Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Uzmanlık Alan Dersi

Dersin Kodu : YLFK-204

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. HAMİDE KAVAK
Prof.Dr. METİN ÖZDEMİR
Prof.Dr. AYSEL KAYIŞ TOPAKSU
Doç.Dr. FARUK KARADAĞ
Prof.Dr. İSA DUMANOĞLU
Doç.Dr. H.MUSTAFA KANDIRMAZ
Doç.Dr. SÜLEYMAN ÇABUK
Dr.Öğr. ÜyesiDr. ŞADİ YILMAZ
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUSTAFA ZEKİ KURT
Doç.Dr. MEHMET KARAKILÇIK
Dr.Öğr. ÜyesiDr. BERRİN ÖZDEMİR
Doç.Dr. CEBRAİL GÜMÜŞ
Prof.Dr. SÜLEYMAN GÜNGÖR
Prof.Dr. RAMAZAN ESEN
Prof.Dr. ZEHRA YEĞİNGİL
Prof.Dr. VEDAT PEŞTEMALCI
Prof.Dr. BEKİR ÖZÇELİK
Prof.Dr. EDA EŞKUT
Prof.Dr. AYŞE POLATÖZ
Prof.Dr. YÜKSEL UFUKTEPE
Prof.Dr. AYSUN AKYÜZ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Problem çözme konusunda ki aşamaları uygular
Özel bir konuda araştırma yapar
Araştırdığı konuyu uzman yada uzman olmayan gruplara sunar

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Uzman olmanın gerektirdiği bilgi birikimini sağlamak, araştırma teknikleri ve sonuçlarının bilimsel tekniklere ugun olarak sunma becerilerini kazandırmaktır.

Dersin İçeriği : Uzmanlık alanı ile ilgili makale ve kitapların incelenmesi

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Fizik Bölümü Seminer Salonu


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme Kaynak Okuma Karşılıklı anlatım, tartışma ve elde edilen sonuçları düzenleme
2 Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme Kaynak Okuma Karşılıklı anlatım, tartışma ve elde edilen sonuçları düzenleme
3 Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme Kaynak Okuma Karşılıklı anlatım, tartışma ve elde edilen sonuçları düzenleme
4 Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme Kaynak Okuma Karşılıklı anlatım, tartışma ve elde edilen sonuçları düzenleme
5 Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme Kaynak Okuma Karşılıklı anlatım, tartışma ve elde edilen sonuçları düzenleme
6 Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme Kaynak Okuma Karşılıklı anlatım, tartışma ve elde edilen sonuçları düzenleme
7 Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme Kaynak Okuma Karşılıklı anlatım, tartışma ve elde edilen sonuçları düzenleme
8 Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme Kaynak Okuma Karşılıklı anlatım, tartışma ve elde edilen sonuçları düzenleme
9 Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme Kaynak Okuma Karşılıklı anlatım, tartışma ve elde edilen sonuçları düzenleme
10 Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme Kaynak Okuma Karşılıklı anlatım, tartışma ve elde edilen sonuçları düzenleme
11 Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme Kaynak Okuma Karşılıklı anlatım, tartışma ve elde edilen sonuçları düzenleme
12 Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme Kaynak Okuma Karşılıklı anlatım, tartışma ve elde edilen sonuçları düzenleme
13 Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme Kaynak Okuma Karşılıklı anlatım, tartışma ve elde edilen sonuçları düzenleme
14 Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme Kaynak Okuma Karşılıklı anlatım, tartışma ve elde edilen sonuçları düzenleme
15 Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme Kaynak Okuma Karşılıklı anlatım, tartışma ve elde edilen sonuçları düzenleme
16/17 Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme Kaynak Okuma Karşılıklı anlatım, tartışma ve elde edilen sonuçları düzenleme


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar   Çalışma alanı ile ilgili Kitap, makale ve diğer bilimsel dokümanlar.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 2 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Fizik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. 5
2 Fiziğin ilişkili olduğu disiplinler arası ilişkileri kavrar 5
3 Fizikte edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 5
4 Fizikte edindiği bilgileri farklı displinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yorumlayarak yeni bilgiler oluşturur. 5
5 Fizik ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözer 5
6 Fizik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 5
7 Fizik ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. 4
8 Fizik ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. 3
9 Fizikte edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. 5
10 Fizik Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. 4
11 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer. 2
12 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. 1
13 Fizik Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. 2
14 Fizik Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir. 4
15 Fizik Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. 4
16 Fizik Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 5 10
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü: 160
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6.4
Dersin AKTS Kredisi: 6