|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Temel Eğitim (Atletizm) |
|
Dersin Kodu |
: |
AB 132 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Okutman TURAN ARI |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Atletizm sporu ile ilgili temel kavramları açıklar ve tanımlar Atletizm sporunun alt dallarını açıklar ve tanımlar Atletizm sporu için temel biyomotor gereksinimleri ilişkilendirir Temel biyomotor yetileri test edebilir ve değerlendirebilir. Temel biyomotor yetilerin geliştirilmesinde antrenman yöntemlerini uygulayabilir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
AB 132 Temel Eğitim (Atletizm)
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Atletizm dersi kapsamında yer alan koşular, atlamalar ve atmalara yönelik temel bilgi ve becerileri öğrencilerin etkili bir şekilde uygulamasını sağlamak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
koşular, atmalar ve atlamalar |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
koşu pisti- derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Kısa mesafe koşuları, sürat gelişimini etkileyen faktörler. |
Uygulama |
Anlatım-Uygulama |
|
2 |
sürat koşularında teknik çalışmalar ve koşu bölümlerine yönelik çalışmalar. |
uygulama |
Anlatım -Uygulama |
|
3 |
kısa mesafe koşularda koşu tekniği öğretimi ve çıkış teknikleri. |
SAHA VE MALZEMELERİN HAZIRLANMASI |
Teorik -Uygulama |
|
4 |
koşu tekniğine hazırlayıcı alıştırmalar ve süratte devamlılık çalışmaları |
SAHA VE MALZEMELERİN HAZIRLANMASI |
Teorik -Uygulama |
|
5 |
Atletizm dallarından koşu türlerine yönelik hareket becerileri |
SAHA VE MALZEMELERİN HAZIRLANMASI |
Teorik -Uygulama |
|
6 |
disk atma teknikleri |
SAHA VE MALZEMELERİN HAZIRLANMASI |
Teorik -Uygulama |
|
7 |
disk atmada yapılan hatalar ve düzeltici çalışmalar. |
SAHA VE MALZEMELERİN HAZIRLANMASI |
Teorik -Uygulama |
|
8 |
Vize sınavı |
SAHA VE MALZEMELERİN HAZIRLANMASI |
Teorik -Uygulama |
|
9 |
Disk Atma da yapılan hatalar ve düzeltici çalışmalar |
SAHA VE MALZEMELERİN HAZIRLANMASI |
Teorik -Uygulama |
|
10 |
yüksek atlama tekniklerine yönelik alıştırmalar. |
SAHA VE MALZEMELERİN HAZIRLANMASI |
Teorik -Uygulama |
|
11 |
yüksek atlamada yapılan hatalar ve düzeltmeler. |
SAHA VE MALZEMELERİN HAZIRLANMASI |
Teorik -Uygulama |
|
12 |
üç adım atlamada atlama tekniğine yönelik alıştırmalar |
SAHA VE MALZEMELERİN HAZIRLANMASI |
Teorik -Uygulama |
|
13 |
üç adım atlamada atlama tekniğine yönelik alıştırmalar |
SAHA VE MALZEMELERİN HAZIRLANMASI |
Teorik -Uygulama |
|
14 |
üç adım atlamada atlama tekniğine yönelik düzeltmeler |
SAHA VE MALZEMELERİN HAZIRLANMASI |
Teorik -Uygulama |
|
15 |
Genel tekrar |
SAHA VE MALZEMELERİN HAZIRLANMASI |
Teorik -Uygulama |
|
16/17 |
Final Sınavı |
|
Teorik -Uygulama |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Korkmaz, C., Başarılı Atletizm Antrenörlüğü, Enka yay, İstanbul, 2008
Sevim, N., Antrenman Bilgisi, Bağırgan yay, Ankara, 2002
Demir, M., Atletizm koşular atma ve atlamalar, Nobel yay, Ankara, 2005.
Yüksel C., Sürat ve Engelli Koşularda Antrenman, Bağırgan yay, Ankara, 2002.
Demirci, A., Atletizm Öğretimi Atlamalar, Nobel yay, Ankara, 2003
Candan, N., Koşular, Atlamalar ve Atmalar, Bağırgan yay, Ankara, 2004
Güngör, G., Sürat Koşuları ve Bayrak Yarışları, Spor Eğitim yay, Ankara, 1991
İşler M., Atletizm Koşu Atma ve Atlamalar, Tutibay yay, Ankara, 1997
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
70 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
30 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
4 |
|
2 |
Spora ve antrenmana katılım stratejilerini aktif olarak kullanır |
4 |
|
3 |
Spor ile ilgili temel kavram ve kuramları açıklar |
4 |
|
4 |
Spor eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve spor eğitim programını açıklar |
4 |
|
5 |
Spor alanlarında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
4 |
|
6 |
Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. |
4 |
|
7 |
Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir |
4 |
|
8 |
Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. |
4 |
|
9 |
Farklı eğitim kademesindeki sporculara yönelik antrenman uygulamaları yapar |
1 |
|
10 |
Sporculara ve takıma uygun antrenman ortamını tasarlar ve düzenler
|
4 |
|
11 |
Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. |
4 |
|
12 |
Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar. |
4 |
|
13 |
Spor bilimlerinde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar |
4 |
|
14 |
Sporcuların gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük antrenman planları hazırlar |
4 |
|
15 |
Spor branşı ile ilgili bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar |
4 |
|
16 |
Farklı gelişim ve özelliklere uygun antrenman uygulamalarının neler olduğunu açıklar |
4 |
|
17 |
Sporcuların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü antrenman metotları kullanır. |
2 |
|
18 |
Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır |
4 |
|
19 |
Sporcuların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır.
|
1 |
|
20 |
Mesleki etik ilkelere uygun davranır |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
6 |
84 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
5 |
70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
2 |
2 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 158 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.32 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|