|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Uzm D Özl Antreman Bilgisi (Tenis) |
|
Dersin Kodu |
: |
AE 423 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
7 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. MEHMET VURAT |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Öğrenci, tenis antrenman planlanmasında periyotlamaya girişi bilir, açıklar ve uygular.
Öğrenci, tenis antrenman planlanmasında kariyer planını bilir, açıklar ve uygular.
Öğrenci, tenis antrenman planlanmasında yıllık plan ve periyotları bilir, açıklar ve uygular.
Öğrenci, tenis antrenmanının planlanmasında hazırlık dönemini bilir, açıklar ve uygular. Öğrenci, tenis antrenmanının planlanmasında özel hazırlık dönemi ve müsabaka öncesini bilir, açıklar ve uygular. Öğrenci, tenis antrenmanının planlanmasında müsabaka dönemini bilir, açıklar ve uygular. Öğrenci, tenis antrenmanının planlanmasında geçis dönemi ve diğer planlama safhalarını bilir, açıklar ve uygular. Öğrenci, antrenman seansını bilir, açıklar ve uygular. Öğrenci, antrenman seansında kullanacağı drilleri bilir, açıklar ve uygular. Öğrenci, antrenman seansında grup antrenmanını bilir, açıklar ve uygular. Öğrenci, antrenman seansında bireysel antrenmanı bilir, açıklar ve uygular.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrencinin tenisin özelliğini bilmesini sağlamak. Yapısını öğretmek, sistemlerini ve alıştırmalarını açıklayabilir ve uygulayabilir hale getirmek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Dersin işleniş biçimi hakkında genel bilgi
Tenis antrenmanının planlanması (Periyotlamaya giriş)
Tenis antrenmanının planlanması (Kariyer planı)
Tenis antrenmanının planlanması (Yıllık plan ve periyotlar)
Tenis antrenmanının planlanması (Hazırlık dönemi)
Tenis antrenmanının planlanması (Özel hazırlık dönemi ve Müsabaka öncesi)
Tenis antrenmanının planlanması (Müsabaka dönemi)
Tenis antrenmanının planlanması (Geçis dönemi ve Diğer planlama safhaları)
Ara Sınav
Antrenman seansı : (Antrenman seansı)
Antrenman seansı : (Driller)
Antrenman seansı : (Grup antrenmanı)
Antrenman seansı : (Bireysel antrenman)
Genel tekrar
Genel tekrar
Final Sınavı
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik, Tenis kortu, Atletizm sahası vs.
|
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dersin işleniş biçimi hakkında genel bilgi |
anlatım, uygulama için ısınma |
ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA |
|
2 |
Tenis antrenmanının planlanması (Periyotlamaya giriş) |
anlatım, uygulama için ısınma |
ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA |
|
3 |
Tenis antrenmanının planlanması (Kariyer planı)
|
anlatım, uygulama için ısınma |
ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA |
|
4 |
Tenis antrenmanının planlanması (Yıllık plan ve periyotlar)
|
anlatım, uygulama için ısınma |
ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA |
|
5 |
Tenis antrenmanının planlanması (Hazırlık dönemi) |
anlatım, uygulama için ısınma |
ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA |
|
6 |
Tenis antrenmanının planlanması (Özel hazırlık dönemi ve Müsabaka öncesi) |
anlatım, uygulama için ısınma |
ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA |
|
7 |
Tenis antrenmanının planlanması (Müsabaka dönemi) |
anlatım, uygulama için ısınma |
ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA |
|
8 |
Ara Sınav |
Ara Sınav |
teori ve pratik sınav |
|
9 |
Tenis antrenmanının planlanması (Geçis dönemi ve Diğer planlama safhaları) |
anlatım, uygulama için ısınma |
ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA |
|
10 |
Antrenman seansı : (Antrenman seansı) |
anlatım, uygulama için ısınma |
ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA |
|
11 |
Antrenman seansı : (Driller) |
anlatım, uygulama için ısınma |
ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA |
|
12 |
Antrenman seansı : (Grup antrenmanı) |
anlatım, uygulama için ısınma |
ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA |
|
13 |
Antrenman seansı : (Bireysel antrenman) |
anlatım, uygulama için ısınma |
ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA |
|
14 |
Genel tekrar
|
anlatım, uygulama için ısınma |
ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA |
|
15 |
Genel tekrar |
anlatım, uygulama için ısınma |
ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA |
|
16/17 |
Final Sınavı
|
Final |
teori ve pratik sınav
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Türkiye Tenis Federasyonu Tenis Kuralları.
Yavuz B. Teniste Yoğun ve Yaygın Antrenman. İstanbul Yayıncılık.1997
Gönülalan İ. Mutlu T.O. Tenis Antrenörü El Kitabı. 2
Kermen O. Tenis Teknik ve Taktikleri. Ankara. Nobel Yayınevi. 2002
TTF. İleri Seviye Antrenörün El Kitabı. 2009
Türkiye Tenis Federasyonu. Tenise Başlarken. Ankara. Türkiye Tenis Federasyonu Eğitim Yayını.1999
Korkmaz N.H., Ataç H. Tenis Alıştırma Örnekleri. Akmat Akınoğlu Matbaacılık Ltd.Şti.1998
Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü. Mini-Tenis Temeli Oluşturma. Ankara. Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü Tenis federasyonu Yayınları.1993
Kabasakal A. Tenis Nasıl Oynanır. İstanbul. Morpa Kültür Yayıncılık Ltd. Şti. 2005
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
2 |
|
2 |
Spora ve antrenmana katılım stratejilerini aktif olarak kullanır |
4 |
|
3 |
Spor ile ilgili temel kavram ve kuramları açıklar |
2 |
|
4 |
Spor eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve spor eğitim programını açıklar |
2 |
|
5 |
Spor alanlarında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
3 |
|
6 |
Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. |
3 |
|
7 |
Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir |
2 |
|
8 |
Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. |
3 |
|
9 |
Farklı eğitim kademesindeki sporculara yönelik antrenman uygulamaları yapar |
3 |
|
10 |
Sporculara ve takıma uygun antrenman ortamını tasarlar ve düzenler
|
4 |
|
11 |
Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. |
4 |
|
12 |
Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar. |
3 |
|
13 |
Spor bilimlerinde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar |
2 |
|
14 |
Sporcuların gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük antrenman planları hazırlar |
4 |
|
15 |
Spor branşı ile ilgili bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar |
3 |
|
16 |
Farklı gelişim ve özelliklere uygun antrenman uygulamalarının neler olduğunu açıklar |
4 |
|
17 |
Sporcuların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü antrenman metotları kullanır. |
4 |
|
18 |
Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır |
3 |
|
19 |
Sporcuların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır.
|
3 |
|
20 |
Mesleki etik ilkelere uygun davranır |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
5 |
70 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
7 |
98 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
3 |
6 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 176 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 7.04 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 7 |
|
|
|