Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Bilimsel Araştırma Yöntemleri

Dersin Kodu : BGK307

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Arş.Gör. EREN ULUÖZ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Bilimsel araştırma alanındaki kavramları öğrenir
Araştırma çeşitlerini ve yöntemlerini anlar
Bilimsel araştırma alanındaki kavramları öğrenir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Spor Bilimleri alanında araştırma ve proje için konu belirlemesi, ilgili literatürün tanınması, planlama yapılmasını öğretmektir

Dersin İçeriği : Bilim ve araştırma kavramları Bilgi edinme yolları Araştırma çeşit ve yöntemleri Metodoloji Veri kaynakları Araştırmada hata ve kontrol Rapor, tez ve ödev yazmada önemli hususlar Araştırma önerisi Araştırma önerileri için dönüt verme süreci Araştırmanın değerlendirilmesi Hipotez test etme Hipotez test etme Araştırma önerilerine dönüt verme süreci.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Besyo derslikler


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Bilim ve araştırma kavramları Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri-
2 Bilgi edinme yolları Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri-
3 Araştırma çeşit ve yöntemleri Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri-
4 Metodoloji Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri-
5 Veri kaynakları Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri-
6 Araştırmada hata ve kontrol Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri-
7 Rapor, tez ve ödev yazmada önemli hususlar Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri-
8 Ara sınav Sınav hazırlığı Yazılı sınav
9 Araştırma önerisi Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri-
10 Araştırma önerileri için dönüt verme süreci Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri-
11 Araştırmanın değerlendirilmesi Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri-
12 Hipotez test etme Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri-
13 Hipotez test etme Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri-
14 Araştırma önerilerine dönüt verme süreci Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri-
15 Araştırma önerilerine dönüt verme süreci Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri-
16/17 Final sınavı Sınav hazırlığı Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar   Ali BALCI (2004). Sosyal Bilimlerde Araştırma. Pegem Yayıncılık, 4. Basım, Ankara
 Saim KAPTAN (1991). Bilimsel Araştırma ve İstatistik Teknikleri. Özkan Matbaacılık, Ankara.
  Niyazi KARASAR (1994). Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar, İlkeler ve Teknikler, 3A Araştırma Eğitim Danışmanlık Ltd. 6. basım, Ankara.
  Jerry R. THOMAS, Jack K. NELSON, Stephen J. SILVERMAN (2005). Research Methods in Physical Activity, Human Kinetics, 5th Edition.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygulayabilme becerisi kazanır 3
2 Öğrencilerin kendi gelişimlerin değerlendirmelerini sağlar ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için kullanır.Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular. 2
3 Beden eğitimi ve spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve bilgilerini aktarabilme becerisi kazanır. Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim, iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanabilme becerisi kazanır. 3
4 Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. Spor organizasyonları düzenler ve yürütür. 23 Nisan ve 19 Mayıs bayramlarını hazırlama ve yönetme becerileri kazanır. Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri uygular. 4
5 Sözlü ve yazılı olarak kendini ifade edebilme becerisi kazanır 1
6 Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme becerisi kazanır. 3
7 Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 16 2 32
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 82
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.28
Dersin AKTS Kredisi: 3