Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Seçmeli Ders (Voleybol)

Dersin Kodu : BOS317

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. MEHMET VURAT

Dersin Öğrenme Kazanımları : Voleybolun tarihçesini, oyun hakkında genel bilgiyi ve temel pozisyonları bilir ve açıklar
Parmak pas çeşitlerini ve tekniğinin öğretimini, pekiştirilmesini ve oyuna uyarlamayı bilir ve açıklar.
Manşet pas tekniğinin öğretimini, pekiştirilmesini ve oyuna uyarlamayı bilir ve açıklar.
Servis çeşitleri ve tekniğinin öğretimini, pekiştirilmesini ve oyuna uyarlamayı bilir ve açıklar.
Hücum çeşitleri ve tekniğinin öğretimini, pekiştirilmesini ve oyuna uyarlamayı bilir ve açıklar.
Blok çeşitleri ve tekniğinin öğretimini, pekiştirilmesini ve oyuna uyarlamayı bilir ve açıklar.
Arka alan defansı çeşitleri ve tekniğinin öğretimini, pekiştirilmesini ve oyuna uyarlamayı bilir ve açıklar.
Deplasman çeşitleri ve tekniğinin öğretimini, pekiştirilmesini ve oyuna uyarlamayı bilir ve açıklar.
Voleybolda oyun sistemlerini, pozisyonları,yapılan hataları ve sistemlere girişi bilir ve açıklar.
3:3 ve Basit 4:2 siteminin öğretimini, pekiştirilmesini ve oyuna uyarlamayı bilir ve açıklar.
4:2 Sisteminin öğretimini, pekiştirilmesini ve oyuna uyarlamayı bilir ve açıklar.
5:1 sisteminin öğretimini, pekiştirilmesini ve oyuna uyarlamayı bilir ve açıklar.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Voleybol oyununun tarihini, kurallarını, teknik ve taktik yapısını öğretip, öğrencilerin voleybol becerilerini geliştirerek, bilgi sahibi olmalarını sağlamak.

Dersin İçeriği : Voleybolun tarihi, kuralları, Teknikleri, taktikleri ve Oyun Sistemlerinin öğrenilip geliştirilmesi.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Voleybol sahası, derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Tanışma, tarihçe, dersin işleniş biçimi ve oyun hakkında genel bilgi ve temel pozisyonlar. Tanışma, tarihçe, dersin işleniş biçimi ve oyun hakkında genel bilgi. Soru, cevap ve uygulama
2 Parmak pas çeşitleri ve tekniğinin öğretimi, pekiştirilmesi ve oyuna uyarlama. Isınma Soru, cevap ve uygulama
3 Manşet pas tekniğinin öğretimi, pekiştirilmesi ve oyuna uyarlama. Isınma Soru, cevap ve uygulama
4 Servis çeşitleri ve tekniğinin öğretimi, pekiştirilmesi ve oyuna uyarlama. Isınma Soru, cevap ve uygulama
5 Hücum çeşitleri ve tekniğinin öğretimi, pekiştirilmesi ve oyuna uyarlama. Isınma Soru, cevap ve uygulama
6 Blok çeşitleri ve tekniğinin öğretimi, pekiştirilmesi ve oyuna uyarlama. Isınma Soru, cevap ve uygulama
7 Arka alan defansı çeşitleri ve tekniğinin öğretimi, pekiştirilmesi ve oyuna uyarlama. Isınma Soru, cevap ve uygulama
8 ARA SINAV Isınma Soru, cevap ve uygulama
9 Deplasman çeşitleri ve tekniğinin öğretimi, pekiştirilmesi ve oyuna uyarlama. Isınma Soru, cevap ve uygulama
10 Voleybolda oyun sistemleri, pozisyonlar ve yapılan hatalar. Sistemlere giriş. Isınma Soru, cevap ve uygulama
11 3:3 siteminin öğretimi, pekiştirilmesi ve oyuna uyarlama. Isınma Soru, cevap ve uygulama
12 Basit 4:2 siteminin öğretimi, pekiştirilmesi ve oyuna uyarlama. Isınma Soru, cevap ve uygulama
13 4:2 Sisteminin öğretimi, pekiştirilmesi ve oyuna uyarlama. Isınma Soru, cevap ve uygulama
14 5:1 sisteminin öğretimi, pekiştirilmesi ve oyuna uyarlama. Isınma Soru, cevap ve uygulama
15 Genel tekrar. Isınma Soru, cevap ve uygulama
16/17 Final Sınavı Isınma Soru, cevap ve uygulama


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Vurat M. Voleybol Teknik. Ankara. Bağırgan Yayınevi. 2000
 Baacke H. Voleybol Antrenmanı I-II. İstanbul. Çağrı Baskı Ambalaj San.Tic. Ltd. Şti. .2007
 Yeniçeri S.- Hindistan Y. S. Çocuklar ve gençler için Voleybol antrenörlüğü. İstanbul. Beyaz yayınları. 1998
 Fröhner B. (Cengiz A.). Voleybol Oyun Kuramı ve Alıştırmaları. Ankara. Bağırgan Yayınevi. 1999
 Bengü M. Adam Voleybol. İstanbul. Adam Yayıncılık. 1983
 Tennant M.( Yılmaz E.- Kale R.). Taktik Açıdan Voleybol Takım Oyunu. Ankara. Bizim Büro Basımevi. 1986
 FIVB Voleybol Oyun Kuralları. Ankara. Sim yayınevi Ltd.Şti. 2001
 Tiryaki S. E. Yeni Başlayanlar İçin Voleybol Öğretimi. Spor Kitapevi. 1999
 Korkmaz F. Teknik Taktik Voleybol. Bursa. Ekin Kitapevi. 2003
 Eralp F. – Çotuk M.Y. Voleybolda Temel Beceriler. İstanbul. Morpa Kültür Yayıncılık Ltd. Şti.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 3 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygulayabilme becerisi kazanır 2
2 Öğrencilerin kendi gelişimlerin değerlendirmelerini sağlar ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için kullanır.Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular. 2
3 Beden eğitimi ve spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve bilgilerini aktarabilme becerisi kazanır. Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim, iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanabilme becerisi kazanır. 3
4 Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. Spor organizasyonları düzenler ve yürütür. 23 Nisan ve 19 Mayıs bayramlarını hazırlama ve yönetme becerileri kazanır. Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri uygular. 3
5 Sözlü ve yazılı olarak kendini ifade edebilme becerisi kazanır 1
6 Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme becerisi kazanır. 4
7 Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. 2
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 16 4 64
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 6 8 48
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 3 3 9
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 123
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.92
Dersin AKTS Kredisi: 5