|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Uzm D Özl Antreman Bilgisi (Tenis) |
|
Dersin Kodu |
: |
AE 424 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
8 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. MEHMET VURAT |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Dersin işleniş biçimi hakkında genel bilgi
Turnuva antrenörlüğü (Turnuva koçluğu/ Takım kaptanlığı)
Turnuva antrenörlüğü (Uluslararası turnuvaların yapılanması)
Turnuva antrenörlüğü (Genç tenisçilerin kariyer planlaması)
Turnuva antrenörlüğü (Pratik uygulamalar)
Kadın tenisçilerin antrenmanı (Giriş, Kadın ve erkek tenisçilerin özellikleri,)
Kadın tenisçilerin antrenmanı (Kadın tenisçilerde öğrenim fikirleri, Yetenek seçimi)
Kadın tenisçilerin antrenmanı (Yetenek seçimi) Teniste Beslenme (Temel prensipler)
Teniste Beslenme (müsabaka için yemek yeme ve kazanmak için sıvı tüketme)
Turnuva tenisinde sakatlanmayı engellemek (Antrenör ve spor tıbbı)
Turnuva tenisinde sakatlanmayı engellemek (En sık görülen sakatlıklar ve önlemleri)
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrencinin tenisin özelliğini bilmesini sağlamak. Yapısını öğretmek, sistemlerini ve alıştırmalarını açıklayabilir ve uygulayabilir hale getirmek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Dersin işleniş biçimi hakkında genel bilgi
Turnuva antrenörlüğü (Turnuva koçluğu/ Takım kaptanlığı)
Turnuva antrenörlüğü (Uluslararası turnuvaların yapılanması)
Turnuva antrenörlüğü (Genç tenisçilerin kariyer planlaması)
Turnuva antrenörlüğü (Pratik uygulamalar)
Kadın tenisçilerin antrenmanı (Giriş, Kadın ve erkek tenisçilerin özellikleri,)
Kadın tenisçilerin antrenmanı (Kadın tenisçilerde öğrenim fikirleri, Yetenek seçimi)
Ara Sınav
Kadın tenisçilerin antrenmanı (Yetenek seçimi)
Teniste Beslenme (Temel prensipler)
Teniste Beslenme (müsabaka için yemek yeme ve kazanmak için sıvı tüketme)
Turnuva tenisinde sakatlanmayı engellemek (Antrenör ve spor tıbbı)
Turnuva tenisinde sakatlanmayı engellemek (En sık görülen sakatlıklar ve önlemleri)
Genel tekrar
Genel tekrar
Final Sınavı
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik, Tenis kortu, Atletizm sahası vs
|
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dersin işleniş biçimi hakkında genel bilgi
|
Isınma |
ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA |
|
2 |
Turnuva antrenörlüğü (Turnuva koçluğu/ Takım kaptanlığı)
|
Isınma |
ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA |
|
3 |
Turnuva antrenörlüğü (Uluslararası turnuvaların yapılanması)
|
Isınma |
ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA |
|
4 |
Turnuva antrenörlüğü (Genç tenisçilerin kariyer planlaması)
|
Isınma |
ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA |
|
5 |
Turnuva antrenörlüğü (Pratik uygulamalar)
|
Isınma |
ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA |
|
6 |
Kadın tenisçilerin antrenmanı (Giriş, Kadın ve erkek tenisçilerin özellikleri,)
|
Isınma |
ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA |
|
7 |
Kadın tenisçilerin antrenmanı (Kadın tenisçilerde öğrenim fikirleri, Yetenek seçimi)
|
Isınma |
ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA |
|
8 |
Ara Sınav |
vize |
Teori ve pratik sınav
|
|
9 |
Kadın tenisçilerin antrenmanı (Yetenek seçimi) |
Isınma |
ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA |
|
10 |
Teniste Beslenme (Temel prensipler)
|
Isınma |
ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA |
|
11 |
Teniste Beslenme (müsabaka için yemek yeme ve kazanmak için sıvı tüketme)
|
Isınma |
ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA |
|
12 |
Turnuva tenisinde sakatlanmayı engellemek (Antrenör ve spor tıbbı)
|
Isınma |
ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA |
|
13 |
Turnuva tenisinde sakatlanmayı engellemek (En sık görülen sakatlıklar ve önlemleri)
|
Isınma |
ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA |
|
14 |
Genel tekrar
|
Isınma |
ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA |
|
15 |
GENEL TEKRAR |
Isınma |
ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA |
|
16/17 |
Final Sınavı
|
Final |
Teori ve pratik sınav
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Türkiye Tenis Federasyonu Tenis Kuralları.
Korkmaz N.H., Ataç H. Tenis Alıştırma Örnekleri. Akmat Akınoğlu Matbaacılık Ltd.Şti.1998
Gönülalan İ. Mutlu T.O. Tenis Antrenörü El Kitabı. 2
Kermen O. Tenis Teknik ve Taktikleri. Ankara. Nobel Yayınevi. 2002
TTF. İleri Seviye Antrenörün El Kitabı. 2009
Türkiye Tenis Federasyonu. Tenise Başlarken. Ankara. Türkiye Tenis Federasyonu Eğitim Yayını.1999
Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü. Mini-Tenis Temeli Oluşturma. Ankara. Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü Tenis federasyonu Yayınları.1993
Kabasakal A. Tenis Nasıl Oynanır. İstanbul. Morpa Kültür Yayıncılık Ltd. Şti. 2005
Yavuz B. Teniste Yoğun ve Yaygın Antrenman. İstanbul Yayıncılık.1997
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
4 |
|
2 |
Spora ve antrenmana katılım stratejilerini aktif olarak kullanır |
2 |
|
3 |
Spor ile ilgili temel kavram ve kuramları açıklar |
2 |
|
4 |
Spor eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve spor eğitim programını açıklar |
3 |
|
5 |
Spor alanlarında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
3 |
|
6 |
Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. |
3 |
|
7 |
Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir |
4 |
|
8 |
Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. |
4 |
|
9 |
Farklı eğitim kademesindeki sporculara yönelik antrenman uygulamaları yapar |
2 |
|
10 |
Sporculara ve takıma uygun antrenman ortamını tasarlar ve düzenler
|
3 |
|
11 |
Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. |
3 |
|
12 |
Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar. |
4 |
|
13 |
Spor bilimlerinde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar |
4 |
|
14 |
Sporcuların gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük antrenman planları hazırlar |
3 |
|
15 |
Spor branşı ile ilgili bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar |
3 |
|
16 |
Farklı gelişim ve özelliklere uygun antrenman uygulamalarının neler olduğunu açıklar |
3 |
|
17 |
Sporcuların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü antrenman metotları kullanır. |
2 |
|
18 |
Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır |
4 |
|
19 |
Sporcuların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır.
|
2 |
|
20 |
Mesleki etik ilkelere uygun davranır |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
10 |
140 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
2 |
4 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 202 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 8.08 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 8 |
|
|
|