlendirilmesi ve sonuçların yorumlanmasına ilişkin çalışılması |
Literatür taraması |
Veri/bilgi değerlendirme |
|
14 |
Tez ve seminer çalışması kapsamında yapılacak çalışmaların derlenmesi, değerlendirilmesi ve sonuçların yorumlanmasına ilişkin çalışılması |
Literatür taraması |
Veri/bilgi değerlendirme |
|
15 |
Tez ve seminer çalışması kapsamında yapılacak çalışmaların derlenmesi, değerlendirilmesi ve sonuçların yorumlanmasına ilişkin çalışılması |
Literatür taraması |
Veri/bilgi değerlendirme |
|
16/17 |
Tez ve seminer çalışması kapsamında yapılacak çalışmaların derlenmesi, değerlendirilmesi ve sonuçların yorumlanmasına ilişkin çalışılması |
Literatür taraması |
Veri/bilgi değerlendirme |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Ders notları
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Akademik yayınlar
İlgili veritabanları
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
10 |
100 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek |
5 |
|
2 |
Kendi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
|
5 |
|
3 |
Öğrencilerin lisans derslerinde aldığı bilgilere ek olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yani yeterli bilgi birikimini sağlayabilme |
4 |
|
4 |
Kendi alanıyla ilişkili olan disiplinler arası etkileşimleri kavrayabilme.
|
3 |
|
5 |
Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. |
5 |
|
6 |
Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek |
5 |
|
7 |
Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek |
5 |
|
8 |
Kendi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve beklenmeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik öneriler geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. |
4 |
|
9 |
Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek |
5 |
|
10 |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. |
5 |
|
11 |
Kendi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. |
5 |
|
12 |
Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
4 |
|
13 |
Kendi alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme. |
5 |
|
14 |
Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
13 |
5 |
65 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
13 |
8 |
104 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
10 |
8 |
80 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
0 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
5 |
5 |
|
Toplam İş Yükü: | 254 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 10.16 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 10 |
|
|
|