Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Temel Eğitim (Güreş)

Dersin Kodu : AB 128

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Okutman ALİ GÖKDOĞAN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Öğrenci, Antrenörün rolünü, iletişim becerileri konusunu bilir, açıklar ve uygular.
Öğrenci, Güreş öğretme metodolojisinda Öğretme stilleri konusunu bilir, açıklar ve uygular.
Öğrenci, Güreş öğretme metodolojisinde Öğretme metotları konusunu bilir, açıklar ve uygular .
Öğrenci, Güreş öğretme metodolojisinde Pratik uygulamalar konusunu bilir, açıklar ve uygular.
Öğrenci,Turnuva Oyuncuları için Strateji ve taktiklerinde Müsabakayı etkileyen faktörler konusunu bilir, açıklar ve uygular.
Öğrenci Müsabakalar için Strateji ve taktikler konusunu bilir, açıklar ve uygular.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Güreşin özelliği, yapısı, sistemleri ve alıştırmalarını kavratıp, bilgi sahibi yapmak.

Dersin İçeriği : Dersin işleniş biçimi hakkında genel bilgi ve konuşma Çırpma tekniklerini öğrenir. Kle tekniklerini öğrernir. Künde tekniklerini öğrenir. Kütük yuvarlaması tekniklerini öğrenir. Burgu tekniklerini öğrenir Ayak kilidi tekniklerini öğrenir Kolbastı teknilerinin öğrenimi. Çırpma tekniklerinde atak ve kontraatak çalışmalarını öğrenir. Kle tekniklerinin atak ve kontraatak çalışmalarını öğrenir. Künde tekniklerinin atak ve kontraatak çalışmalarını öğrenir. Kütük yuvarlaması tekniklerinin atak ve kontraatak çalışmalarını öğrenir. Ayak kilidi tekniklerinin atak ve kontraatak çalışmalarını öğrenir.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik ve Güreş salonu


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Dersin işleniş biçimi hakkında genel bilgi ve konuşma ısınma ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA
2 Çırpma tekniklerini öğrenir. ısınma ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA
3 Kle tekniklerini öğrernir. ısınma ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA
4 Künde tekniklerini öğrenir. ısınma ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA
5 Kütük yuvarlaması tekniklerini öğrenir. ısınma ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA
6 Burgu tekniklerini öğrenir ısınma ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA
7 Ayak kilidi tekniklerini öğrenir ısınma ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA
8 Vize sınavı Vize sınavı ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA
9 Kolbastı teknilerinin öğrenimi. ısınma Teori ve pratik
10 Çırpma tekniklerinde atak ve kontraatak çalışmalarını öğrenir. ısınma ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA
11 Kle tekniklerinin atak ve kontraatak çalışmalarını öğrenir. ısınma ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA
12 Künde tekniklerinin atak ve kontraatak çalışmalarını öğrenir. ısınma ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA
13 Kütük yuvarlaması tekniklerinin atak ve kontraatak çalışmalarını öğrenir. ısınma ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA
14 Ayak kilidi tekniklerinin atak ve kontraatak çalışmalarını öğrenir. ısınma ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA
15 Genel tekrar. ısınma ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA
16/17 Final Sınavı Final Sınavı Teori ve pratik


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Pehlivan D. A. Çağdaş Güreş Teknikleri.Ankara. Genel Müdürlük yayınları.1984.
 Türk ve Dünya Güreşi. Türk Güreş Vakfı Yayınları. 1995.
 Acak Mehmet, Acak Mahmut. Güreş Öğreniyorum. Malatya. Kubbe Yayıncılık. 2001.
 Yıldırım E. Güreşte yeni Eğitimin İlmi ve Metodik temelleri.
 Gökdemir K. Güreş Antrenmanının Bilimsel Temelleri .Ankara. Poyraz Ofset. 2000
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 3
2 Spora ve antrenmana katılım stratejilerini aktif olarak kullanır 3
3 Spor ile ilgili temel kavram ve kuramları açıklar 3
4 Spor eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve spor eğitim programını açıklar 3
5 Spor alanlarında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. 2
6 Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. 3
7 Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir 2
8 Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. 2
9 Farklı eğitim kademesindeki sporculara yönelik antrenman uygulamaları yapar 3
10 Sporculara ve takıma uygun antrenman ortamını tasarlar ve düzenler 2
11 Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. 2
12 Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar. 3
13 Spor bilimlerinde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar 2
14 Sporcuların gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük antrenman planları hazırlar 2
15 Spor branşı ile ilgili bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar 2
16 Farklı gelişim ve özelliklere uygun antrenman uygulamalarının neler olduğunu açıklar 3
17 Sporcuların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü antrenman metotları kullanır. 2
18 Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır 2
19 Sporcuların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır. 3
20 Mesleki etik ilkelere uygun davranır 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 158
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6.32
Dersin AKTS Kredisi: 6