|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Cinsel Sağlık |
|
Dersin Kodu |
: |
HML418 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. EVŞEN NAZİK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Cinsel Sağlıkla ilgili temel kavramları, etkileyen faktörleri ve cinsel sağlık sorunlarını bilir. Güvenli cinsel yaşamı bilir.
Yaşam dönemleri açısından cinsel sağlığı ve sorunlarını açıklayabilir. Cinsel sağlık eğitimi ve cinsel danışmanlık modellerini bilir. Cinsel sağlığı değerlendirebilir. Cinsel sağlıkla ilgili sorunlarda hemşirelik girişimlerini bilir ve danışmanlık yapar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Dersi alan öğrenciye Cinsel Sağlık konusunda bilgi kazandırmak |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu ders cinsel sağlık ile ilgili konuları içerir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Adana Sağlık Yüksekokulu 1. kat derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Cinsel Sağlık/Üreme Sağlığı Tanımlar |
Konu ile ilgili bilgilerin okunması |
Anlatım, soru cevap, beyin fırtınası |
|
2 |
Güvenli cinsellik, Üreme Hakları
|
Konu ile ilgili bilgilerin okunması |
Anlatım, soru cevap, beyin fırtınası |
|
3 |
Yaşam Dönemlerinde Cinsel Gelişim |
Konu ile ilgili bilgilerin okunması |
Anlatım, soru cevap, beyin fırtınası |
|
4 |
Cinsel Yanıt Siklusu ve Etkileyen Faktörler |
Konu ile ilgili bilgilerin okunması |
Anlatım, soru cevap, beyin fırtınası |
|
5 |
Özel Durumlarda (Gebelik, Kanser vs.) Cinsellik
|
Konu ile ilgili bilgilerin okunması |
Anlatım, soru cevap, beyin fırtınası |
|
6 |
Cinsel İşlev Bozuklukları (Kadın) |
Konu ile ilgili bilgilerin okunması |
Anlatım, soru cevap, beyin fırtınası |
|
7 |
Vize |
Ara sınav hazırlığı |
yazılı sınav |
|
8 |
Cinsel İşlev Bozuklukları (Erkek) |
Konu ile ilgili bilgilerin okunması |
Anlatım, soru cevap, beyin fırtınası |
|
9 |
Cinsel Sağlık Danışmanlığı |
Konu ile ilgili bilgilerin okunması |
Anlatım, soru cevap, beyin fırtınası |
|
10 |
Cinsel Eğitim |
Konu ile ilgili bilgilerin okunması |
Anlatım, soru cevap, beyin fırtınası |
|
11 |
Toplumlarda Cinselliğe Bakış |
Konu ile ilgili bilgilerin okunması |
Anlatım, soru cevap, beyin fırtınası |
|
12 |
CYBE/HIV/AIDS önlenmesi ve tedavisi |
Konu ile ilgili bilgilerin okunması |
Anlatım, soru cevap, beyin fırtınası |
|
13 |
CYBE/HIV/AIDS önlenmesi ve tedavisi |
Konu ile ilgili bilgilerin okunması |
Anlatım, soru cevap, beyin fırtınası |
|
14 |
Cinsel Mitler |
Konu ile ilgili bilgilerin okunması |
Anlatım, soru cevap, beyin fırtınası |
|
15 |
Ödev sunumu |
sunum hazırlığı |
Anlatım, soru cevap |
|
16/17 |
Final |
Sınav hazırlığı |
yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Taşkın L. (2012)Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği. Sistem Ofset Matbaacılık, Ankara.
Cinsel Sağlık Bilgileri Öğretmen El Kitabı. İnsan Kaynakları Geliştirme Vakfı
T.C.Sağlık Bakanlığı, Avrupa Birliği. Türkiye Üreme Sağlığı Programı Birinci Basamak Çalışanları İçin Üreme ve Cinsel Sağlık Hizmet İçi Eğitim Modülü, Giriş Modülü, Cinsellik ve Cinsel Sağlık, Eğitici Rehberi (Doç.Dr.Nuray Yolsay), 2005.
İncesu C. Cinsel işlev bozuklukları.organon İlaç Firması.1. Baskı İstanbul 2005
Adele Pillitteri, Lippincott Williams & Wilkins, Philadelphia, (2003) Maternal & Child Health Nursing. Care of the Childbearing & Childbearing Family.
