Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Vergi Hukuku |
|
Dersin Kodu |
: |
PF 392 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. SONERYAKAR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Vergilemenin anayasal dayanağını açıklar Mükellefi tanımlar. Dersi başarıyla tamamlayan öğrenci, vergi uyuşmazlıklarını çözme yollarını kavrar Öğrenci vergileme süreci hakkında bilgi sahibi olur Vergi suç ve cezaları konusu kavrar, sorunları çözer.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Vergi hukuku prensiplerini öğrenerek, uygulamada meydana gelen ihtilafların çözümüne ilişkin düşünsel gücü artırmak |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu dersin içeriğini; vergi hukukunun kaynakları, mükellef ve vergi sorumlusu, mükellefin ödevleri, süreler, vergi idaresi ve vergi denetimi, vergilendirme sürecinden oluşmaktadır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Fakülte tarafından belirlenecek derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Vergi Hukukunun tanımı, kapsamı, hukuk sistemi içindeki yeri |
Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
Düz anlatım |
|
2 |
Vergi hukukunun yasama organından doğan kaynakları |
Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
Düz anlatım |
|
3 |
Vergi hukukunun yürütme ve yargı organından doğan kaynakları |
Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
Düz anlatım |
|
4 |
Vergi hukukunun zaman, yer ve anlam bakımından uygulanması |
Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
Düz Anlatım ve örnek olay |
|
5 |
Verginin tarafları: Vergi idaresi ve vergi mükellefi |
Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
Düz Anlatım ve örnek olay |
|
6 |
Verginin tarafları: Vergi idaresi ve vergi mükellefi |
Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
Düz Anlatım ve örnek olay |
|
7 |
vergi sorumluluğu |
Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
Düz Anlatım ve örnek olay |
|
8 |
Vize Sınavı |
Sınava Hazırlık |
Yazılı sınav |
|
9 |
Mükellefin hak ve ödevleri |
Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
Düz Anlatım ve örnek olay |
|
10 |
Vergi hukukunda süreler |
Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
Düz Anlatım ve örnek olay |
|
11 |
yoklama, inceleme, arama, bilgi toplama |
Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
Düz Anlatım ve örnek olay |
|
12 |
Vergilendirme süreci: Vergiyi doğuran olay, verginin tarhı |
Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
Düz Anlatım ve örnek olay |
|
13 |
Vergilendirme süreci: Verginin tebliği, tahakkuku ve tahsili |
Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
Düz Anlatım ve örnek olay |
|
14 |
Vergi suç ve cezaları |
Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
Düz Anlatım ve örnek olay |
|
15 |
Vergi suç ve cezaları |
Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
Düz Anlatım ve örnek olay |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Sınava Hazırlık |
Yazılı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
İktisat bilim dalında arz ve talebin önemini ve piyasa ekonomisinin iyi çalışabilme koşullarını açıklama. |
1 |
|
2 |
Piyasa ekonomisinin etkinlik avantajında fiyatın rolünü belirtebilme. |
1 |
|
3 |
Ekonomide devletin rolü, para ve maliye politikaları, merkez bankası ve piyasa yapısını tanımlayabilme. |
3 |
|
4 |
Küresel ekonominin doğurduğu fayda ve maliyetleri algılayabilme. |
1 |
|
5 |
Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında, sayısal ve politika seçenekleri üretebilme. |
4 |
|
6 |
Kantitatif ve niteliksel teknikleri kullanarak model kurma, çözme ve yorumlama. |
1 |
|
7 |
İktisadi olayların analizinde, ekonomi kuramını kullanma. |
1 |
|
8 |
Bilgisayar programlarını kullanma, sentez yapabilme, ve hazırlanan bilgiyi etkin sunabilme.
|
1 |
|
9 |
İktisadi analiz yöntemlerini uygulama. |
1 |
|
10 |
Sorunlara çözüm önerileri geliştirmek üzere, kavramsal düzeyde analiz yapma, kıyaslama, yorumlama, değerlendirme ve sentez yapma becerisi elde edinebilmek. |
3 |
|
11 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışma. |
1 |
|
12 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleme ve kendini geliştirebilme. |
1 |
|
13 |
Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanma, elde ettiği bilgileri sentezleme ve etkin biçimde sunma. |
1 |
|
14 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanma. |
1 |
|
15 |
İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlama ve yorumlama; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade etme. |
3 |
|
16 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgulama, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirme ve uygulama. |
1 |
|
17 |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanıma ve uygulama. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|