|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Takım Sporları (Futbol) |
|
Dersin Kodu |
: |
SYB256 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. ALİ İHSAN AVLUK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Futbol ile ilgili temel kavramları açıklayabilecektir Futbol oyun kurallarını kavrayabilecektir Futbol temel tekniklerini kavrayabilecektir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrenci Futbol ile ilgili temel kavramları bilir,
Futbol oyun kurallarını kavrar,
Futbol temel tekniklerini yapar, |
|
Dersin İçeriği |
: |
Futbol tanımı ve tarihçesi,
Futbolda ısnma,
Toplu ve topsuz tekniklerin sınıflandırılması,
Toplu teknikler-ayak içi,ayak içüstü vuruş teknikleri,
Ayak üstü ve ayak dış üstü vuruş teknikleri,
Toplu teknikler-kafa ve vole vuruşu teknikleri,
Topla dribling teknikleri
Ayak içi,ayak üstü,ayak dışı ve ayak tabanı kontrolleri,
Diz üstü,göğüs,karın ve kafa kontrolleri,
Futbolda aldatma teknikleri,
Futbolda Markaj teknikleri,
Kaleci tekniği,
Taç atış tekniği,
Bireysel taktikler, |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Futbol sahası |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Futbol tanımı,tarihçesi, oyun kuralları |
Araştırma,Uygulama ve ısınma |
Teorik Anlatım |
|
2 |
Futbol´da ısınma |
Araştırma,Uygulama ve ısınma |
Teorik Anlatım ve Gösterim Yöntemi |
|
3 |
Futbo´lda toplu ve topsuz tekniklerin sınıflandırılması |
Araştırma,Uygulama ve ısınma |
Teorik Anlatım ve Gösterim Yöntemi |
|
4 |
Toplu teknikler- ayak içi ve ayak iç üstü vuruş teknikleri |
Araştırma,Uygulama ve ısınma |
Teorik Anlatım ve Gösterim Yöntemi |
|
5 |
Toplu teknikler- ayak üstü ve ayak dış üstü vuruş teknikleri |
Araştırma,Uygulama ve ısınma |
Teorik Anlatım ve Gösterim Yöntemi |
|
6 |
Toplu teknikler-vole ve kafa vuruş teknikleri |
Araştırma,Uygulama ve ısınma |
Teorik Anlatım ve Gösterim Yöntemi |
|
7 |
Toplu teknikler- ayak iç üstü,ayak üstü ve ayak dış üstü top sürme teknikleri |
Araştırma,Uygulama ve ısınma |
Teorik Anlatım ve Gösterim Yöntemi |
|
8 |
VİZE SINAVI |
Isınma |
Teorik ve Uygulamalı sınav |
|
9 |
Toplu teknikler- ayak içi,ayak üstü,ayak dış üstü,ayak tabanı kontrol teknikleri |
Araştırma,Uygulama ve ısınma |
Teorik Anlatım ve Gösterim Yöntemi |
|
10 |
Toplu teknikler- diz altı, diz üstü,karın,göğüs ve kafa kontrol teknikleri |
Araştırma,Uygulama ve ısınma |
Teorik Anlatım ve Gösterim Yöntemi |
|
11 |
Toplu teknikler- aldatma teknikleri ve çeşitleri |
Araştırma,Uygulama ve ısınma |
Teorik Anlatım ve Gösterim Yöntemi |
|
12 |
Toplu teknikler- markaj teknikleri ve çeşitleri |
Araştırma,Uygulama ve ısınma |
Teorik Anlatım ve Gösterim Yöntemi |
|
13 |
Toplu teknikler- kaleci teknikleri ve çeşitleri |
Araştırma,Uygulama ve ısınma |
Teorik Anlatım ve Gösterim Yöntemi |
|
14 |
Toplu teknikler- taç atışı tekniği |
Araştırma,Uygulama ve ısınma |
Teorik Anlatım ve Gösterim Yöntemi |
|
15 |
Futbol´da bireysel taktikler |
Araştırma,Uygulama ve ısınma |
Teorik Anlatım ve Gösterim Yöntemi |
|
16/17 |
FİNAL SINAVI |
Isınma |
Teorik ve Uygulamalı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
BABACAN D. Türkiye Futbol Federasyonu Eğitim Yayınları 2001
GÜNAY M.YÜCE İ.A. Futbol Antrenmanının Bilimsel Temelleri 2001
BAŞYAZICIOĞLU Futbolda Teknik Alıştırmalar ve Alan Uygulamaları 1997
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
80 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
20 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Mesleki etik ilkelere uygun davranır |
0 |
|
2 |
Ülkemizdeki spor örgütlerini tanımlar ve sorunlarını ve politikalarının açıklar |
0 |
|
3 |
Spor örgütlerinin yönetimi ile ilişkili bilgi, beceri ve değerleri üst düzeyde kavrar. |
0 |
|
4 |
Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre analizini yapar, problemlerini çözer ve değişen koşullara uygun kararlar alır. |
0 |
|
5 |
Yönetim fonksiyonlarını ve organizasyon ilkelerini spor organizasyonlarına uygular. |
0 |
|
6 |
Etkin dinleme, empati kurma, kendini ifade etme gibi liderlik ve sporda yönetcilik ile ilgili tutum ve beceri geliştirir |
1 |
|
7 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
2 |
|
8 |
Spor tesislerini ve teknolojilerini tanır ve gelişimlerini takip eder ve bilgi teknolojilerini spor bilimlerine uygun kullanır |
2 |
|
9 |
Genel insan anatomisi ve fizyolojisi hakkında bilgi sahibi olur. |
0 |
|
10 |
Spor örgütlerinin örgüt kültürünü ve etik değerlerini yönetsel karar alma sürecinde nasıl etkilediğini kavrar. |
0 |
|
11 |
Spor bilgisi ve kültürünü kazanır, olimpizm felsefesini benimser ve bunu topluma anlatabilme ve yayma becerilerine sahip olur. |
3 |
|
12 |
Seçmiş olduğu spor branşının teknik taktik ve yönetsel becerilerini kavrar ve yorumlar. |
5 |
|
13 |
Sporun hukuksal boyutunu açıklar ve spor yönetimi sürecinde iletişim becerilerini kullanır. |
0 |
|
14 |
Spor örgüt ve organizasyonları için stratejiler geliştirir, bütçeleri, gelir kaynaklarını ve harcamaları değerlendirir ve spor pazarlaması unsurlarını açıklar. |
0 |
|
15 |
Spor sosyolojisi ve psikolojisi ışığında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
0 |
|
16 |
Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. |
0 |
|
17 |
Bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır |
0 |
|
18 |
Mesleki ve bireysel gelişim için; yabancı dil öğrenme, araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilimsel bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. |
1 |
|
19 |
Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. |
1 |
|
20 |
Beslenmenin sağlık ve performans açısından önemini bilir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
2 |
2 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 118 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.72 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|