|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Gnel Kültür Sd2 (Halk Sağlığı Ve Egzersiz) |
|
Dersin Kodu |
: |
BGK428 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. HATİCE KURDAK GÜRBÜZ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Fiziksel aktivitenin ve zindeliğin sağlığa etkileri açıklayabilir Fiziksel aktivitenin artırılmasına yönelik ulusal ve uluslararası güncel kılavuzları ve uygulamaları bilir Egzersizin risklerini, kontrendikasyonlarını, kırmızı bayraklarını sayar Fiziksel aktivite öncesi değerlendirme, egzersiz stres testini tanımlar Beden kütle indeksini hesaplar ve değerlendirir Temel egzersiz tiplerini bilir ve sağlıklı bir bireye egzersiz reçetesi hazırlar Adolesanlarda fiziksel büyüme, cinsel ve zihinsel gelişmenin özelliklerini bilir Adolesanlarda sık rastlanan büyüme ve gelişme sorunlarını sayar ve önemser Adolesan sporcuya koruyucu yaklaşımı bilir Madde, tütün kullanımının sağlığa etkilerini bilir Bireysel hijyen ve sağlıklı beslenmenin temel gerekliliklerini sayar, sporcu için önemini kavrar Davranış değişikliğinin evrelerini bilir ve davranış değişikliğinde 5A yöntemi tanır
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
25918 Hentbol
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Egzersiz ve fiziksel aktivitenin birey ve toplum sağlığına etkileri, fiziksel aktiviteyi artırmaya yönelik ulusal ve uluslararası uygulamalar, sağlıklı egzersiz için gerekli şartlar, adolesanın fiziksel büyümesi, cinsel ve zihinsel gelişmesi, büyüme ve gelişme sorunları, adolesan sporcuya genel yaklaşım ve korunma, temel egzersiz tipleri, sağlıklı bireye uygun egzersiz reçetesi hazırlama konularında bilgi, beceri ve tutum sahibi olma.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Fiziksel aktivitenin ve zindeliğin sağlığa etkileri, doğru egzersiz ilaçtır kampanyası, ulusal ve uluslararası kılavuzlar ve uygulamalar, Türkiye obezite ile mücadele programı ve ulusal eylem planı, obezitenin önlenmesine yönelik hedef ve stratejiler, 2010 ACSM’s Egzersiz Testleri ve Reçeteleme Kılavuzu, egzersizin riskleri
Fiziksel aktivite öncesi değerlendirme, egzersiz stres testi, egzersizin kontrendikasyonlar, kırmızı bayraklar, temel egzersiz tipleri, sağlıklı bireylere egzersiz reçetesi hazırlama, adolesanlarda fiziksel büyüme, cinsel ve zihinsel gelişme, büyüme ve gelişme sorunları, adolesan sporcuya genel yaklaşım, madde ve tütün kullanımının sağlığa etkileri, bireysel hijyen, beslenme, davranış değişikliğinin evreleri, davranış değişikliğinde 5A yöntemi
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Fiziksel aktivitenin ve zindeliğin sağlığa etkileri
|
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
Power point sunu ve and interaktif yöntem. |
|
2 |
Ulusal kılavuzlar ve uygulamalar
|
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
Power point sunu ve and interaktif yöntem. |
|
3 |
Uluslararası kılavuzlar ve uygulamalar
|
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
Power point sunu ve and interaktif yöntem. |
|
4 |
2010 ACSM’s Egzersiz Testleri ve Reçeteleme Kılavuzu
|
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
Power point sunu ve and interaktif yöntem. |
|
5 |
Egzersizin riskleri, fiziksel aktivite öncesi değerlendirme
|
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
Power point sunu ve and interaktif yöntem. |
|
6 |
Temel egzersiz tipleri
|
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
Power point sunu ve and interaktif yöntem. |
|
7 |
Genel tekrar
|
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
Power point sunu ve and interaktif yöntem. |
|
8 |
Vize sınavı |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
Çoktan seçmeli soru ve yazılı sınav |
|
9 |
Sağlıklı bireylere egzersiz reçetesi hazırlama
|
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
Power point sunu ve and interaktif yöntem. |
|
10 |
Davranış değişikliğinin evreleri, davranış değişikliğinde 5A yöntemi
|
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
Power point sunu ve and interaktif yöntem. |
|
11 |
Adolesanlarda büyüme ve gelişme
|
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
Power point sunu ve and interaktif yöntem. |
|
12 |
Adolesanlarda büyüme ve gelişme sorunları, adolesan sporcuya genel yaklaşım
|
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
Power point sunu ve and interaktif yöntem. |
|
13 |
Bireysel hijyen ve beslenme
|
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
Power point sunu ve and interaktif yöntem. |
|
14 |
Madde ve tütün kullanımının sağlığa etkileri |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
Power point sunu ve and interaktif yöntem. |
|
15 |
Genel Tekrar
|
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
Power point sunu ve and interaktif yöntem. |
|
16/17 |
Final sınavı |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
Çoktan seçmeli soru ve yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
ACSM’s Resourse Manual for Guidelines for Exercise Testing and Presciption
Global Recommendations on Physical Activity for Health, WHO Library Cataloguing-in-Publication Data, ISBN 978 92 4 159 997 9 (NLM classification: QT 255), World Health Organization 2010
Adult pre-exercise screening system (APSS) Users Manuel, Exercise & Sports Science Australia V1 (2011
Physical Activity Readiness Questionnaire - PAR-Q, Canadian Society for Exercise Physiology www.csep.ca/forms
Temel Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Türkiye Sağlıklı Beslenme ve Hareketli Hayat Programı (2010-2014). ISBN : 978-975-590-311-8. Sağlık Bakanlığı Yayyın No : 773. Kuban Matbaacılık Yayıncılık.
Adolesan Sağlığı ve Gelişimi. T.C. Sağlık Bakanlığı AÇSAP Genel Müdürlüğü, UNICEF, Aydoğdu Ofset.
Türk Toraks Derneği Resmi sitesi. Tütün Çalışma Grubu Çalışmaları, ppt sunular. link: http://www.toraks.org.tr/news.aspx?detail=901 (son ulaşım tarihi: 19 Ağustos 2013)
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygulayabilme becerisi kazanır |
0 |
|
2 |
Öğrencilerin kendi gelişimlerin değerlendirmelerini sağlar ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için kullanır.Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular. |
4 |
|
3 |
Beden eğitimi ve spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve bilgilerini aktarabilme becerisi kazanır. Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim, iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanabilme becerisi kazanır. |
4 |
|
4 |
Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. Spor organizasyonları düzenler ve yürütür. 23 Nisan ve 19 Mayıs bayramlarını hazırlama ve yönetme becerileri kazanır. Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri uygular. |
4 |
|
5 |
Sözlü ve yazılı olarak kendini ifade edebilme becerisi kazanır |
3 |
|
6 |
Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme becerisi kazanır. |
4 |
|
7 |
Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 72 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.88 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|