Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Spor Menajerliği |
|
Dersin Kodu |
: |
SYB312 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Okutman MUSTAFA TAŞÇI |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Türkiyedeki spor menajerliginin nasıl işlediğini bilir. Türkiyedeki sporcu ve sanatcıların menajerlere bakış açıları nasıl olduğunu kavrar. Türkiyedeki federasyonların menajerlere bakış açılarını görmek Beden Eğitimi Spor Yüksekokullarında menajerlik dersinin zorunlu olarak verilmesindeki amaç nedir. Türkiyedeki menajerlik sisteminin gelişmesinde Üniversitelerin katkıları neler olmalıdır Öğrenciler bu dersin sonunda, spor menajerliği kakında aldıkları teorik bilğileri, uyğulama bilği ve becerisine sahip olmalarını sağlar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Spor yöneticiliğinde öğrenim görenlere, çağımızın popüler mesleği olarak ortaya çıkan spor menajerliğinin temel kavramını ve menajerliğin Türk sporu ve sanat dallarında kullanım kavramlarını öğretmek ve bilgi vermek |
|
Dersin İçeriği |
: |
Menajerliğin tarihsel gelişimi , menajerliğin Türkiyede sanat ve Sporda ki yeri , spor federasyonlarında menajerlikle ilgili yönetmelikler ile almış oldukları teorik bilgileri, uygulama ve bilgi ve becerisine sahip olurlar. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dersin işleniş biçimi hakkında genel bilgilerin verilmesi |
Ders kaynaklarını okuma |
ders anlatım - soru cevap- tartışma |
|
2 |
Menajerliğin tanımı ve menajerliğin bölümleri |
Ders kaynaklarını okuma |
ders anlatım- soru cevap- tartışma |
|
3 |
Menajerliğin bölümleri |
Ders kaynaklarını okuma |
ders anlatım- soru cevap- tartışma |
|
4 |
TFF. Futbol Temsilciler Talimatı(Genel hükümler ve Futbol temsilcisi sıfatının kazanılma koşulları |
Ders kaynaklarını okuma |
ders anlatım- soru cevap - tartışma |
|
5 |
Futbolcu temsilci başvurusunda aranan şartlar ve gerekli başvuru koşulları |
Ders kaynaklarını okuma |
ders anlatım - soru cevap - tartışma |
|
6 |
Futbolcu temsilcisinden sınav sonucuna göre istenen belgeler |
Ders kaynaklarını okuma |
ders anlatım - soru cevap- tartışma |
|
7 |
Temsilci sözleşmesi |
Ders kaynaklarını okuma |
ders anlatım - soru cevap- tartışma |
|
8 |
VİZE |
Yok |
Soru - cevap + test |
|
9 |
Tarafların Hak ve Yükümlülükleri + Ceza Hükümleri |
Ders kaynaklarını okuma |
ders anlatım - soru cevap- tartışma |
|
10 |
TBF. Oyuncu temsilcisi talimatı ve Esas hükümler |
Ders kaynaklarını okuma |
ders anlatım - soru cevap- tartışma |
|
11 |
Sertifika başvurusu ve değerlendirme + Aranan şartlar+ Hak ve hükümlülükler |
Ders kaynaklarını okuma |
ders anlatım - soru cevap- tartışma |
|
12 |
Hak ve Hükümlülükler |
Ders kaynaklarını okuma |
ders anlatım - soru cevap- tartışma |
|
13 |
Yabancı oyuncular ve son hükümler |
Ders kaynaklarını okuma |
ders anlatım - soru cevap- tartışma |
|
14 |
Genel Tekrar |
Ders kaynaklarını okuma |
soru- cevap |
|
15 |
Genel Tekrar |
Yok |
soru - cevap |
|
16/17 |
Final |
Yok |
Klasik soru - cevap +terst ve değerlendirme |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Mesleki etik ilkelere uygun davranır |
2 |
|
2 |
Ülkemizdeki spor örgütlerini tanımlar ve sorunlarını ve politikalarının açıklar |
2 |
|
3 |
Spor örgütlerinin yönetimi ile ilişkili bilgi, beceri ve değerleri üst düzeyde kavrar. |
4 |
|
4 |
Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre analizini yapar, problemlerini çözer ve değişen koşullara uygun kararlar alır. |
4 |
|
5 |
Yönetim fonksiyonlarını ve organizasyon ilkelerini spor organizasyonlarına uygular. |
2 |
|
6 |
Etkin dinleme, empati kurma, kendini ifade etme gibi liderlik ve sporda yönetcilik ile ilgili tutum ve beceri geliştirir |
3 |
|
7 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
3 |
|
8 |
Spor tesislerini ve teknolojilerini tanır ve gelişimlerini takip eder ve bilgi teknolojilerini spor bilimlerine uygun kullanır |
2 |
|
9 |
Genel insan anatomisi ve fizyolojisi hakkında bilgi sahibi olur. |
0 |
|
10 |
Spor örgütlerinin örgüt kültürünü ve etik değerlerini yönetsel karar alma sürecinde nasıl etkilediğini kavrar. |
3 |
|
11 |
Spor bilgisi ve kültürünü kazanır, olimpizm felsefesini benimser ve bunu topluma anlatabilme ve yayma becerilerine sahip olur. |
3 |
|
12 |
Seçmiş olduğu spor branşının teknik taktik ve yönetsel becerilerini kavrar ve yorumlar. |
5 |
|
13 |
Sporun hukuksal boyutunu açıklar ve spor yönetimi sürecinde iletişim becerilerini kullanır. |
4 |
|
14 |
Spor örgüt ve organizasyonları için stratejiler geliştirir, bütçeleri, gelir kaynaklarını ve harcamaları değerlendirir ve spor pazarlaması unsurlarını açıklar. |
4 |
|
15 |
Spor sosyolojisi ve psikolojisi ışığında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
0 |
|
16 |
Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. |
1 |
|
17 |
Bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır |
0 |
|
18 |
Mesleki ve bireysel gelişim için; yabancı dil öğrenme, araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilimsel bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. |
0 |
|
19 |
Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. |
0 |
|
20 |
Beslenmenin sağlık ve performans açısından önemini bilir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|