Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Temel Eğitim (Atletizm)

Dersin Kodu : AB 132

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Okutman TURAN ARI

Dersin Öğrenme Kazanımları : Atletizm sporu ile ilgili temel kavramları açıklar ve tanımlar
Atletizm sporunun alt dallarını açıklar ve tanımlar
Atletizm sporu için temel biyomotor gereksinimleri ilişkilendirir
Temel biyomotor yetileri test edebilir ve değerlendirebilir.
Temel biyomotor yetilerin geliştirilmesinde antrenman yöntemlerini uygulayabilir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : AB 132 Temel Eğitim (Atletizm)

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Atletizm dersi kapsamında yer alan koşular, atlamalar ve atmalara yönelik temel bilgi ve becerileri öğrencilerin etkili bir şekilde uygulamasını sağlamak.

Dersin İçeriği : koşular, atmalar ve atlamalar

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : koşu pisti- derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Kısa mesafe koşuları, sürat gelişimini etkileyen faktörler. Uygulama Anlatım-Uygulama
2 sürat koşularında teknik çalışmalar ve koşu bölümlerine yönelik çalışmalar. uygulama Anlatım -Uygulama
3 kısa mesafe koşularda koşu tekniği öğretimi ve çıkış teknikleri. SAHA VE MALZEMELERİN HAZIRLANMASI Teorik -Uygulama
4 koşu tekniğine hazırlayıcı alıştırmalar ve süratte devamlılık çalışmaları SAHA VE MALZEMELERİN HAZIRLANMASI Teorik -Uygulama
5 Atletizm dallarından koşu türlerine yönelik hareket becerileri SAHA VE MALZEMELERİN HAZIRLANMASI Teorik -Uygulama
6 disk atma teknikleri SAHA VE MALZEMELERİN HAZIRLANMASI Teorik -Uygulama
7 disk atmada yapılan hatalar ve düzeltici çalışmalar. SAHA VE MALZEMELERİN HAZIRLANMASI Teorik -Uygulama
8 Vize sınavı SAHA VE MALZEMELERİN HAZIRLANMASI Teorik -Uygulama
9 Disk Atma da yapılan hatalar ve düzeltici çalışmalar SAHA VE MALZEMELERİN HAZIRLANMASI Teorik -Uygulama
10 yüksek atlama tekniklerine yönelik alıştırmalar. SAHA VE MALZEMELERİN HAZIRLANMASI Teorik -Uygulama
11 yüksek atlamada yapılan hatalar ve düzeltmeler. SAHA VE MALZEMELERİN HAZIRLANMASI Teorik -Uygulama
12 üç adım atlamada atlama tekniğine yönelik alıştırmalar SAHA VE MALZEMELERİN HAZIRLANMASI Teorik -Uygulama
13 üç adım atlamada atlama tekniğine yönelik alıştırmalar SAHA VE MALZEMELERİN HAZIRLANMASI Teorik -Uygulama
14 üç adım atlamada atlama tekniğine yönelik düzeltmeler SAHA VE MALZEMELERİN HAZIRLANMASI Teorik -Uygulama
15 Genel tekrar SAHA VE MALZEMELERİN HAZIRLANMASI Teorik -Uygulama
16/17 Final Sınavı Teorik -Uygulama


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Korkmaz, C., Başarılı Atletizm Antrenörlüğü, Enka yay, İstanbul, 2008
 Sevim, N., Antrenman Bilgisi, Bağırgan yay, Ankara, 2002
 Demir, M., Atletizm koşular atma ve atlamalar, Nobel yay, Ankara, 2005.
 Yüksel C., Sürat ve Engelli Koşularda Antrenman, Bağırgan yay, Ankara, 2002.
 Demirci, A., Atletizm Öğretimi Atlamalar, Nobel yay, Ankara, 2003
 Candan, N., Koşular, Atlamalar ve Atmalar, Bağırgan yay, Ankara, 2004
 Güngör, G., Sürat Koşuları ve Bayrak Yarışları, Spor Eğitim yay, Ankara, 1991
 İşler M., Atletizm Koşu Atma ve Atlamalar, Tutibay yay, Ankara, 1997
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 70
    Ödev/Proje/Diğer 1 30
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 4
2 Spora ve antrenmana katılım stratejilerini aktif olarak kullanır 4
3 Spor ile ilgili temel kavram ve kuramları açıklar 4
4 Spor eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve spor eğitim programını açıklar 4
5 Spor alanlarında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. 4
6 Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. 4
7 Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir 4
8 Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. 4
9 Farklı eğitim kademesindeki sporculara yönelik antrenman uygulamaları yapar 1
10 Sporculara ve takıma uygun antrenman ortamını tasarlar ve düzenler 4
11 Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. 4
12 Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar. 4
13 Spor bilimlerinde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar 4
14 Sporcuların gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük antrenman planları hazırlar 4
15 Spor branşı ile ilgili bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar 4
16 Farklı gelişim ve özelliklere uygun antrenman uygulamalarının neler olduğunu açıklar 4
17 Sporcuların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü antrenman metotları kullanır. 2
18 Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır 4
19 Sporcuların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır. 1
20 Mesleki etik ilkelere uygun davranır 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 6 84
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 158
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6.32
Dersin AKTS Kredisi: 6