|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Uzmalık Eğitimi Spor Dalı (Tenis) |
|
Dersin Kodu |
: |
AE 324 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. MEHMET VURAT |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Öğrenci, ileri seviye vuruş tekniklerinden smaç ve çesitlerini açıklar ve uygular.
Öğrenci, ileri seviye vuruş tekniklerindendiğer vuruşları açıklar ve uygular.
Öğrenci, tekniksel teşhis ve düzeltmeye girişi açıklar ve uygular
Öğrenci, turnuva oyuncularında tekniksel teşhis ve düzeltmeyi nasıl yapılacağını açıklar ve uygular.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrencinin tenisin özelliğini bilmesini sağlamak. Yapısını öğretmek, sistemlerini ve alıştırmalarını açıklayabilir ve uygulayabilir hale getirmek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Dersin işleniş biçimi hakkında genel bilgi
İleri seviye Vuruş teknikleri (Smaç ve çesitleri)
İleri seviye Vuruş teknikleri (Smaç ve çesitleri)
İleri seviye Vuruş teknikleri (Smaç ve çesitleri)
İleri seviye Vuruş teknikleri (Diğer vuruşlar)
İleri seviye Vuruş teknikleri (Diğer vuruşlar)
İleri seviye Vuruş teknikleri (Diğer vuruşlar)
İleri seviye Vuruş teknikleri (Diğer vuruşlar)
Ara Sınav
Tekniksel teşhis ve Düzeltmeye giriş
Tekniksel teşhis ve Düzeltme ( Turnuva oyuncularında düzeltme nasıl yapılır)
Tekniksel teşhis ve Düzeltme ( Turnuva oyuncularında düzeltme nasıl yapılır)
Tekniksel teşhis ve Düzeltme ( Turnuva oyuncularında düzeltme nasıl yapılır)
Tekniksel teşhis ve Düzeltme ( Turnuva oyuncularında düzeltme nasıl yapılır)
Genel tekrar
Final Sınavı
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik, Tenis kortu, Atletizm sahası vs
|
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dersin işleniş biçimi hakkında genel bilgi
|
ISINMA |
ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA |
|
2 |
İleri seviye Vuruş teknikleri (Smaç ve çesitleri)
|
ISINMA |
ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA |
|
3 |
İleri seviye Vuruş teknikleri (Smaç ve çesitleri)
|
ISINMA |
ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA |
|
4 |
İleri seviye Vuruş teknikleri (Smaç ve çesitleri)
|
ISINMA |
ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA |
|
5 |
İleri seviye Vuruş teknikleri (Diğer vuruşlar)
|
ISINMA |
ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA |
|
6 |
İleri seviye Vuruş teknikleri (Diğer vuruşlar)
|
ISINMA |
ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA |
|
7 |
İleri seviye Vuruş teknikleri (Diğer vuruşlar)
|
ISINMA |
ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA |
|
8 |
Ara Sınav
|
Ara Sınav |
Ara Sınav |
|
9 |
İleri seviye Vuruş teknikleri (Diğer vuruşlar) |
ISINMA |
ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA |
|
10 |
Tekniksel teşhis ve Düzeltmeye giriş
|
ISINMA |
ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA |
|
11 |
Tekniksel teşhis ve Düzeltme ( Turnuva oyuncularında düzeltme nasıl yapılır)
|
ISINMA |
ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA |
|
12 |
Tekniksel teşhis ve Düzeltme ( Turnuva oyuncularında düzeltme nasıl yapılır)
|
ISINMA |
ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA |
|
13 |
Tekniksel teşhis ve Düzeltme ( Turnuva oyuncularında düzeltme nasıl yapılır)
|
ISINMA |
ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA |
|
14 |
Tekniksel teşhis ve Düzeltme ( Turnuva oyuncularında düzeltme nasıl yapılır) |
ISINMA |
ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA |
|
15 |
Genel tekrar |
ISINMA |
ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA |
|
16/17 |
Final Sınavı
|
FİNAL |
Teori ve pratik sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
TTF. İleri Seviye Antrenörün El Kitabı. 2009
Türkiye Tenis Federasyonu Tenis Kuralları. Turkey Tennis Federation Rules of Tennis.
Gönülalan İ. Mutlu T.O. Tenis Antrenörü El Kitabı. 2
Kermen O. Tenis Teknik ve Taktikleri. Ankara. Nobel Yayınevi. 2002
Türkiye Tenis Federasyonu. Tenise Başlarken. Ankara. Türkiye Tenis Federasyonu Eğitim Yayını.1999
Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü. Mini-Tenis Temeli Oluşturma. Ankara. Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü Tenis federasyonu Yayınları.1993
Kabasakal A. Tenis Nasıl Oynanır. İstanbul. Morpa Kültür Yayıncılık Ltd. Şti. 2005
Korkmaz N.H., Ataç H. Tenis Alıştırma Örnekleri. Akmat Akınoğlu Matbaacılık Ltd.Şti.1998
Yavuz B. Teniste Yoğun ve Yaygın Antrenman. İstanbul Yayıncılık.1997 Yavuz B. Intensive and formal training in tennis. Istanbul.1997
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
2 |
|
2 |
Spora ve antrenmana katılım stratejilerini aktif olarak kullanır |
4 |
|
3 |
Spor ile ilgili temel kavram ve kuramları açıklar |
2 |
|
4 |
Spor eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve spor eğitim programını açıklar |
2 |
|
5 |
Spor alanlarında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
3 |
|
6 |
Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. |
3 |
|
7 |
Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir |
2 |
|
8 |
Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. |
3 |
|
9 |
Farklı eğitim kademesindeki sporculara yönelik antrenman uygulamaları yapar |
3 |
|
10 |
Sporculara ve takıma uygun antrenman ortamını tasarlar ve düzenler
|
4 |
|
11 |
Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. |
4 |
|
12 |
Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar. |
3 |
|
13 |
Spor bilimlerinde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar |
2 |
|
14 |
Sporcuların gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük antrenman planları hazırlar |
4 |
|
15 |
Spor branşı ile ilgili bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar |
3 |
|
16 |
Farklı gelişim ve özelliklere uygun antrenman uygulamalarının neler olduğunu açıklar |
4 |
|
17 |
Sporcuların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü antrenman metotları kullanır. |
4 |
|
18 |
Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır |
3 |
|
19 |
Sporcuların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır.
|
3 |
|
20 |
Mesleki etik ilkelere uygun davranır |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 100 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|