Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Maliyet Muhasebesi II

Dersin Kodu : MG 362

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. VEYİS NACİ TANIŞ
Dr.Öğr. ÜyesiDr. ELİF NURSUN DEMİRCİOĞLU

Dersin Öğrenme Kazanımları : Birleşik maliyet sisteminin kullanımını tanımlar.
Başabaş noktası ve hacim-kar grafiklerini açıklar
Faaliyet tabanlı maliyetlemenin esaslarını tanımlar.
Maliyetleri standart maliyet sistemi içinde hesaplar.
Tam maliyet, normal maliyet ve değişken maliyetleri tanımlar.
Standart maliyet sisteminin amacını ve önemini açıklar.
Bütçe hazırlama konularını açıklar.
Planlama ve kontrol mekanizmalarının kullanımını açıklar.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : MG 363 Maliyet Muhasebesi I

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Maliyet muhasebesi ile ilgili temel ilke ve kavramları hakkında bilgi vermek.

Dersin İçeriği : Birleşik imalatta maliyetleme, faaliyet tabanlı maliyetleme, standart maliyet sistemi.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : 3. blok


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Birleşik imalatta maliyetleme Konunun ilgili kaynaklardan okunması Sunum, soru çözümü
2 Birleşik imalatta maliyetleme Konunun ilgili kaynaklardan okunması Sunum, Soru Çözümü
3 Faaliyet tabanlı maliyetleme Konunun ilgili kaynaklardan okunması Sunum, Soru Çözümü
4 Standart maliyet sistemi Konunun ilgili kaynaklardan okunması Sunum, Soru Çözümü
5 Standart maliyet sistemi Konunun ilgili kaynaklardan okunması Sunum, Soru Çözümü
6 Standart maliyet sistemi Konunun ilgili kaynaklardan okunması Sunum, Soru Çözümü
7 Tam maliyet, normal maliyet ve değişken maliyet Konunun ilgili kaynaklardan okunması Sunum, Soru Çözümü
8 Arasınav (kesin tarih daha sonra belirlenecektir) sınava hazırlık ölçme ve değerlendirme
9 Maliyet– hacim-kâr analizleri Konunun ilgili kaynaklardan okunması Sunum, Soru Çözümü
10 Maliyet– hacim-kâr analizleri Konunun ilgili kaynaklardan okunması Sunum, Soru Çözümü
11 Tam ve Değişken Maliyet Sistemi Konunun ilgili kaynaklardan okunması Sunum, Soru Çözümü
12 İşletme bütçeleri Konunun ilgili kaynaklardan okunması Sunum, Soru Çözümü
13 Maliyet bilgilerinin yönetim kararlarında kullanılması Konunun ilgili kaynaklardan okunması Sunum, Soru Çözümü
14 uygulama Konunun ilgili kaynaklardan okunması Sunum, Soru Çözümü
15 uygulama Konunun ilgili kaynaklardan okunması Sunum, Soru Çözümü
16/17 Final sınavı (kesin tarih daha sonra belirlenecektir) sınava hazırlık ölçme ve değerlendirme


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Derste takip edilecek kitap Nihat KÜÇÜKSAVAŞ’ın “Maliyet Muhasebesi” kitabıdır.
Diğer Kaynaklar  Muzaffer Civelek Süleyman Yükçü; Osman Altuğ; Rüstem Hacırüstemoğlu; Zeyyat Hatipoğlu; Rıfat Üstün; Nasuhi Bursal;


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 0 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Çağdaş iletişim araç, yöntem ve süreçlerini kullanarak farklı kaynaklardan veri toplar ve yorumlar 5
2 Kamu ve özel sektörün ekonomideki rolü, piyasa ekonomisi ve kamu sektörünün işleyiş süreçlerini anlar ve açıklar 1
3 Temel bilgisayar bilgi ve becerilerine sahip olarak, mesleki alanda bu bilgileri kullanır 3
4 Sayısal ve istatistiki verileri toplar, analizi ve yorumunu yapar 3
5 İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar;kendisini yazılı ve sözlü olarak ifade eder 5
6 Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranır 5
7 Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular 5
8 Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır 5
9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler 5
10 Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar 5
11 Türkçeyi akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır 5
12 Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır, elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar 5
13 Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır 5
14 İstatistiğin kullanıldığı bilim alanları ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 85
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.4
Dersin AKTS Kredisi: 3