Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Uzmalık Eğitimi Spor Dalı (Tenis)

Dersin Kodu : AE 324

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. MEHMET VURAT

Dersin Öğrenme Kazanımları : Öğrenci, ileri seviye vuruş tekniklerinden smaç ve çesitlerini açıklar ve uygular.
Öğrenci, ileri seviye vuruş tekniklerindendiğer vuruşları açıklar ve uygular.
Öğrenci, tekniksel teşhis ve düzeltmeye girişi açıklar ve uygular
Öğrenci, turnuva oyuncularında tekniksel teşhis ve düzeltmeyi nasıl yapılacağını açıklar ve uygular.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Öğrencinin tenisin özelliğini bilmesini sağlamak. Yapısını öğretmek, sistemlerini ve alıştırmalarını açıklayabilir ve uygulayabilir hale getirmek.

Dersin İçeriği : Dersin işleniş biçimi hakkında genel bilgi İleri seviye Vuruş teknikleri (Smaç ve çesitleri) İleri seviye Vuruş teknikleri (Smaç ve çesitleri) İleri seviye Vuruş teknikleri (Smaç ve çesitleri) İleri seviye Vuruş teknikleri (Diğer vuruşlar) İleri seviye Vuruş teknikleri (Diğer vuruşlar) İleri seviye Vuruş teknikleri (Diğer vuruşlar) İleri seviye Vuruş teknikleri (Diğer vuruşlar) Ara Sınav Tekniksel teşhis ve Düzeltmeye giriş Tekniksel teşhis ve Düzeltme ( Turnuva oyuncularında düzeltme nasıl yapılır) Tekniksel teşhis ve Düzeltme ( Turnuva oyuncularında düzeltme nasıl yapılır) Tekniksel teşhis ve Düzeltme ( Turnuva oyuncularında düzeltme nasıl yapılır) Tekniksel teşhis ve Düzeltme ( Turnuva oyuncularında düzeltme nasıl yapılır) Genel tekrar Final Sınavı

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik, Tenis kortu, Atletizm sahası vs


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Dersin işleniş biçimi hakkında genel bilgi ISINMA ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA
2 İleri seviye Vuruş teknikleri (Smaç ve çesitleri) ISINMA ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA
3 İleri seviye Vuruş teknikleri (Smaç ve çesitleri) ISINMA ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA
4 İleri seviye Vuruş teknikleri (Smaç ve çesitleri) ISINMA ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA
5 İleri seviye Vuruş teknikleri (Diğer vuruşlar) ISINMA ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA
6 İleri seviye Vuruş teknikleri (Diğer vuruşlar) ISINMA ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA
7 İleri seviye Vuruş teknikleri (Diğer vuruşlar) ISINMA ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA
8 Ara Sınav Ara Sınav Ara Sınav
9 İleri seviye Vuruş teknikleri (Diğer vuruşlar) ISINMA ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA
10 Tekniksel teşhis ve Düzeltmeye giriş ISINMA ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA
11 Tekniksel teşhis ve Düzeltme ( Turnuva oyuncularında düzeltme nasıl yapılır) ISINMA ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA
12 Tekniksel teşhis ve Düzeltme ( Turnuva oyuncularında düzeltme nasıl yapılır) ISINMA ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA
13 Tekniksel teşhis ve Düzeltme ( Turnuva oyuncularında düzeltme nasıl yapılır) ISINMA ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA
14 Tekniksel teşhis ve Düzeltme ( Turnuva oyuncularında düzeltme nasıl yapılır) ISINMA ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA
15 Genel tekrar ISINMA ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA
16/17 Final Sınavı FİNAL Teori ve pratik sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  TTF. İleri Seviye Antrenörün El Kitabı. 2009
 Türkiye Tenis Federasyonu Tenis Kuralları. Turkey Tennis Federation Rules of Tennis.
 Gönülalan İ. Mutlu T.O. Tenis Antrenörü El Kitabı. 2
 Kermen O. Tenis Teknik ve Taktikleri. Ankara. Nobel Yayınevi. 2002
 Türkiye Tenis Federasyonu. Tenise Başlarken. Ankara. Türkiye Tenis Federasyonu Eğitim Yayını.1999
 Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü. Mini-Tenis Temeli Oluşturma. Ankara. Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü Tenis federasyonu Yayınları.1993
 Kabasakal A. Tenis Nasıl Oynanır. İstanbul. Morpa Kültür Yayıncılık Ltd. Şti. 2005
 Korkmaz N.H., Ataç H. Tenis Alıştırma Örnekleri. Akmat Akınoğlu Matbaacılık Ltd.Şti.1998
 Yavuz B. Teniste Yoğun ve Yaygın Antrenman. İstanbul Yayıncılık.1997 Yavuz B. Intensive and formal training in tennis. Istanbul.1997
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 0 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 2
2 Spora ve antrenmana katılım stratejilerini aktif olarak kullanır 4
3 Spor ile ilgili temel kavram ve kuramları açıklar 2
4 Spor eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve spor eğitim programını açıklar 2
5 Spor alanlarında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. 3
6 Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. 3
7 Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir 2
8 Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. 3
9 Farklı eğitim kademesindeki sporculara yönelik antrenman uygulamaları yapar 3
10 Sporculara ve takıma uygun antrenman ortamını tasarlar ve düzenler 4
11 Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. 4
12 Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar. 3
13 Spor bilimlerinde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar 2
14 Sporcuların gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük antrenman planları hazırlar 4
15 Spor branşı ile ilgili bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar 3
16 Farklı gelişim ve özelliklere uygun antrenman uygulamalarının neler olduğunu açıklar 4
17 Sporcuların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü antrenman metotları kullanır. 4
18 Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır 3
19 Sporcuların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır. 3
20 Mesleki etik ilkelere uygun davranır 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 100
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4
Dersin AKTS Kredisi: 4