Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Temel Eğitim (Atletizm)

Dersin Kodu : AB 131

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Okutman TURAN ARI

Dersin Öğrenme Kazanımları : Öğrenci, Atletizme yönelik temel bilgileri bilir ve açıklar.
Türkiye´de atletizmin gelişimini tartışır.
Atletizm içeriğinde yer alan dalları irdeler.
Atletizm dallarından orta ve uzun mesafe koşularını yorumlayabilecek
Genel aerobik dayanıklılık çalışmalarını uygular.
Aerobik ve anaerobik dayanıklılık çalışmalarını örnekler ve uygular.
Gülle atma tekniğine yönelik temel hareket becerilerini uygulayabilecektir.
Uzun atlama tekniğine yönelik temel hareket becerilerini uygulayabilecektir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : AB 131 Temel Eğitim (Atletizm)

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Atletizmin tanımı, dalları ve genel atletizm içeriğini öğrenmek.

Dersin İçeriği : Koşular, atlamalar ve atmalar

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Atletizm pisti


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Atletizmin tarihçesi,Atletizmin sınıflaması,Uzun ve orta mesafe koşuları UYGULAMA ANLATIM VE UYGULAMA
2 Çocuklarda uzun ve orta mesafe koşuları UYGULAMA ANLATIM VE UYGULAMA
3 Genel aerobik dayanıklılık kazandırıcı alıştırmalar UYGULAMA ANLATIM VE UYGULAMA
4 Aerobik ve anerobik dayanıklılık alıştırmaları UYGULAMA ANLATIM VE UYGULAMA
5 Gülle atma tekniğine hazırlayıcı alıştırmalar UYGULAMA ANLATIM VE UYGULAMA
6 Gülle atma teknikleri UYGULAMA ANLATIM VE UYGULAMA
7 Gülle atma tekniklerinde hareket bölümleri UYGULAMA ANLATIM VE UYGULAMA
8 Vize sınavı TEORİ VE UYGULAMA TEORİ VE UYGULAMA SINAVI
9 Gülle atma tekniğini geliştirici alıştırmalar UYGULAMA ANLATIM VE UYGULAMA
10 Gülle atma tekniğini geliştirici alıştırmalar UYGULAMA ANLATIM VE UYGULAMA
11 Uzun atlama tekniklerine hazırlayıcı alıştırmalar UYGULAMA ANLATIM VE UYGULAMA
12 Uzun atlama teknikleri,asılma ve adımlama tekniği UYGULAMA TEORİK VE UYGULAMA
13 Uzun atlamada hız alma koşusu ve koru kontrol noktalarının belirlenmesi UYGULAMA ANLATIM VE UYGULAMA
14 Uzun atlamada hız alma koşusu ve koru kontrol noktalarının belirlenmesi UYGULAMA ANLATIM VE UYGULAMA
15 Çabukluk, hareketlilik, beceri ve kuvvet geliştirici alıştırmalar UYGULAMA ANLATIM VE UYGULAMA
16/17 final sınavı TEORİ VE UYGULAMA TEORİK VE UYGULAMA SINAVI


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  * Demir. M. (2005) Atletizm koşular atma ve atlamalar. Ankara, Nobel Yayınevi.
 * Yüksel C. (2002) Sürat ve engelli koşularda antrenman, Bağırgan Yayınevi, Ankara.
 * Demirci A. (2003) Atletizm Öğretimi Atlamalar, Ankara, Nobel Yayınevi.
 Candan N. (2004) Koşular Atlamalar ve Atmalar, Ankara,Bağırgan Yayınevi.
 Güngör G. (1991) Sürat Koşuları ve Bayrak Yarışları, Ankara, Spor Eğitim Yayınları.
 İşler M. (1997) Atletizm Koşu Atma ve Atlamalar, Ankara, Tutibay Yay.
 Korkmaz C. (2008) Başarılı Atletizm Antrenörlüğü, İstanbul, Enka Yayınları.
 Sevim Y. (2002) Antrenman Bilgisi, Ankara,Bağırgan Yayınevi.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 1 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 2
2 Spora ve antrenmana katılım stratejilerini aktif olarak kullanır 3
3 Spor ile ilgili temel kavram ve kuramları açıklar 1
4 Spor eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve spor eğitim programını açıklar 4
5 Spor alanlarında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. 4
6 Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. 0
7 Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir 1
8 Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. 0
9 Farklı eğitim kademesindeki sporculara yönelik antrenman uygulamaları yapar 4
10 Sporculara ve takıma uygun antrenman ortamını tasarlar ve düzenler 2
11 Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. 3
12 Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar. 2
13 Spor bilimlerinde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar 3
14 Sporcuların gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük antrenman planları hazırlar 5
15 Spor branşı ile ilgili bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar 3
16 Farklı gelişim ve özelliklere uygun antrenman uygulamalarının neler olduğunu açıklar 3
17 Sporcuların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü antrenman metotları kullanır. 5
18 Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır 3
19 Sporcuların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır. 3
20 Mesleki etik ilkelere uygun davranır 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 6 84
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 1 1
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 143
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.72
Dersin AKTS Kredisi: 6