|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Seçmeli Ders (Voleybol) |
|
Dersin Kodu |
: |
BOS317 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. MEHMET VURAT |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Voleybolun tarihçesini, oyun hakkında genel bilgiyi ve temel pozisyonları bilir ve açıklar
Parmak pas çeşitlerini ve tekniğinin öğretimini, pekiştirilmesini ve oyuna uyarlamayı bilir ve açıklar.
Manşet pas tekniğinin öğretimini, pekiştirilmesini ve oyuna uyarlamayı bilir ve açıklar.
Servis çeşitleri ve tekniğinin öğretimini, pekiştirilmesini ve oyuna uyarlamayı bilir ve açıklar.
Hücum çeşitleri ve tekniğinin öğretimini, pekiştirilmesini ve oyuna uyarlamayı bilir ve açıklar.
Blok çeşitleri ve tekniğinin öğretimini, pekiştirilmesini ve oyuna uyarlamayı bilir ve açıklar.
Arka alan defansı çeşitleri ve tekniğinin öğretimini, pekiştirilmesini ve oyuna uyarlamayı bilir ve açıklar.
Deplasman çeşitleri ve tekniğinin öğretimini, pekiştirilmesini ve oyuna uyarlamayı bilir ve açıklar.
Voleybolda oyun sistemlerini, pozisyonları,yapılan hataları ve sistemlere girişi bilir ve açıklar.
3:3 ve Basit 4:2 siteminin öğretimini, pekiştirilmesini ve oyuna uyarlamayı bilir ve açıklar.
4:2 Sisteminin öğretimini, pekiştirilmesini ve oyuna uyarlamayı bilir ve açıklar.
5:1 sisteminin öğretimini, pekiştirilmesini ve oyuna uyarlamayı bilir ve açıklar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Voleybol oyununun tarihini, kurallarını, teknik ve taktik yapısını öğretip, öğrencilerin voleybol becerilerini geliştirerek, bilgi sahibi olmalarını sağlamak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Voleybolun tarihi, kuralları, Teknikleri, taktikleri ve Oyun Sistemlerinin öğrenilip geliştirilmesi. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Voleybol sahası, derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Tanışma, tarihçe, dersin işleniş biçimi ve oyun hakkında genel bilgi ve temel pozisyonlar. |
Tanışma, tarihçe, dersin işleniş biçimi ve oyun hakkında genel bilgi. |
Soru, cevap ve uygulama |
|
2 |
Parmak pas çeşitleri ve tekniğinin öğretimi, pekiştirilmesi ve oyuna uyarlama. |
Isınma |
Soru, cevap ve uygulama |
|
3 |
Manşet pas tekniğinin öğretimi, pekiştirilmesi ve oyuna uyarlama.
|
Isınma |
Soru, cevap ve uygulama |
|
4 |
Servis çeşitleri ve tekniğinin öğretimi, pekiştirilmesi ve oyuna uyarlama. |
Isınma |
Soru, cevap ve uygulama |
|
5 |
Hücum çeşitleri ve tekniğinin öğretimi, pekiştirilmesi ve oyuna uyarlama. |
Isınma |
Soru, cevap ve uygulama |
|
6 |
Blok çeşitleri ve tekniğinin öğretimi, pekiştirilmesi ve oyuna uyarlama. |
Isınma |
Soru, cevap ve uygulama |
|
7 |
Arka alan defansı çeşitleri ve tekniğinin öğretimi, pekiştirilmesi ve oyuna uyarlama. |
Isınma |
Soru, cevap ve uygulama |
|
8 |
ARA SINAV |
Isınma |
Soru, cevap ve uygulama |
|
9 |
Deplasman çeşitleri ve tekniğinin öğretimi, pekiştirilmesi ve oyuna uyarlama. |
Isınma |
Soru, cevap ve uygulama |
|
10 |
Voleybolda oyun sistemleri, pozisyonlar ve yapılan hatalar. Sistemlere giriş. |
Isınma |
Soru, cevap ve uygulama |
|
11 |
3:3 siteminin öğretimi, pekiştirilmesi ve oyuna uyarlama. |
Isınma |
Soru, cevap ve uygulama |
|
12 |
Basit 4:2 siteminin öğretimi, pekiştirilmesi ve oyuna uyarlama. |
Isınma |
Soru, cevap ve uygulama |
|
13 |
4:2 Sisteminin öğretimi, pekiştirilmesi ve oyuna uyarlama. |
Isınma |
Soru, cevap ve uygulama |
|
14 |
5:1 sisteminin öğretimi, pekiştirilmesi ve oyuna uyarlama. |
Isınma |
Soru, cevap ve uygulama |
|
15 |
Genel tekrar. |
Isınma |
Soru, cevap ve uygulama |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Isınma |
Soru, cevap ve uygulama |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Vurat M. Voleybol Teknik. Ankara. Bağırgan Yayınevi. 2000
Baacke H. Voleybol Antrenmanı I-II. İstanbul. Çağrı Baskı Ambalaj San.Tic. Ltd. Şti. .2007
Yeniçeri S.- Hindistan Y. S. Çocuklar ve gençler için Voleybol antrenörlüğü. İstanbul. Beyaz yayınları. 1998
Fröhner B. (Cengiz A.). Voleybol Oyun Kuramı ve Alıştırmaları. Ankara. Bağırgan Yayınevi. 1999
Bengü M. Adam Voleybol. İstanbul. Adam Yayıncılık. 1983
Tennant M.( Yılmaz E.- Kale R.). Taktik Açıdan Voleybol Takım Oyunu. Ankara. Bizim Büro Basımevi. 1986
FIVB Voleybol Oyun Kuralları. Ankara. Sim yayınevi Ltd.Şti. 2001
Tiryaki S. E. Yeni Başlayanlar İçin Voleybol Öğretimi. Spor Kitapevi. 1999
Korkmaz F. Teknik Taktik Voleybol. Bursa. Ekin Kitapevi. 2003
Eralp F. – Çotuk M.Y. Voleybolda Temel Beceriler. İstanbul. Morpa Kültür Yayıncılık Ltd. Şti.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
3 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygulayabilme becerisi kazanır |
2 |
|
2 |
Öğrencilerin kendi gelişimlerin değerlendirmelerini sağlar ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için kullanır.Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular. |
2 |
|
3 |
Beden eğitimi ve spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve bilgilerini aktarabilme becerisi kazanır. Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim, iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanabilme becerisi kazanır. |
3 |
|
4 |
Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. Spor organizasyonları düzenler ve yürütür. 23 Nisan ve 19 Mayıs bayramlarını hazırlama ve yönetme becerileri kazanır. Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri uygular. |
3 |
|
5 |
Sözlü ve yazılı olarak kendini ifade edebilme becerisi kazanır |
1 |
|
6 |
Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme becerisi kazanır. |
4 |
|
7 |
Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
16 |
4 |
64 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
6 |
8 |
48 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
3 |
3 |
9 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 123 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.92 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|