|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Genel Mikoloji |
|
Dersin Kodu |
: |
KMB-503 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz ve Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. MEHMET MACİT İLKİT |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Ökaryot hücrelerin genel özelliklerini tanımlar.
Mantarların genel özelliklerini açıklar.
Mantarların üretilme ortamlarını açıklar.
Mantarları mikroskobik olarak tanımlar. Mantar kültürlerini yorumlar.
Mantarların tanısında kullanılan fizyolojik ve biyokimyasal testleri listeler.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
MIK-501 Genel Bakteriyoloji
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Mantarların hücre yapısı, genetiği, fizyolojisi, üreme ve üretilme özellikleri hakkında bilgi vermektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu derste mantarların hücre yapısı ve özellikleri,sınıflandırılmaları ve her bir sınıfın özellikleri;mantar enfeksiyonlarında tanı yöntemleri ve bu yöntemlerin uygulanması,sonuçların yorumlanması teorik ders,örnekler ve uygulamalar yoluyla öğretilmektedir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Ç.Ü Tıp Fakültesi Tıbbi Mikrobiyoloji Anabilim Dalı toplantı salonu ve laboratuvarları |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Tıp mikolojisi: tanımı ve önemi |
Dersle ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım,Tartışma |
|
2 |
Mantarların sınıflandırılması |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunası |
Düz anlatım |
|
3 |
Maya mantarları |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunası |
Düz anlatım,Gösterim |
|
4 |
Küf mantarları |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunası |
Düz anlatım,Gösterim |
|
5 |
Dimorfik-difazik mantarlar |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunası |
Düz anlatım,Gösterim |
|
6 |
Mantarların hücre yapısı |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunası |
Düz anlatım,Gösterim |
|
7 |
Hücre yapısının önemi |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunası,makale tarama |
Düz anlatım,tartışma |
|
8 |
Ara Sınav |
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
9 |
Eşeysiz üreme özellikleri |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunası,makale tarama |
Düz anlatım |
|
10 |
Eşeyli üreme özellikleri |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunası,makale tarama |
Düz anlatım |
|
11 |
Hif,yalancı hif ve çimlenme borusu kavramları |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunası |
Düz anlatım,Gösterim |
|
12 |
Besiyerleri ve özellikleri |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunası,laboratuvar hazırlığı |
Düz anlatım,Gösterim,laboratuvar |
|
13 |
Mantarlarda doğrudan mikroskop incelemesi |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunası,laboratuvar hazırlığı |
Düz anlatım,Gösterim,laboratuvar |
|
14 |
Mantar kültürü: yorumlama |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunası,laboratuvar hazırlığı |
Düz anlatım,Gösterim,laboratuvar |
|
15 |
Fizyolojik ve biyokimyasal testler: cins ve tür tanısı |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunası,laboratuvar hazırlığı |
Düz anlatım,Gösterim,laboratuvar |
|
16/17 |
Ders döneminin değerlendirilmesi ve final |
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
İlkit M. Çukurova Üniversitesi Tıp Fakültesi Dönem II öğrencileri ders notları. 2011.
Evans EGV, Richardson MD. Medical Mycology: A Practical Approach. Oxford: IRL Press. 1989.
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Hay R, Merz W. Topley and Wilson’s Microbiology and Microbial Infections, Medical Mycology, 10th edn, Vol. 5. London: Arnold Publishers, 2005.
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Mikroorganizmaların morfolojik ve fizyolojik özelliklerini tanımlar.
|
5 |
|
2 |
Mikroorganizmaların genomik yapıları tanımlar.
|
2 |
|
3 |
Mikroorganizmaların virulans faktörlerini ve enfeksiyon oluşturma mekanizmaları açıklar.
|
3 |
|
4 |
Mikroorganizmalara karşı gelişen immun cevabı ve savunma mekanizmalarını tanımlar.
|
3 |
|
5 |
Mikroorganizmalara karşı etkili antimikrobiyal ajanları listeler.
. |
3 |
|
6 |
Mikroorganizmaların antimikrobiyallere karşı direnç geliştirme mekanizmalarını açıklar. |
3 |
|
7 |
Enfeksiyöz mikroorganizmaların laboratuvar tanısında kullanılan mikroskobi, kültür, serolojik tanı ve moleküler tanı prensiplerini listeler.
|
5 |
|
8 |
Mikroorganizmaların tanımlanabilmeleri için gerekli mikrobiyolojik testleri listeler. |
5 |
|
9 |
Klinik örneklerin alınmasından etken mikroorganizmanın tanımlanmasına kadar geçen süreçte kullanılan yöntemleri planlar ve uygular. |
5 |
|
10 |
Mİkroorganizmaları klinik örneklerden üretmek ve tanımlamak amacıyla uygun kültür ortamlarını, boyama yöntemlerini, biyokimyasal testleri ve moleküler tanı yöntemlerini uygular.
|
5 |
|
11 |
Mikroskobik inceleme için gerekli temel mikrobiyolojik boyama yöntemlerini ve biyokimyasal testleri uygular.
|
5 |
|
12 |
Mikroorganizmaları temel moleküler tanı yöntemlerini kullanarak tespit eder.
|
3 |
|
13 |
Alanıyla ilgili çalışmaları bireysel veya ekip üyesi olarak yürütür. |
0 |
|
14 |
Yürütülen araştırma projeleri kapsamında verilen görevleri yapar. |
0 |
|
15 |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir. |
0 |
|
16 |
Mezun olduktan sonra öğrendiği bilgileri kendi bilgileri ile eleştirel bir şekilde değerlendirir. |
0 |
|
17 |
Etkili iletişim kurar.
|
0 |
|
18 |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek düşüncelerini ve çözüm önerilerini sözlü ve görsel olarak aktarabilir. |
0 |
|
19 |
Alanı ile ilgili araştırma çalışmalarının yapılması, değerlendirilmesi ve sonuçların paylaşılması sırasında etik ilkelere uymayı gözetir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
1 |
14 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
3 |
3 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
15 |
15 |
|
Toplam İş Yükü: | 84 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.36 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|