Fincancıoğlu N. Kahire Konferansı Çerçevesinde Üreme Sağlığı. Gençlik, Cinsel Eğitim ve Üreme Sağlığı. İnsan Kaynağını Geliştirme Vakfı İstanbul 2010
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Temel insan gereksinimleri doğrultusunda birey, aile ve toplumun sağlık ve-veya hastalık durumlarında hemşirelik bakım uygulamalarını etkileyebilecek faktörleri bilir. |
0 |
|
2 |
Öğrenme ve öğretme sürecini hemşirelik hizmetlerinde nasıl kullanacağını bilir |
5 |
|
3 |
Sağlık politikaları, sağlık mevzuatı ve yönetim sürecini hemşirelik hizmetlerinde nasıl kullanacağını, görev, yetki ve sorumluluklarını bilir. |
4 |
|
4 |
İnsan vücudunu oluşturan hücre, doku, organ, sistemlerin yapı ve fonksiyonlarını, bu sistemlerin birbirleriyle olan ilişkilerini bilir. Sağlıklı ve hasta bireyin yapısını, fizyolojik fonksiyonlarını açıklar, sağlıktan sapma durumlarını tanımlar, uygun hemşirelik girişimlerini planlar .
|
2 |
|
5 |
Hemşirelik bakımına temel oluşturan kavram ve kuramları bilir, etkili iletişim tekniklerini de kullanarak sağlığı koruma ve geliştirmede uygun hemşirelik girişimini planlar ve değerlendirir. |
2 |
|
6 |
Hemşirelikle ilgili gelişmeleri bilimsel yöntemleri kullanarak değerlendirir. Sağlıklı ve hasta bireyin sağlık bakım ihtiyaçlarını karşılamada kanıta dayalı uygulamalardan yararlanma yollarını bilir. |
4 |
|
7 |
İnsan vücudunu oluşturan hücre, doku, organ, sistemlerin yapı ve fonksiyonlarını, bu sistemlerin birbirleriyle olan ilişkilerine ait bilgilerini mesleki uygulamalarında kullanır. Sağlıklı ve hasta bireyin yapısını, fizyolojik fonksiyonlarını açıklar, sağlıktan sapma durumlarını tanımlar, uygun hemşirelik girişimlerini planlar, uygular ve değerlendirir. |
3 |
|
8 |
Sağlık politikalarının oluşturulmasına ve toplumun sağlık düzeyinin yükseltilmesine katkı sağlar. Toplum sağlığı konusuna duyarlı sağlığı koruma ve geliştirmeye yönelik proje ve etkinliklerde yer alır. |
4 |
|
9 |
Mesleki sorunları çözmede sorumluluk üstlenir. |
1 |
|
10 |
Öğrenme gereksinimlerinin bilincinde yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
|
5 |
|
11 |
Alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
5 |
|
12 |
Sağlıkla ilgili uygulamalarda ekibin etkin bir üyesi olarak sorumluluk alır. |
2 |
|
13 |
Bilimsel bilginin üretimi ile ilgili yöntemleri bilir. Bilimsel problem çözme yönteminin nasıl kullanılacağını bilir. |
1 |
|
14 |
Hemşirelik bakımına temel oluşturan kavram ve kuramlar doğrultusunda, etkili iletişim tekniklerini kullanır. |
5 |
|
15 |
Hemşirelikle ilgili gelişmeleri ve bilimsel yöntemleri uygulamalarında kullanır. Sağlıklı ve hasta bireyin sağlık bakım ihtiyaçlarını karşılamada kanıta dayalı uygulamalar yapar. |
4 |
|
16 |
Öğrenme ve öğretme sürecini hemşirelik hizmetlerinde kullanır.
|
5 |
|
17 |
Sağlık politikaları, sağlık mevzuatı ve yönetim sürecindeki bilgilerini hemşirelik hizmetlerinde kullanır. |
5 |
|
18 |
Bilimsel bilginin üretimi ile ilgili yöntemleri ve bilimsel problem çözme yöntemini uygulamalarında kullanır. |
4 |
|
19 |
Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır. |
3 |
|
20 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. En az bir yabancı dil kullanır. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
10 |
10 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 70 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.8 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|